Odma

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy ktoś z szanownych membersów eksperymentował kiedyś z odmą? Chodzi mi, czy po zdjęciu nie będę miał jakiś problemów z podciśnieniem w kolektorze???
Zaznaczam, że chodzi o silnik 1,5
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
nie nie bedziesz mial zadnych problemow, zdjemuj stary no po co ci odma!!

przeciez to ci poprawi dzialanie calego smaochodu, nawet szyby elektrycze szybciej beda dzialac..
nic sie nei stanie ZDEJMIJ !
  
 
Doceniam twoje zaangażowanie w sprawę a , że szyby wówczas szybciej się otwierają to wiedziałem, ale poważnie ciekawi mnie jak wygląda sprawa z podciśnieniem w kolektorze.
  
 
lego to jakosc rozwiazal...wyprowadzil wezyk w nadkole chyba czy cos takiego ...nie pamietam juz...Tomek Mydlowski powienien sie orientowac
  
 
Odma to powrót resztek oleju do silnika.
Zaślepienie tego nie ma najmniejszego sensu

..ale znam patenty tuningowe gdzie odme wyprowadza sie pod auto i tam montuje malą puszeczke która zbiera resztki tego oleju.
Wadą tego jest fakt że tą puszeczke trzeba raz na siakiś czas opróżniać.

rasumując paten dla głupich

ja u siebie odme też przerobiłem - ale z innego powodu. W 1.8 odma idzie od klawiatury do dolotu. Od odmy odchodzi mały przewodzik podciśnienia. .... u guma rozypała się ze starości.....wiec trzba było ją wymienić........
pojechalem do sklepu - podaje nr katalogowy........a szpredawca do mnie 170zł +VAT..... ja tak ...a potem dodając pod nosem że facet chyba ci odbiło i to zdrowo

Tak wiec kupiłem odme od poloneza za 20zł, odpowiednio ją podciąłem i załozyłem
Odma z poldka nie ma wyjscia na maly przewodzik podciśnienia - wieć ten zaślepiłem.
Po problemie
  
 
tomku chyba sie bede musial z toba umowic w sprawie tej odmy bo wlasnie spostrzeglem ze gumowy osprzet silnika zaczyna mi parciec i sie dziurawic wiec po co wpedzac sie w zbedne wydatki gdzie na gumy do samochodu, wole je wydac na inne gumy ktore sprawiaja wiecej przyjemnosci
  
 
Wrigleys Spermint...
  
 
Hmm, no nie do końca się zgodzę, bo jak wszyscy wiemy fachowa nazwa odmy to "odpowietrznik skrzyni korbowej". Jak sama nazwa wskazuje "odpowietrznik" nie służy do odprowadzania oleju - skutek uboczny, a "to coś" znajdujące się w odmie to właśnie owe niedopalone resztki mieszanki paliwowo - powietrznej... no i troszkę "oleja"
Nie mówię o zaślepieniu odmy, tylko o wyprowadzeniu jej "do atmosfery" co może ale niekoniecznie musi (moim skromnym zdaniem) poprawić parametr silnika poprzez fakt, że do kolektora będzie dostawać się czystrze powietrze.
Bytam bardziej orientacyjnie niż "fachowo", gdyż ewentualne zyski bedą raczej niezauważalne
Pozdrawiam - Speed R
  
 
Teoretycznie odpowietrzenie skrzyni korbowej do atmosfery może poprawić osiągi ale przy silniku w dobrym stanie, z dobrymi pierścieniami i dobrą kompresją ilosć spalin przedostających się do skrzyni korbowej jest niewielka i odpinanie odmy niema sensu. Główny problem to właśnie olej i spaliny wydobywające się ze zdjętej odmy - po pierwsze to będą wciągane do wnętrza przez wentylacje, po drugie bardzo brudzą w komorze silnika, a po trzecie samochód nie przejdzie przeglądu. Według mnie jest to jeden z elementów wiejskiego tjuningu równie dobry jak naklejka na tylną szybe czy płyta CD przy lusterku
  
 
el0!!

w niektorych starszych samochodach taki manewr jest pozytywnie odczowalny
jesli chodzi o osiagi...

to jest jeden z wielu kompromisow jakie musi zastosowac producent...
wg przepisow obieg ... czegos tam... musi byc zamkniety i niestety
odme dolacza sie do kanalu dolotowego.
nawet w przypadku nowego samochodu (bez plucia olejem) przez
odme dostaje sie cieple powietrze...

ps: Ziaja rece mi opadaja jak piszez ze to wiejski tuning...
powiedz to ludziom na RallyCrosie!!!
  
 
A nie szkoda naszego otoczenia ? Strasznie nieekologiczny patent - wiecie ile litrów wody zatruwa jedna kropla oleju ? I po co ? żeby mieć mniej o 0,1 sek do 100km/h ? Litości .. (jak powiedział Lee )
Poza tym wiąże się to z dolewkami oleju i nigdy nie będziecie wiedzieć czy to silnik bierze olej czy też ten olej wylata przez tą rurę ... A jak ktoś ma syntetyk - ho ho - lieterek tego oleju to nieraz zbiornik gazu
  
 
Jak mówiłem, pytanie miało charakter orientacyjny. Konsultowałem ten problem z p. Chojnackim również tylko w tym celu, aby dowiedzieć się jak bardzo odłączenie odmy od dolotu jest w stanie pomóc lub zaszkodzić silnikowi?
Otrzymałem odpowiedź, aby raczej nie "odpinać" odmy tak więc nie zamierzam być mądrzejszy aniżeli człowiek mając w tej materii o wiele większe doświadczenie niż ja.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
ps: Ziaja rece mi opadaja jak piszez ze to wiejski tuning...
powiedz to ludziom na RallyCrosie!!!



Podtrzymuje moje zdanie - odpinanie odmy w normalnym samochodzie to jest WIEJSKI TJUNING - efekt nie będzie mierzalny w żaden sposób a cała "kombinacja" zaszkodzi tylko środowisku i maszynie. Jest to poprostu jeden z wielu tjuningowych zabobonów które szerzą się po kraju. Gdyby to coś dawało to by któryś z producentów wymyślił jakiś sposób odpowietrzania skrzyni korbowej np do wydechu (bo pośrednio i tak leci to do wydechu) a jak narazie nikt takiego patentu nie zrobił (nawet w subaru imprezie jest zwykła rura do kolektora dolotowego).
A co do polskiego rallycrosu to dużo aut tam jeżdzących jest przygotowana tak jakby były robione u pana Edka w stodole - z powodu braku funduszy wyraznie występuje tam amatorszczyzna.