MotoNews.pl
  

KŁOPOTY PO REMONCIE SCOUPE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Niedawno złożyłem autko po remoncie silnika (Scoupe G4EK 12V). Mechanicznie wszystko OK. Zbiera się jak trzeba. Przynajmniej tak do 4 tyś - dalej nie sprawdzałem bo trzeba go troszke dotrzeć. Odpala jak trzeba. Jedyny problem z silnikiem to taki że nie trzyma wolnych obrotów. Jak odpale to jest ok trzyma ok 1800 rpm ale jak się rozgrzeje to spada do ok 600 rpm i lekko falują. W czasie jazdy to samo. Troszku niebezpiecznie bo hamulce przez to słabe są(dodam że to automat). Poszukałem troche na forum, ale tu wszystko wskazuje na silniczek krokowy. Przeczyściłem go wd-40 ale nic nie dało. Mam jeszcze jeden krokowy więc może jutro spróbuję podmianki ale wątpię żeby to pomogło.
Co to może być? Jak sprawdzić błędy ECU? Bo nie wiem czy ta metoda Mitsumaniaków podziała (tam jest silnik 1..
Poza tym nie ma innych problemów. Aha no i dzisiaj rano jak odpaliłem(po dużym deszczu) zachowywał się tak jakby wogóle nie wskoczył na wysokie obroty tylko od razu 600rpm.
Będe wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdro
  
 
Sprawdź TPS (throttle position sensor) czujnik położenia przepustnicy, jak rozbierałeś to może być inaczej skręcony, ustawienie tego i silniczka krokowego najlepiej zrobić z użyciem Hi-Scana (komputera diagnostycznego) można też ustawić poprzez sprawdzenie napięcia na TPS - w tym momencie nie powiem ci gdzie jest złączka ale spróbuj poszukać na WebTechu pod hasłem TPS- powinno być. Pozdrowienia dq
  
 
Na Webtech Webtech jest procedura ustawiania obrotów dla automatu i manuala.
  
 
Cytat:
2007-01-20 22:38:52, doqtorek pisze:
Sprawdź TPS (throttle position sensor) czujnik położenia przepustnicy, jak rozbierałeś to może być inaczej skręcony, ustawienie tego i silniczka krokowego najlepiej zrobić z użyciem Hi-Scana (komputera diagnostycznego) można też ustawić poprzez sprawdzenie napięcia na TPS - w tym momencie nie powiem ci gdzie jest złączka ale spróbuj poszukać na WebTechu pod hasłem TPS- powinno być. Pozdrowienia dq


TPS nie był ruszany. (zdjęty razem z przepustnicą). Niestety nie bardzo umiem poruszać się po WebTechu i nie znalazłem procedury ustawiania obrotów.
Dzisiaj rano jak odpalił to miał 2500 rpm. O co tu chodzi???
  
 
Sprawdz ten silniczek krokowy lub przeplywomierz.
  
 
Kurde nie mam jak podmienić krokowca bo pada cały dzień. W manualu jest napisane, że błędy ECU sprawdza się jakimś urządzeniem. A jak odczytać je zwykłą diodą? próbowałem sprawdzić dzisiaj złącze zwykłą próbówką i na żadnym pinie nie ma prądu
  
 
w manualu ktory ci wyslalem jest opisane pod ktore piny w kostce podlaczyc diode i sa wylresy pokazujace sposob mrygania diody i w jaki sposob zczytac bledy i jak je interpretowac
  
 
poprosilbym o te manuale manciarz@tlen.pl
  
 
nie mam ich zapisanych u siebie nigdzie, ale wiem ze na sto %
bylo juz jakbys, poszukal to moze bys dal rade znalezc

jednak wiele osob ktore to robio, powie ci ze te odczyty nie sa na 100 % pewne .
to nie jest hi-scan

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-21 17:46:47 ]
  
 
manuale te sa dostepne na webtech tyle ze mi sie za kazdym razem nie chce tam wchodzic logowac sie itd wiec se je zapisalem na kompie w pdfach. i wszystkim proponuje to samo zeby wszystkie komus przeslac to poczta tego nie lyka

uzytkownikom ktorzy maja problem z webtechem przesylam poszczegolne dzialy.(tobie tez wyslalem dzial o ukladzie paliwowym)

ale polecam wejsc sobie na webtecha zalogowac sie i otworzyc sobie manuala do swojego modelu samochodu i zapisac sobie je na dysku na pozniej.

Napewno to nie jest hi-scan ale napewno to juz jest cos jak nie masz nieczego.

[ wiadomość edytowana przez: Przemcio-n dnia 2007-01-21 17:54:19 ]
  
 
ja bym na twoim miejscu poczekal na dogodny moment podmiany na inny krokowy
jeszce jak go masz
  
 
Tak sobie siedze i mysle co jest nie tak a tu w radiu Reni Jusis z utworem "kiedyś cie znajde" "jestem coraz bliżej" "bede szukać z calych sił" To chyba dobry znak

Panowie dzięki za rady i w szczególności Tobie Przemcio za manuala. Może jutro pogoda pozwoli na wymiane krokowca ale strasznie zżera mnie ciekawość co jest nie tak. Z powodu braku gotówki i czasu ten remont trwał prawie 8 miesięcy więc pewnie mnie rozumiecie.
Teraz jeszcze pogrzebie w manualu(troche słabo znam angielski ale "bede szukać z całych sił")
Pozdro dla wszystkich
  
 
1) Podmień krokówkę
2) Wyglada mi to an złe ustawinie przepustnicy - przynajmniej Sonata ma dwie srubki od przepustnicy i jak one nie są dobrze zgrane to własnie sa kłopoty z falowaniem. Polecam strone o Misiach Oczywiscie trzeba spobie znajeźć odpowiedni dział.
3) U mnie były problemy z silnikiem krokowym a okazało sie ... że to wina komputerka (ale w ten scenariusz raczej bym wątpił) ale jak coś to poszukaj - opisywałem problem.

zycze owocnych poszukiwań i wielu radości z jazdy po zrobionym silniczku

Pozdrawiam.
Misio
  
 
i znowu pada
  
 
Dzisiaj byłem u znajomego na warsztacie. Udostępnił mi stanowisko.Wymieniłem krokowca - zero zmian.
Po dłuższych chwilach zastanowienia doszliśmy do wniosku, że nie pali na jeden gar - konkretnie czwarty. I rzeczywiście ściągam przewód W/N - zero reakcji. Zamieniam świece z 3 na 4 i to samo. Co jest KUR... Wykręcam listwe wtrysków odłączam cewkę kręce - wszystkie wtryski tak samo i równo podają paliwo. hmmm. Mierzymy ciśnienie na cylindrach - wszystki powyżej 12 Uffff(kamień spadł mi z serca) - ale co jest nie tak???
Szukam, słucham, patrze, macam, wącham... co u licha?
Ale słychać było jakś świst - coś jak powietrze patrzymy a tam podciśnienie nie założone - micha się cieszy, zakładam i dalej nic.
Ciśnienie mi wzrosło i myśle. Dalej szukam i słucham bo dalej świszczy. Znajomy wymacał skąd dmucha powietrze

Czeski błąd przy składaniu silnika - przepuszcza uszczelka na kolektorze ssącym tuż przy głowicy - NARESZCIE MAM CIE TY KUR..
Jutro rozbieram to i składam jeszcze raz - chyba nie obejdzie się bez silikonu.

Dzieki panowie za rady.
Jak zwykle jakaś pierdoła.
Jutro będzie wszystko OK.
Pozdro dla wszystkich.
  
 
To EXTRA !!
Czekamy na wrazenia jak sie jeździ z pełnosprawnym silniczkiem
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Witam wszystkich. Wczoraj wyszedłem z warsztatu po godz. 22.
Ale warto było. Uszczelka pos kolektorem ssącym załatwiona silikonem. Silnik chodzi równo jak zegarek szwajcarski . Hamulce OK. Przy okazji zmieniłem łożyska na przedniej osi. Auto za długo stało i się spieprzyły. Z tym mi trochę zeszło ale już wszystko jest ok. Jeszcze muszę przejeździć troche i ponownie przeregulować zawory.