[s] Szeroki most z elektroszperą do FSO (125p/Polonez)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeśli ktoś zainteresowany to temat chyba wszystko wyjaśnia.
Ponieważ nie mam teraz czasu by każdemu opowiadać co to i po co to nauczony doświadczeniem w skrócie dla niewtajemniczonych:
Most w stosunku do seryjnego jest o 6cm szerszy (po 30mm na strone do czego można jeszcze dorzucić dystans) co znacznie poprawia prowadzenie auta w zakrętach i wyglada też o niebo lepiej bo koła nie są tak schowane jak w serii.
Szpera 100% czyli w pełni zblokowany dyfer. Daje to przede wszystkim dwie rzeczy. Po pierwsze pozwala znacznie łatwiej jeździć bokami nawet gdy mocy niewiele. Bez problemu można kręcić bąki na asfalcie nawet na seryjnym silniku. Praktycznie nie ma problemu z zerwaniem przyczepności kiedy tylko kierowca tego zapragnie. Po drugie ciągnie zawsze równo na oba koła więc pozwala wykorzystać max mocy przy napedzaniu się, szczególnie ważne na nawierzchniach o słabej przyczepności - nawet jeśli jedno koło będzie na lodzie to i tak auto ruszy i rozpędzi się bez problemu.
Zastosowanie raczej do sportu/zabawy chociaż ja jeździłem na tym moście na codzień przez pół roku i nie przeszkadzało mi to. Jedyna opcja do driftu (w tej cenie), doskonałe do rajdów amatorskich, gdzie pozwala na bardzo efektowną jazde, szybki odjazd po nawrotach (odciążone wewnętrzne koło nie mieli w miejscu podczas gdy samochód prawie się nie rozpędza) itd. W razie awarii typu ukręcenie półosi czy rozerwanie opony (jazda na feldze) pozwala na kontynuowanie jazdy i w przypadku bardziej ambitnych zawodników ukończenie próby/rajdu bo czasem wystarczy dojechać do mety .
Wspaniała rzecz na zimę i zabawy na śniegu - do serii nawet nie ma porównania.
Most przystosowany do hamulców tarczowych, które to na nim są zamontowane. Do oleju dorzucona jest porcja Motor-life'a celem zmniejszenia tarcia i poprawienia własnego samopoczucia.

Tyle tytułem reklamy . Mam nadzieje, że ten opis wyczerpuje temat. Zainteresowanych KUPNEM (pogadać o wrażeniach z jazdy itp możemy ale nie teraz) zapraszam na priv z propozycjami cenowymi.

Gdyby ktoś nie wiedział to szeroki most na tarczach ze szperą 100% wygląda tak:




[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2007-01-11 23:55:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2007-01-12 15:03:48 ]
  
 
A co tam, nic to nie kosztuje to i na >> ALLEGRO << sprzedać spróbuje .
Skoro jest tak duże zainteresowanie to może ktoś się jednak skusi za sensowny grosz .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2007-01-28 16:28:22 ]
  
 
A powiedz mi czy do klasykowej budy to podejdzie bez przerobek??
  
 
Race - jakie jest przelozenie tego mostu ? Ile kosztowalby kurier do Wroclawia ?
  
 
Do każdej budy powinien podejść bo on w stosunku to tradycyjnego wąskiego ma dodane po 3 cm między mocowaniem resora a piastą więc jedyne co może nie przypasić to blacharka zewnętrzna ale to też zależy i zwykle pasuje doskonale jeśli sie nie wozi tony kartofli .
Przełożenie sprawdze i napisze...


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2007-01-16 22:20:18 ]
  
 
I jak z tym przełożeniem??
  
 
4.1 czyli nadaje się też spokojnie do cywila, na trasie większość samochodów wyprzedzałem zawsze . I tak jest krótszy od tego co miałem wcześniej bo prędkościomierz przy nim ostro zawyża...
Wystarczy jednak założyć mniejsze kółka i auto już samo zaczyna tyłem wyprzedzać. Na kółkach pożyczonych od Evila z Malucha na seryjnym 1.5 był troche trudny do opanowania mimo trzech osób na pokładzie. Poprostu nie chciał jechac prosto czego efekt widać tutaj:

.
Auto tu wygląda mocno z dupy bo stoi na offroadowym zawiasie ale przy glebie i nieco wyższej gumie już jest idealnie i nawet da się czasem prosto jechać...
...na niektórych dłuższych prostych .

Dla porównania - na kółkach seryjnej wielkości widać, jak wysoko tył postawiony:

więc proszę sie nie sugerować tamtym .

(to pisał ja, Race)

[ wiadomość edytowana przez: KASIACZEK dnia 2007-01-20 15:13:46 ]
  
 
Osoby z forum, których nie znam prosiłbym raczej o licytacje na allegro z wiadomych względów.