Nawiew na szybę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam taki problem
mianowicie jak puszczam wentylator nawiewu na drugi lub trzeci bieg to ped powietrza jest dość duzy jednak jezeli przekieruje go tylko na szybe odłanczając wyloty pasazerów no to owszem wieje na nia ale siła tego wiaterku jest bardzo mała nawet na trzecim biegu wentylatora. gdzieś tak 20- 25% mocy tego co wiało na pasarzerów z wszystkich kratek (czyli czterech)

czy to normalne ze tak jest czy coś mam gdzieś zapchane????
bo przez ten mankament to szyba dłuzej odmarza.

Pozdrawiam
  
 
Między fotelami, przy ujściu nawiewu na nogi jest taka plastikowa puszka. U mnie jest ona trochę oderwana i słabo uszczelniona. Powietrze troszkę tamtędy ucieka jak przełączę na 3. Może masz to samo. Ja podłożyłem pod spód kawałek deseczki, ale wydaje mi się że można to też jakoś skleić.
  
 
Nie obejdzie sie bez rozebrania deseczki Trzeba posprawdzac czy tunele platikowe rozprowadzajace powietrze nie pospadaly
Nie zazdroszcze pracy.
  
 
Mam ten sam problem co "krispo" i co ciekawe,,,jakies biale pylki mi tu leca w niewielkich ilosciach
  
 
Cytat:
2005-11-11 17:35:44, COYOTE-25 pisze:
Mam ten sam problem co "krispo" i co ciekawe,,,jakies biale pylki mi tu leca w niewielkich ilosciach



u mnie leci spoko (taki pawer ze na 3-ce powiek nie zamke - taka siła)

ale gratis od "firmy" mam pyłki ostatnio wyłapałem pare listków i muchę

czeka mnie założenie filtrów a jak nie przywale z rajstopy przy "chwycie" powietrza i bedzie spokój
  
 
no tak tylko ze mi to niee usmiecha, a co gorsza pracuje na nockach i juz szyby zamarzniete,,,a w takim tempie ogrzewanie dziala to mi niee odmrozi szybko
  
 
znalazlem przyczyne slabego nadmuchu...otoz.... pod deska rozdzielcza od strony pasazera jest taki "palec" z linka i on jest od regulacji ZIMNO-CIEPLO i moim zdaniem linka (pancerz) sie odczepil i niee otwiera do konca sily stumienia nawiewu,,,wystarczy ze podciagniesz ten "palec" do siebie i zwiaz go do tego "mocowania" w ksztalcie litery U i bedzie OK. bo zeby linke wymienic to trzeba by bylo deske rozebrac,,,a po co sie meczyc . GUMKA, zwiazac i HEJA
  
 
Trawiłem temat na wszystkie sposoby. Ford zrobił (nie wiem, czy nie celowo) dość duże szczeliny przy doprowadzeniu nawiewu na boczne wyloty do kabiny (zwłaszcza te malutkie wycięcia nawiewu na boczną szybę). Kanał ten ma szczeliny wielkośći 10x50 mm po dwie z każdej strony. Szczeliny te widać, jak się zdejmie panele boczne nawiewu. Należy zdjęć kokpit i to uszczelnić blachą na jakiś klej. Zrobiłem tak i bangla że hej!
  
 
Cho.....ra mnie również bierze na ten nadmuch na szybę
Kiedy pozamykam wszystkie kratki to na nszybę na "3"-ce nawet wtedy ledwo co włosami powiewa
Z kratek na kabinę wieje bardzo dobrze ale w porównaniu do panzerwagenów to i tak słabo

Szwagrowi w małej"Polówce"nic nie paruje z przodu........ ma co prawda klimę ale chyba klima tu nie ma nic do rzeczy, co? Może jednak osusza powietrze?

Może jednak ktoś zna jakiś fajny sposób na lepsze "dmuchanie" na szybę w Essiem......czy jednak "te typy tak mają"? Dmucha komuś mocno na szybę?
  
 
pisałem o tym sposobie dwa posty poniżej-spróbuję zrobić fotki. Dodam, że można także pokryć szyby antifogiem (przeciw parowaniu np K2 - 15pln/300ml-dobrze wetrzeć w szybę) oraz zamontować dodatkową dmuchawę (tak mam zamiar zrobić) tylko na szybę. Jak ktoś ma zdjęcie kokpitu od środka, to proszę zapodać, dorysuję jak to zrobić.
  
 
Dla wszytkich zainteresowanych tematem, może się przydać ten schemacik.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Pomysł z linką godny sprawdzenia.

U mnie jednak wszystko z przełacznikami jest ok.

Jedyne rozwiązanie to zamknięte kratki na kabinę.
Zresztą tak zalecają w instr. obsługi


[ wiadomość edytowana przez: Marcin2M dnia 2007-01-28 20:23:46 ]
  
 
Przed wczoraj właśnie miałem rozebrany przedni panel w celu sprawdzenia nawiewu na szybę. P
o rozebraniu na części pierwsze okazało się, że teoretycznie wszystko działa. Po złożeniu nie działa. Konieczne jest zamykanie wylotów na kabinę.
Proszę o dokładniejsze opisanie problemu z przywiązaniem linki od ogrzewacza. Może faktycznie to coś da...
Nie chciałbym na stałe zapychać przewodów wylotowych na boki...

PZDR
  
 
Bardzo łatwo sprawdzić czy pokrętło przełącza nawiewy. Po prostu po stronie kierowcy trzeba namierzyć gdzie linka steruje dźwignią. A następnie kręcić pokrętłem (jedną ręką), a drugą sprawdzać czy sterowana dźwignia się obraca.
Chyba nic trudnego.