Tarcze sprzęgła do skrzyni MTX5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Auto 1.8 TD, 90 KM. Wczoraj, przy probie gwaltownego ruszenia na mokrej nawierzchni, nie udalo mi sie zakrecic kolami w miejscu, tylko poczulem charakterystyczny smrodek sprzegla. Na obrotomierzu mialem 3200 obrotow, sprzeglo puszczalem nie ze strzala, a raczej bardzo zdecydowanie. Ale do rzeczy.
Czy mozliwe, ze poprzedni wlasciciel zalozyl do tej skrzyni nieodpowiednia tarcze sprzegla? Zamiast 240Nm slabsza?
  
 
a co to tarcza 240Nm?

darmcdoman - widziałem już różne rzeźy które właściciele odstawiali ze swoimi autami - wszystko jest możliwe

ile auto ma przejechane na tym sprzęgle??
  
 
Sprzeglo ma 50 tys, 40 tys zrobilem osobiscie, glownie w trasie, calkowicie bez sprzeglowych szalenstw.
Poprzedni wlasciciel uzywal dwoch roznych typow okladzin hamulcowych, w przeciwnych kolach i odstawial jeszcze inne dziwne czary stad moje podejrzenie, ze zal mu bylo kasy i nie kupil sprzegla do TD zdolnego przeniesc 240Nm momentu obrotowego tylko tansza i mniej odporna wersje z benzyny.
  
 
Tak, czy inaczej tarcza poszła. Kwestia tylko, czy narobiła szkód na docisku i kole zamachowym.
  
 
Nie jest tak zle, przy normalnym ruszaniu sprzeglo sie nie slizga, auto jezdzi normalnie. Przy gwaltownym wdepnieciu na 2 biegu tez nie ma uslizgu sprzegla. Sama proba ostrego ruszania z postoju malo udana, ewidentnie cos ze sprzegielkiem zaczyna sie dziac.