Omega Be 2.0 8v czy 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jw

Szukam Omegi Be 2.0 96-97 rok tylko zastanawiam sie którą jednostke wybac. Wiadomo marna to pojemność do Omesi ale portfel na tyle pozwala.
8v słaba a 16v ponoć awaryjne

Co polecacie?

Pozdrawiam Adrian
  
 
Hej,
powiem tak: mam obecenie Be 2.0 16V z 96 roku oraz A 2.0 8V z 91. Aż takiej różnicy w mocy nie odczułem... Jak wiadomo 16V lubią wysokie obroty i faktycznie ciągną aż do czerwonego pola. Różnica w mocy nie wielka bo raptem jakieś 20KM i jeżdżąc spokojnie to nie wiem czy odczujesz tą moc... Może jak będziesz chciał troszkę przycisnąć to faktycznie, ale jeżdżąc przeciętnie nic nie poczujesz... Jednak jest różnica w naprawach... Koszta przede wszystkim... 8V to stara jednostka dość trwała. Koszta naprawy są zdecydowanie mniejsze przy 8V.
I jeden i drugi motor są za słabe. Najlepiej jak możesz przejedź się jedną i drugą wersją... Będziesz miał porównianie...
Pozdrawiam...
  
 
Ja mam 2.0 16V i nienarzekam, choc nastepna bedzie napewno 3.0.
Kosztów wysokich niebedzie jak kupisz auto w dobrym stanie.

Inaczej bedzie chodzic Omega A z silnikiem 2.0 8V a inaczej B z tym silnikiem. Przeciez B jest ciezsza. Dlatego porownanie ze omega A z 2.0 8V chodzi prawie tak samo jak omega B 2.0 16V sie niesprawdza.



[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2007-01-15 15:41:00 ]
  
 
Cytat:
2007-01-15 14:59:04, damianw pisze:
Hej, powiem tak: mam obecenie Be 2.0 16V z 96 roku oraz A 2.0 8V z 91. Aż takiej różnicy w mocy nie odczułem... Jak wiadomo 16V lubią wysokie obroty i faktycznie ciągną aż do czerwonego pola. Różnica w mocy nie wielka bo raptem jakieś 20KM i jeżdżąc spokojnie to nie wiem czy odczujesz tą moc... Może jak będziesz chciał troszkę przycisnąć to faktycznie, ale jeżdżąc przeciętnie nic nie poczujesz... Jednak jest różnica w naprawach... Koszta przede wszystkim... 8V to stara jednostka dość trwała. Koszta naprawy są zdecydowanie mniejsze przy 8V. I jeden i drugi motor są za słabe. Najlepiej jak możesz przejedź się jedną i drugą wersją... Będziesz miał porównianie... Pozdrawiam...


głupoty gadasz, przy wadze auta ponad tone 20 koni to bardzo
dużo natomiast to że 2.0 16 sie psuje to juz totalna brednia, ja mam 2.0 16 i przebieg prawie 300 tkm i katuje ten wózek do czerwonego pola chcąc od roku go poprostu zajechać bo wtedy szybciej zamienie na inny ale przy silnku nic nie robie choć chciałem go przerobić na chłodzenie powietrzem
oststnio leciałem na spota wrocławskiego i byli światkowie jak to jeszcze jedzie
albo trafiłem na egzemplarz albo to fart
2.0 8v nie kupuj tożto napęd od młynka do kawy , a 20 16 od odkurzacza
mam gazownie od przebiegu 152000 a motor jak chodził tak chodzi
  
 
Zdecydowanie 2.0 16V.
To bardzo dobry silnik. Jeśli zadbany to po prostu się nie psuje, nie licząc drobiazgów typu czujniki wałków czy krokowy ale z tym sobie można łatwo poradzić. 300kkm wykręci bez problemów i dalej będzie jeździł.
Mocą nie ma co porównywać do 2.5 a tymbardziej do 3.0 Ale za to jest dużo tańszy w eksploatacji.
Szukaj Omesi w wersji CD lub CDX produkowanej od listopada 96. Jest już po liftingu. Wprowadzili m.in. trochę ocynku w najbardziej gnijące miejsca, do silnika dodano wałek wyrównoważający, boczne poduszki i sporo drobnych zmian w wyglądzie i wyposażeniu.
Udanych zakupów
  
 
Mam do sprzedania moją kluskę. Zdjęcia w podpisie. Rocznik wedle papierów 95, a po VIN 96. Z automatem, zadbana. Przebieg oryginalny 152 000 i rośnie. Cena ok. 13 000 zł.

Przepraszam za OT. Więcej info na PW. Zapraszam
  
 
siemka
adrian ...
wyslalem ci zjecia mojej omci i dokladne dane na maila ...
mam nadzieje ze sie dogadamy
pozdro...
  
 
Cytat:
2007-01-15 21:20:03, fomin pisze:
głupoty gadasz, przy wadze auta ponad tone 20 koni to bardzo dużo natomiast to że 2.0 16 sie psuje to juz totalna brednia, ja mam 2.0 16 i przebieg prawie 300 tkm i katuje ten wózek do czerwonego pola chcąc od roku go poprostu zajechać bo wtedy szybciej zamienie na inny ale przy silnku nic nie robie choć chciałem go przerobić na chłodzenie powietrzem oststnio leciałem na spota wrocławskiego i byli światkowie jak to jeszcze jedzie albo trafiłem na egzemplarz albo to fart 2.0 8v nie kupuj tożto napęd od młynka do kawy , a 20 16 od odkurzacza mam gazownie od przebiegu 152000 a motor jak chodził tak chodzi



fomin - zajechac wózek to żaden problem, sam wspomniałeś ze pali więcej po przegrzaniu i poniżej 14 l gazu nie schodzi.
Do czerwonej kreski to i ja dojde na 8v i do 200 km - tylko po co ?
Kluska 2l to auto do jazdy rodzinnej a nie do wyścigów. Do śmigania są te wyższe....
Pozdrawiam i prosba by nastepnym razem dac adres finalny spotu a nie ścigac się do celu....
  
 
Przed kupnem swojej OMY miałem ten sam dylemat. Wybrałem 16 bo bałem się o te 20 koni mniej. Nie żałuję wyboru, jeżdżę dwa lata i stwierdzam że te gadki o awaryjności (których słyszałem masę) to plotki i nic więcej. Na dodatek mam najzwyklejszą instalkę gazową za 1500 zł i 2 lata śmigam bez namniejszych problemów (tylko most wymieniałem bo strzelił ale z silnikiem nie ma to nic wspólnego)
  
 
Cytat:
2007-01-18 12:41:20, zupper pisze:
fomin - zajechac wózek to żaden problem, sam wspomniałeś ze pali więcej po przegrzaniu i poniżej 14 l gazu nie schodzi. Do czerwonej kreski to i ja dojde na 8v i do 200 km - tylko po co ? Kluska 2l to auto do jazdy rodzinnej a nie do wyścigów. Do śmigania są te wyższe.... Pozdrawiam i prosba by nastepnym razem dac adres finalny spotu a nie ścigac się do celu....


troche racji masz, a z tym ściganiem to nie do końca prawda , nikt sie nie ścigał , tylko 40 km nie bedziemy jechać godzine , myśleliśmy co sie z tobą stało i wyszło żę zawrócołeś bo za daleko od wrocka
następnym razem bedziesz miał numer tel do kogoś to trafisz
ps ostatnio omcia spaliła 13,3
  
 
A mam jeszcze pytanie. Rozmawiałem z gazownikami żeby ewentualnie przełożyć instalke z rozbitej A do Be, to powiedział mi że nie daja gwarancji na gaz w Omegach B 2.0 bo są bardzo delikatne przepływomierze i jak cofnie to rozjebie. Prawda to??
  
 
Cytat:
2007-01-20 11:39:23, Adrian_M pisze:
...w Omegach B 2.0 bo są bardzo delikatne przepływomierze i jak cofnie to rozjebie. Prawda to??


Nie sądzę - przepływomierz klapkowy A z racji swojej konstrukcji jest bardziej narażona na uszkodzenie niż płytka z Be.
W mojej nim założyłem blosa nieraz strzeliło i nic.
Pzdr
  
 
Cytat:
2007-01-20 11:39:23, Adrian_M pisze:
A mam jeszcze pytanie. Rozmawiałem z gazownikami żeby ewentualnie przełożyć instalke z rozbitej A do Be, to powiedział mi że nie daja gwarancji na gaz w Omegach B 2.0 bo są bardzo delikatne przepływomierze i jak cofnie to rozjebie. Prawda to??


zagazuj u mojego gassssmagika to ci gwarancja nie potrzebna,
poznań juz do niego jeżdzi i głogów
  
 
Potwierdzam autko ma zrobione juz 34000 i spoko śmigam na lpigaz, problem tylko czasem przy porannym przełączeniu na gaz, autko gaśnie ale nie zawsze wtedy trzeba na benzyna i znowu na gaz i jedziemy dalej u mnie spalanie na tej instalacji przy spokojniej jeździe i 70% trasa 9-10,5 gazu
  
 
Cytat:
2007-01-20 22:40:14, fomin pisze:
zagazuj u mojego gassssmagika to ci gwarancja nie potrzebna,

Jak tylko będzie pamiętał, żeby filtrów nie wkręcać odwrotnie - tak jak mi to zrobił - to będzie dobrze
 
 
Cytat:
2007-01-21 00:43:53, Immo pisze:
Jak tylko będzie pamiętał, żeby filtrów nie wkręcać odwrotnie - tak jak mi to zrobił - to będzie dobrze


wg ciebie one były na odwrót a wg fachmana było dobrze , czyli ty sie nie znasz
ps i tak jest najlepszy
  
 
Ja bym na przyklad nigdy wiecej nie kupil Oemsi z silnikiem 2,0. Mam teraz 16V i zaluje ze to nie 2,5 (kupilem okazyjnie wiec nie narzekam za mocno). Pali tylesamo co 2,5 a jedzie jak mul. Generalnie odradzam kazdemu zakup jakiejkolwiek Omegi 2,0. A juz o 8V nie wspomne. Chyba ze chcesz jezdzic jak najtaniej i zalozyc gaz to wtedy 8V i najtanszy gaz.
  
 
Cytat:

Ja bym na przyklad nigdy wiecej nie kupil Oemsi z silnikiem 2,0. Mam teraz 16V i zaluje ze to nie 2,5 (kupilem okazyjnie wiec nie narzekam za mocno). Pali tylesamo co 2,5 a jedzie jak mul. Generalnie odradzam kazdemu zakup jakiejkolwiek Omegi 2,0. A juz o 8V nie wspomne. Chyba ze chcesz jezdzic jak najtaniej i zalozyc gaz to wtedy 8V i najtanszy gaz.
Cytat:


w zasadzie okazje bywają kiepskie. niepotrzebnie kupujesz jeżeli nie jesteś przekonany co do takiego auta. ja mam 2,0 v16 i chwale sobie na wszystkich odpustach. SUPER BRYKA
jak komus mało mocy to niech kupi coś innego i po sprawie
  
 
Nie to ze niebylem przekonany. Wydawalo mi sie ze bedzie palic 11 a nie 13-14 To moj jedyny zarzut. Pozatym wszystko OK
  
 
spalanie czesto zalezy m.in. od stanu auta i stylu jazdy ...
u mnie w omci pozmienialem z ojcem filtry itp.. i przy spokojnej jezdzie spali ok 7-8l na trasie z klima ....
.....ale tak jak mowie to zalezy od bardzo wielu czynnikow ..
na osiedlu kumpel ma to 2.0 8v w gazie i pali mu 14 l. gazu ..i mowi ze to norma ... to ile spali to "pojecie wzgledne"

[ wiadomość edytowana przez: dethmag dnia 2007-01-24 11:14:45 ]