Zsuwanie się paska rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po wymianie paska rozrządu napinacza rolki i pompy, pasek podczas pracy silnika wystaje poza obrys napinacza, wałków rozrządu rolki około 2 mm na pompie wody jest ok. Co może być przyczyną zaistniałej sytuacji ?
  
 
Stawiam na niewłaściwą lub źle osadzoną pompę wody. Któreś z kół zębatych paska rozrządu nie jest w osi i to powoduje zsuwanie paska.
  
 
a może kółko napędowe (od korbowodu) założone 'do góry nogami'?
  
 
Cytat:
a może kółko napędowe (od korbowodu) założone 'do góry nogami'?




sam sie kiedyś na tym złapałem jak mi dolny znak na kole
  
 
Cytat:
2007-02-14 13:12:11, JaChomik pisze:
sam sie kiedyś na tym złapałem jak mi dolny znak na kole



pamietam, pamietam
  
 
Kółko napędowe założone jest prawidłowo chyba, że znaki ma po obydwu stronach. Również podejrzewam pompę wody, dokręcona jest dosyć mocno, trzeba będzie chyba wykręcić i porównać ze starą (dokonać pomiarów sówmiarką) najlepiej było by założyć inną. Przy wkładaniu nowej pompy zauważyłem, że dużo luźniej wchodziła.
  
 
Cytat:
2007-02-14 13:26:40, Andrzeej pisze:
Kółko napędowe założone jest prawidłowo chyba, że znaki ma po obydwu stronach. Również podejrzewam pompę wody, dokręcona jest dosyć mocno, trzeba będzie chyba wykręcić i porównać ze starą (dokonać pomiarów sówmiarką) najlepiej było by założyć inną. Przy wkładaniu nowej pompy zauważyłem, że dużo luźniej wchodziła.



sprawdź koniecznie rozmiary zębów na kole pasowym pompy. MOżliwe że masz pompę od opla, która ponoć ma nieco inne wymiary
  
 
No i co Bardzo Ważne ! ....NIE JEźDZIJ dopóki nie opanujesz sytuacji ! ....przy tym motorku co masz w wozie , jeździsz teraz na jak bombie kieszenioopróżnieniowej !