MotoNews.pl
  

Odelżanie nadwozia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

probowal juz ktos cos tworzyc w tym zakresie? co mozna zrobic, zeby essi byl lzejszy i przy okazji nie rozjechal sie na 2 czesci?? poza wywaleniem kanapy, zapasu tapicerki etc?? bo z komory silnika juz wszystko co sie dalo to powyrywalem wyposazenie tez, ale chce,zeby byl jeszcze lzejszy mozna wyciac jakies blachy, jesli tak to ktore? z gory thx
ew. jakies linki do artykulow na ten temat, jak ktos ma beda mile widziane

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-01-24 17:10:45 ]
  
 
nie lepiej zrobic swapa na 1.6 lub 2.0 ?? przynajmniej pojedzie i bedzie sie kupy trzymać
  
 
Cytat:
2007-01-24 17:40:15, ToFastMKIV pisze:
nie lepiej zrobic swapa na 1.6 lub 2.0 ?? przynajmniej pojedzie i bedzie sie kupy trzymać



swap planuje na marzec, i do tego czasu chce, zeby juz wsio inne bylo zrobione ale w tym wypadku nei chodzi mi o moc, tylko o to,ze ess ma cholernie ciezkie dupsko i trudno jest go puscic bokiem, a jak juz pojdzie to pupcia jedzie jak chce, dlatego tez planuje cos z tym zrobic
  
 
tylna klape mozesz zrobic z zywicy/wlokna
  
 
Cytat:
2007-01-24 17:52:27, maciek701 pisze:
swap planuje na marzec, i do tego czasu chce, zeby juz wsio inne bylo zrobione ale w tym wypadku nei chodzi mi o moc, tylko o to,ze ess ma cholernie ciezkie dupsko i trudno jest go puscic bokiem, a jak juz pojdzie to pupcia jedzie jak chce, dlatego tez planuje cos z tym zrobic


po primo co ci da 3 kg mniej przy beznadziejnym silniku???? 1 sekunde wiecej ,a co do jazdy bokiem to kup sobie BMW i nie masz kłopotu, oczywiscie pod warunkiem ze sie potrafi jezdzic , wydaje mi sie ze to pomysł chybiony i nie wart zachodu
  
 
albo samemu możesz zacząć się odchudzać
  
 
Cytat:
2007-01-24 18:12:04, RemikGT pisze:
po primo co ci da 3 kg mniej przy beznadziejnym silniku???? 1 sekunde wiecej ,a co do jazdy bokiem to kup sobie BMW i nie masz kłopotu, oczywiscie pod warunkiem ze sie potrafi jezdzic , wydaje mi sie ze to pomysł chybiony i nie wart zachodu



no wlasnie powoli zabieram sie za przekladanie silnika.. i w zwiazku z tym od polowy lutego bede wybebeszal cala bude, czyscil, konserwowal itp.. no i przy okazji jakies zbedne kg mozna by wyciac ale nie wiem, co mozna a czego nie, zeby mi sie potem auto nie zdeformowalo a sam niestety jestem juz za szczuply, i zabardzo nie mam z czego zrzucac
  
 
chcesz autko puścic bokiem?? kup sobie tylno napędówkę
  
 
Zaloz maske, tylna klape i przednie blotniki z tworzywa (albo z carbonu ) i szyby z plexi
  
 
Jak wybebeszysz srodek zeskrob maty tlumiace,mozesz wyciac poszycie wewnetrzne drzwi i zastapic panelem np z cienkiego alu.Szyby lepiej zastapic poliweglanem niz plexi.
  
 
z plexi bedzie taniej
  
 
Cytat:
2007-01-24 21:39:04, EltonRST pisze:
Jak wybebeszysz srodek zeskrob maty tlumiace,mozesz wyciac poszycie wewnetrzne drzwi i zastapic panelem np z cienkiego alu.Szyby lepiej zastapic poliweglanem niz plexi.



no wreszcie jakis rozgarniety czlowiek sie trafil srodek juz mam wywalony, zostawilem 2 fotele, i deske. w takim razie w weekend zabieram sie do ciecia a to wewn. poszycie z tylnej klapy tez moge zdjac? co z wzmocnieniami maski od spodu?
  
 
Cytat:
2007-01-24 21:21:28, rene pisze:
Zaloz maske, tylna klape i przednie blotniki z tworzywa (albo z carbonu ) i szyby z plexi



slyszalem,ze te komponenty z tworzywa po wyszpachlowaniu etc sa czesto ciezsze od blaszanych .. przynajmniej tak pisza na streetracing.pl
  
 
czesc deski od pasazera poza srodkowym kokpitem tez widzialem ze obcinaja.Maske zastepuja czesto plaskim bez uzebrowania elementem wykonanym z maty szklanej+zywica.Calosc przytwierdza sie na 4 zapinkach.Szybko i wygodnie sie zdejmuje a wazy niewiele.Przy sporych predkosciach straszy "falowanie" takiego elementu ale ty chyba nie bedziesz latac po prostej tylko zywiolem maja byc zakrety
  
 
sory za ot ale przeczytałem ośnieżanie
  
 
Można na:
-wymienić aku na baterie 9V (typu paluszek)
-silnik wstawić od "malucha"
-wyjąć klocki a wsadzic z tektury
-wyjąć fotele a wstawić taborety
Sorki za tak pisze ale mam pytanie po coci to wszystko do chodzeniach "bokam? to nie przednio napędówki trzeba ci tylko tylnonapędówki a poczciwego essie-go zostaw w spokoju
  
 
heh niezly temat
na pewno pomoze zdjecie konserwacji z z podwozia (maty bituminczne slyszalem mozna tak zyskac 30 kg. wywal glosniki,
kolo zapasowe,tankuj tylko do max polowy zbiornika lub mniej. wywal zbiornik spryskiwacza lub tylko go oproznij. wywal tykna kanape i pólke jesli masz jakies lotki badz spolilery tez je wywal. Praktycznie wywal z środka wszystko co nie jest potrzebne do jazdy.
teraz zmniejszanie oporow toczenia: to opony na zyletki a nie lacie, wymien tez olej w skrzyni biegow na jakis dobry sysntetyk bo ciezko chodzaca skrzynia to pozeracz mocy.
potem obniz auto wywal kata wstaw tlumik sportowy.
  
 
Cytat:
2007-01-25 00:49:04, Rick_3 pisze:
heh niezly temat na pewno pomoze zdjecie konserwacji z z podwozia (maty bituminczne slyszalem mozna tak zyskac 30 kg. wywal glosniki, kolo zapasowe,tankuj tylko do max polowy zbiornika lub mniej. wywal zbiornik spryskiwacza lub tylko go oproznij. wywal tykna kanape i pólke jesli masz jakies lotki badz spolilery tez je wywal. Praktycznie wywal z środka wszystko co nie jest potrzebne do jazdy. teraz zmniejszanie oporow toczenia: to opony na zyletki a nie lacie, wymien tez olej w skrzyni biegow na jakis dobry sysntetyk bo ciezko chodzaca skrzynia to pozeracz mocy. potem obniz auto wywal kata wstaw tlumik sportowy.


no w Escorcie to raczej 30 KG nie zyskasz, ale przejdźmy do sedna ile tak naprawde uda sie odciązyć auto waszym zdaniem? zakładam ze funkcjonalność i bezpieczeństwo nie ma dla was znaczenia, więc ppwiedzcie mi czy chcecie tym jezdzić po drogach publicznych czy być królami bezdrozy bo skoro tak to wywalić można zderzaki lampy prawie cała instalacje ze środka podnośniki szyb itp ale gdybyscie jednak mieli zamiar uzytkowac to w miescie to ile takie odciążenie ma poprawić osiagi? Myślicie że 2-3 sekundy do setki? Dla nie wtajemniczonych radze zajzeć sobie w katalodowe dane przyspieszenia do setki RS-a i o 20 koni słabszego XR-a (przy tym nieco lżejszego. Nie łudźcie się to nie przyniesie większego efektu, no rozumiałbym jakby ktoś tym w raylycrosie startował ale na miasto... to raczej przerost formy nad treścią. Takie jest moje zdanie.
  
 
Poniekąd Remarq masz rację. Jednak chodzi też o to że niektórzy chcą iść z tuningiem w taki rajdowy styl. U mnie tapicerek, plastików, kanapy itp też nie było Była za to gaśnica na samym środku i mocowania od pasów 4-ro punktowych, foteli... a to się sprawdza... o fotalach i pasach chyba nie trzeba przekonywać, a i gaśnicę miałem okazję testować jak szybko dorwę... Takich rzeczy jest więcej nie ma się co rozpisywać

A wracając do tematu, skrobać trzeba wygłuszenia, te twarde np. pod kanapą, żmudna robota, ale zawsze coś. Ale głównie zmienić silnik. Do jazdy bokami koniki nawet w przednionapędówcę się przydają...

Essi potrafi całkiem fajnie chodzić bokami i zarzucać tyłem, głównie jak lewą nogą się pobawisz. To fajnie prowadzące się i super przewidywalne auto.
  
 
Cytat:
2007-01-25 01:09:24, Remarq pisze:
no w Escorcie to raczej 30 KG nie zyskasz, ale przejdźmy do sedna ile tak naprawde uda sie odciązyć auto waszym zdaniem? zakładam ze funkcjonalność i bezpieczeństwo nie ma dla was znaczenia, więc ppwiedzcie mi czy chcecie tym jezdzić po drogach publicznych czy być królami bezdrozy bo skoro tak to wywalić można zderzaki lampy prawie cała instalacje ze środka podnośniki szyb itp ale gdybyscie jednak mieli zamiar uzytkowac to w miescie to ile takie odciążenie ma poprawić osiagi? Myślicie że 2-3 sekundy do setki? Dla nie wtajemniczonych radze zajzeć sobie w katalodowe dane przyspieszenia do setki RS-a i o 20 koni słabszego XR-a (przy tym nieco lżejszego. Nie łudźcie się to nie przyniesie większego efektu, no rozumiałbym jakby ktoś tym w raylycrosie startował ale na miasto... to raczej przerost formy nad treścią. Takie jest moje zdanie.




remarq zrob sam essem pare bokow a nastepnie postaw tesciowa na tylna kanape i zrob to samo, a zrozumiesz, o co chodzi mnie nie chodzi o poprawe osiagow, ani zadnego przyspieszenia, a o poprawe prowadzenia w zaretach i poslizgach. Widzialem essiego mk6 wazacego 560kg hehe to musi smigac.. i nie koniecznie trzeba miec tylno napedowke do boków.. dobre hamulce na tyle (reczny hydraulika) w fwd i mozna smigac rownie dobrze..