Hydrauliczne napinacze luzów zaworów w 2.0... Pytanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć, Jak sprawdzić który z hydraulicznych popychaczy zaworów stuka??? Macie może jakieś sprawdzone sposoby??
Rzecz się dzieje taka że po odpaleniu nic nie słychać a dopiero po ok. 20-30s zaczyna stukać i przestanie po około 2-4 min.. Czy jest to normalne??
W takim przypadku jak znaleźć ten który za te stuki jest odpowiedzialny...
Czekam na jakieś pomysły...
Pozdrawiam....
  
 
Po pierwsze to mam wątpliwości co ty masz za silnik , że piszesz o hydraulicznych popychaczach ( w twoim profilu nic na ten temat nie ma ) .
W znalezieniu miejsca stuków najlepszy będzie lekarski stetoskop ( ta sama "słuchawka" , którą osłuchują ci płucka - poważnie , to nie żart ) . Ale najlepszą metodą byłoby jednak zdjęcie pokrywy zaworów i wzrokowa ocena stanu krzywek , a potem szczelinomierz i kontrola luzów !
  
 
Silnik 2.0 dohc fiata 132. A gdzie się przykłada ten stetoskop?? Jakbyście mogli dokładniej opisać te operacje...?
  
 
fiatowski silnik 2.0 8v z fiata 132 ma luzy regulowane wymiennymi plytkami, nie ma tam zadnej hydrauliki czlowieniu
  
 
a to mnie teraz zaskoczyliście... To jak się dostać do tych popychaczy..? Od krzywek do walka wchodzi tak jakby odwrócona szklanka... Bez wyciągnięcia walka na pewno nie można tam zaingerować.. A przecież każde wyciągnięcie walka zmieni luzy zaworowe... A nie mówiąc o dostaniu się do płytek... Chyba ze się mylę... Bo szczerze to nie miałem do czynienia jeszcze z tym silnikiem...:/
  
 
reguluje się bez wyciągania wałka...najpierw zmierz luzy , potem kup płytki w odp wymiarach , potem wyjmij stare płytki(pojedyńczo) przy ponocy np 2 śrubokrętów i szczypiec , potrzebne trzy ręce i zastąp nowymi (tam gdzie trzeba)
jest do tego specjalne narzedzie , ale nie widziałem
  
 
Coś mi się wydaje że żeby kupić płytki w odpowiednich wymiarach najpierw musi wyjąć stare i zmierzyć je
Płytki tylko fabryczne nie kupuj podróbek bo stracisz krzywki już po paru kilometrach.
  
 
A tę szklankę trzeba wyciągnąć aby się dostać do płytek?? Nie wiem czy ona od tak wyjdzie... Chyba wałek jej nie puści... W tej szklance jakby druga była i ja to wziąłem za hydrauliczny popychacz...:/ Wiec możecie napisać jak się dostać do tych płytek... ?
Byłbym wdzięczny....
  
 
Szklankę wciskasz po bokach ściaskająć sprężynę a to co wziąłeś za regulator to właśnie płytka i tylko ją trzeba wyjąć.
Pamiętaj aby tak ustawić tłok żeby nie oprzeć zaworu o niego.
  
 
Cytat:
Coś mi się wydaje że żeby kupić płytki w odpowiednich wymiarach najpierw musi wyjąć stare i zmierzyć je


racja z resztą ja jestem teoretykiem trzecią ręką w tym temacie
  
 
Cytat:
2007-01-24 09:05:37, Blady pisze:
racja z resztą ja jestem teoretykiem trzecią ręką w tym temacie




-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Do osłuchania zamiast stetoskopu mozna uzyc drewnianego kolka który przykłada sie do głowiczek a z drugie jstrony do ucha Mozna wtedy bez problemu stwierdzic które zawory klepia

tabi7- ciesz sie ze ten silnik nie posiada hydrauliki bo dopiero bys klnał jak cholera(problem szeroko znany posiadacza nowoczesnosci pod maska czyli rovera 1,4 )