Praca silnika w H100 po odpaleniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Posiadam Hyundai H100 95 rok, jeżdzę nim już jakiś czas do tej pory bezproblemowo. Chciałbym się zapytać czy to normalne w H100 że jak go odpalam zanim się rozgrzeje strasznie kopci na czarno-niebiesko i trzęsie silnikiem -ciężko odpala.Pojechałem do serwisu i wymienili mi filtr paliwa i odpalanie jest ok ale dalej kopci chociaż mniej i trzęsie silnikiem niby już też mniej .Czy to normalne ? Czy pogoda na to wpływa?Auto nie garażowane.
Pozdrawiam
MichałnullWitam
  
 
Rozumiem, że to diesel?
Takie odpalanie nie jest normalne w żadnym aucie. Może trząść trochę mocniej zanim się rozgrzeje. Powinien zakopcić w momencie odpalenia(każdy diesel tak ma ) ale jest t otylko jednorazowa chmurka czarnego dymu(ok 2 sekund). Proponuje sprawdzić wtryski, a w razie potrzeby wymienić. Sam tego nie zrobisz bo trzeba wykręcić i wsadzić w odpowiednią maszynę która wytwarza ciśnienie. Zrobisz to w każdym warsztacie, który specjalizuje się w dieslach. Jeśli kopci też przy obciążeniu silnika (pod górkę, albo jak go przegazujesz troche - nie tak, że kończą się obroty) to znaczy, że wtryski napewno są do dupy. NIe wiem jek jest w H100 ale w większości aut można wymienić same rozpylacze(końcówki wtrysku)
  
 
Dzięki wielkie za informację i pomoc.Chociaż napisałeś że np przy załadowanym samochodzie lub pod górkę jak kopci i traci obroty to wtryski ale nie ma takich objawów przy załadowanym aucie i jezdzie pod górę .Ale pojadę do jakiegoś warsztatu aby mi to sprawdzili.Dziękuję.
Pozdrawiam
Michał
  
 
Cytat:
2007-01-26 09:43:08, michal_29 pisze:
Dzięki wielkie za informację i pomoc.Chociaż napisałeś że np przy załadowanym samochodzie lub pod górkę jak kopci i traci obroty to wtryski ale nie ma takich objawów przy załadowanym aucie i jezdzie pod górę .Ale pojadę do jakiegoś warsztatu aby mi to sprawdzili.Dziękuję. Pozdrawiam Michał


Troche źle mnie zrozumiałeś.
NIe chodziło mi o spadek obrotów.
1.Chodzi o to, że np. kopci jak go przegazujesz na biegu jałowym. Przegazyjesz ale nie tak na maxa. Bo każdy diesel zakopci jak skończy się skala obrotów.
2.Jak kopci przy obciążeniu np. jazda pod górke.
Jeśli masz któryś taki objaw to na bank wtryski do wymiany(lub końcówki)