Chłodnica oleju umiejscowienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie gdzie w komorze silnika jest najwiekszy przewiew , albo gdzie by było jakorzystniej umiejscowić chłodnice olejową zeby uzyskać z niej jak największą wydajność

Mile widziane fotki
  
 
jak wydajność, to mysle, ze pod zderzakiem

Ale jak chcesz ją mieć odrobione dłużej to pod kanapą w miejscu, gdzie idą przewody od ogrzewania.
  
 
Cytat:
2007-02-03 20:03:37, PitGTR pisze:
Ale jak chcesz ją mieć odrobione dłużej to pod kanapą w miejscu, gdzie idą przewody od ogrzewania.


tez mysle ze to dobre miejsce
  
 
A co powiecie na coś takiego podkreślam że jeszcze niezastosowałem ale w tym kierunku idę.. chłodnica przykrecona do wycietej obudowy miedzy rurami wydechowymi tak żeby bentylator silnika chłodząc cylindry odrazu chłodził też chłodznice. i czy trzeba stosować jakieś zaworki żeby olej sie niewracał do miski oleju?
  
 
Cytat:
2007-02-04 15:15:23, RUFF pisze:
A co powiecie na coś takiego podkreślam że jeszcze niezastosowałem ale w tym kierunku idę.. chłodnica przykrecona do wycietej obudowy miedzy rurami wydechowymi tak żeby bentylator silnika chłodząc cylindry odrazu chłodził też chłodznice. i czy trzeba stosować jakieś zaworki żeby olej sie niewracał do miski oleju?


nie masz tam takiego strumienia powietrza z wentylatora zeby to dzialalo, a ogrzane powietrze z rur wydechowych bedzie ci tylko podgrzewalo olej zamiast chlodzic...
  
 
słuchaj inżyniera 3zera .
Ja miałem na belce temperatura nie przekraczała 100st w lecie.Ale teraz przenosze na wylot z klapy po lewej stronie
  
 
A co myslicie o wsadzeniu ja w prawa kratke to co niby powietrze do silniak ma dostarczac oczywiscie po wycieciu tej blachy nad silnikiem??
  
 
Cytat:
2007-02-04 15:57:53, cichy_b0b pisze:
A co myslicie o wsadzeniu ja w prawa kratke to co niby powietrze do silniak ma dostarczac oczywiscie po wycieciu tej blachy nad silnikiem??


problem pojawia sie wtedy z cisnieniem oleju :/ dlugie przewody i duza wysokosc na ktora musi zostac olej wpompowany, ktos tego kiedys probowal, nie wiem czy nie ktorys z dwojki Simon_pg/Armata, ich trzeba by zapytac. Wiem ze byl z tym problem bo bylo to najlepsze miejsce do montazu, ale niestety cisnienie oleju nie puszczalo
  
 
można tam spokojnie ją wrzucić tylko nie ma sensu bo od wydechu bedzie sie nagrzewała
Dj noname z 126p.pl ma przy tej prawej kratce i nie narzeka
3zer nie opowiadaj bzdur z tym ciśnieniem bo spokojnie daje rade żeby to działo przy kratce


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2007-02-04 16:14:58 ]
  
 
A ja widzialem umiejscowienie bardzo ciekawe tzn na przeciw baku paliwa tu za pasazerem dodam ze przewody mial dlugie i malec pokazal co potrafila skrecając bąka z dymem z dwoch kol szpera . Silnik dwucylindrowy jednak daje rade
  
 
hm w garbusie chłodzone jest powietrzem z silnika w tavri tak samo pozatym przepływ powietrza jest duży gdyż musi to pompować jako ogrzewanie kabiny. Zawsze możan owinąć wydech bandażem termicznym. ewentualnie zainstaluje to w innym miejscu z małym wentylatorkiem załaczanym przy powiedzmy 115st.
  
 
Ruff bez sensu bo powietrze w tamtym miejscu jest bardzo gorace - to co wlatuje bezposrednio do kabiny ma bardzo duza temperature (ja mam czasem problemy zeby dluzej dotykac tunelu przy tylnym siedzeniu) wiec nic nie schlodzi. A jak robisz analogie do garbusa - tam powietrze wali w cylindry i w chlodnice a nie najpierw w cylindry potem w chlodnice
  
 
dokładnie tak jak jaqo mówi powietrze w ch*j gorące nie mogę czasem drążka dotknąć


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-02-04 18:15:49 ]
  
 
A jakby dać/zrobić wydajniejsza pompe i pociagnac chlodnice na przod tak jak w 500? bedzie to na wysokosci silnika wiec pompa niebedzie musiala specjalnie w gore ladowac oleju.....?
  
 
i pompowac olej 4 metry do przodu i spowrotem? :/ musialabybyc niezla zewnetrzna pompa + duzo wiecej oleju zeby to wszystko obsluzyc, a zalet az tak duzo by to moim zdaniem nie mialo
  
 
Najlepsze miejsce pod fotelem tylnym, w miejscu "nerki" od ogrzewania. Sprawdzone przez dwa sezony. REWELA;]
  
 
Przerabiałem to we wszystkie strony, w komorze silnika, przy prawej kratce przy mocno grzejącym się silniku nie ma sensu bo będzie podgrzewała olej Z przodu faktycznie fajnie wygląda, ale przydałaby się zewnętrzna pompa i pojemność układu drastycznie wzrośnie. Najlepsze miejsce to jak już było napisane - przed prawym tylnym wachaczem...
  
 
Cytat:
2007-02-04 19:52:15, MAD_DOGG pisze:
Przerabiałem to we wszystkie strony, w komorze silnika, przy prawej kratce przy mocno grzejącym się silniku nie ma sensu bo będzie podgrzewała olej



To nie jest głupia myśl
  
 
a takk jak ktoś pisal owinac wydech izolacja, chlodnice oleju zamocowac pod katem w komorze silnika przy prawej kratce tak zeby powietrze ladnie przez nia przelatywalo i wylatywalo w tylniej kratce klapy oczywiscie w srodku miejsce gdzie powietrze by przelatywalo odgrodzone od komory silnika blacha z izolacja?

  
 
ja mialem tak jak ponizej, ale sie nie sprawdzalo