MotoNews.pl
  

Tuning koła zamachowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie pytanko, będę wymieniał łożysko oporowe sprzęgła i chciałem przy okazji odchudzić koło zamachowe tylko nie wiem o ile i w jaki sposób, mam dojscie do tokarki to taniej by wyszło, fotki mile widziane.
  
 
Cytat:
2007-01-25 20:20:06, zebi pisze:
mam takie pytanko, będę wymieniał łożysko oporowe sprzęgła i chciałem przy okazji odchudzić koło zamachowe tylko nie wiem o ile i w jaki sposób, mam dojscie do tokarki to taniej by wyszło, fotki mile widziane.

bez zlosliwosci ale skoro nie wiesz "ile i w jaki sposob" to po co chcesz sie za to sam zabierac? czyzbys wczesniej maluchem jezdzil i trenowal odchudzanie kola zamachowego?

anyway..twoja sprawa..ale z tego co wiem to w klubie jeszcze nikt nie probowal takiego zabiegu wiec masz szanse byc ponierem

  
 
z tego co znalazłem to kilku kolegów to robiło w swoich maszynach, dlatego jestem ciekaw czy jest sens to robić.
  
 
Cytat:
2007-01-25 20:44:04, zebi pisze:
z tego co znalazłem to kilku kolegów to robiło w swoich maszynach,

gdzie to znalazles? u nas? na tym forum? ja chyba cos przespalem
  
 
1.5 DOHC... Szkoda czasu, zdrowia i pieniędzy. Bolid toto nigdy nie będzie, wiec pozostaje Ci się przyzwyczaić i póki co gonić rudą na drzwiach i naprawiać pierdoły.
  
 
Cytat:
2007-01-25 20:56:34, qbaj pisze:
gdzie to znalazles? u nas? na tym forum? ja chyba cos przespalem


hi hi...to ja tez przespałem ??

....ale bar zi prawdopodobnem mię się wydawa iż że Kolega wywodzi się z grona pasionatuf malacza tudzież inkszego golfa....tylko tam takie pomysła mają poklask..

Jak chcesz Kolego koniecznie coś odchudzić to może wyrzuć tylną kanapę i koło zapasowe ? ...efekt będzie zbliżony a robota prostsza
  
 
między innymi ja mialem odchudzane koło zamachowe i chyba w slynnym espero MaćkaGT było tez odelżone. Jesli bedziesz wyjmował skrzynie to warto to zrobic. Ale samemu za to bym sie nie zabrał, u mnie robił to człowiek który przygotowuje samochody do sportu a koszt był niewielki jakies 60-80 zł. Koło jeszcze było wyważane. O ile odelżone tego nie powiem bo nie ważyłem.
  
 
qbaj nawet najlepszym się zdarza, a do piotr_ek myślisz że niema sensu z tym silnikiem nic działać pewnie masz rację ale miałem taką malutką nadzieję że coś polepsze, ale tródno się mówi.Dzięki PS.kwota nie wielka i efekty też to sobie daruje

[ wiadomość edytowana przez: zebi dnia 2007-01-25 21:46:13 ]
  
 
Ja mam odelzone kolo zamachowe.
Na pewno nie zaszkodzi odchodzic. Tylko nalezy e potem dobrze wywazyc. Wazne zeby zbierac z zewnatrz i nie przesadzic.
Zebranie 20-30% masy bedzie ok.

Pozdr
Jadzwin

  
 
Cytat:
2007-01-25 21:41:50, zebi pisze:
qbaj nawet najlepszym się zdarza, a do piotr_ek myślisz że niema sensu z tym silnikiem nic działać pewnie masz rację ale miałem taką malutką nadzieję że coś polepsze, ale tródno się mówi.Dzięki PS.kwota nie wielka i efekty też to sobie daruje [ wiadomość edytowana przez: zebi dnia 2007-01-25 21:46:13 ]

moim zdaniem najlepsze co mozna zrobic dla espero to lac mu dobre paliwo..dobry olej..i regularnie serwisowac dobre gumy i amorki tez mu nie zaszkodza..w zamian dostaniesz w miare wygodne wozidlo za niewielka kwote ja teraz na codzien jezdze swiftem gti ktorym kazde espero (no moze oprocz jadzwina) objade dookola..ale co z tego..? twardo.. glosno..ciasnawo..wsiadam do espero i odpoczywam i do tego wlasnie sluzy ten samochod
  
 
od zewnątrz to znaczy od bloku na komfort nie nażekam tymbardziej że mam rodzine pięcio osobową ale jak by się dynamika ciut poprawiła to bym się cieszył

[ wiadomość edytowana przez: zebi dnia 2007-01-25 22:20:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: zebi dnia 2007-01-25 22:52:15 ]
  
 

Ale tak miedzy bogiem a prawda 130 koni w Espero znaczaco by poprawilo komfort jazdy W 1.5 naprawde warto zalozyc chipa.
To jest jedno z najlepiej reagujacych aut wolnossacych na chipa.

Pozdr
Jadzwin
  
 
how much taki cip i how much koni to daje bez innej ingerencji?
  
 

Daje 8-10 koni jezeli jest sprawny silnik.
Ale w Espero 1.5 najlepsze jes to ze po chipie poprawia sie charakterystyka silnika w stosunku do przelozen i seryjne Espero 2.0 nie ma szans
A co do kosztow to zalezy od firmy i znajomosci.
Na pewno odradzam Krakowska firme na V


Pozdr
Jadzwin
  
 
Cytat:
2007-01-25 22:19:38, Cwikus pisze:
how much taki cip i how much koni to daje bez innej ingerencji?



ooo Moze staruszkowi bym cosik takiego załozył
anyway
Jadzwin a moze ty sie orientujesz czy cosik takiego mozna by w 2.0 wpiąc
  
 
a oco chodzi z tymi czipami ,dokładany jest modół czy zmienia się go ECM i jaki jest koszt tego mniej więcej.

[ wiadomość edytowana przez: zebi dnia 2007-01-25 22:56:02 ]
  
 
Cytat:
2007-01-25 22:28:56, Jadzwin pisze:
Daje 8-10 koni jezeli jest sprawny silnik. Ale w Espero 1.5 najlepsze jes to ze po chipie poprawia sie charakterystyka silnika w stosunku do przelozen i seryjne Espero 2.0 nie ma szans A co do kosztow to zalezy od firmy i znajomosci. Na pewno odradzam Krakowska firme na V Pozdr Jadzwin

qrde jak wkladasz kij w mowisko to przynajmniej zarzucilbys jakis konkret gdzie? za ile? na czym dokladnie to polega? i w ogole skad wiesz jaki to daje efekt w 1.5? miales doczynienia z esperakiem po takim zabiegu?

a co do 130KM w espero to powiekszenie mocy o prawie 50% w kazdym aucie poprawia komfort przemieszczania sie
  
 
no wlasnie Jadzwin, obudziłeś mrówki to kontynuuj bo Cię wciągniemy w mrowisko i przetrawimy

bo jak by to nie byla specjalnie full droga zabawka to bym sobie zarzucił...
  
 
U mnie w ciągu tygodnia zajdą spore zmiany.

Temat do piątku z wykresami będzie na forum



  
 
Cytat:
2007-01-25 22:12:44, Jadzwin pisze:
Na pewno nie zaszkodzi odchodzic.



A dlaczego fabrycznie nie wkładają ochudzonego koła, skoro "nie zaszkodzi"...?
Czy nie spowoduje to zmiany rozłożenia sił w silniku i np. wybicia panewek...?