10 pytań o BMW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
OK. Mam zamiar w niedalekiej przyszłości kupić sobie BMW. Mam pytanie do posiadaczy E36:

1. Ile benzyny pobierają różne wersje silnika tego samochodu (najlepiej jakby wypowiedzieli się posiadacze różnych silników o różnych pojemnościach, intersuje mnie benzyna i gas)

2. Czy na gazie na wtrysku i sekwencyjnym wtrysku jest różnica i jak ogólnie się sprawuje gas i czy często strzela do tej pory w pojeździe marki polonez nie było takiego problemu a tu na forach się dowiaduje że BMW nie najlepiej działa a kupować zawsze 10 litrów beznyny na 100 nie jest eee miłe . Jak poznać czy samochód ma metalowe lub plastikowe kolektory?? I jaka jest miedzy nimi różnica??

3. Jak się sprawują ogólnie te modele (roczniki 90 - 92 do 20 tys złotych). Jakie są koszty eksploatacji, klocków,olejów, płynów czy są awaryjne??

4. Jak się sprawuje zawieszenie BMW na polskich drogach?? Czy czesto się sypie?? jakie są tego koszty??

5. Na co powinienem zwracać uwagę przy kupnie BMW??

6. Jaka jest różnica między bmw 3xx a 5xx??

7. Co się mogę spodziewać po 16 letnim samochodzie czy to w ogóle się opłaca kupować??

8. Co sądzicie o teście BMW na tej stronie (jest on po cenach) http://www.bmwauto.now.pl/uzywane.php3

9. Czy to prawda o pompach, zapłonie, hamulcach co tam pisze i podłużnicach??

10. Jak kupie sobie takie BMW to co napewno będze musiał wymienić na nowe
Dziękuje za odpowiedzi.
  
 
JA mam bmw 520 z 92 roku niedawno kupione z niemiec wlozylem do niego gaz sekwencyjny (odpalam na paliwie i przy 2 tys obrotow sie przelacza na gaz ) kolektor mam plastikowy na butli 60 l zrobie ok 600 km za instalacje dalem 2300 zl trwalo to nie cale 5 godzin
Co do spalania to oscyluje w granicach 10-12 litra na 100 km
Po kupnie musialem wymienic jeden amortyzator 200 zl wahacz i preciki stabilizatorow czy cos
  
 
Ja mam e36 coupe ( 318 is )

ad1. w mieście spala mi średnio 10 litrów benzyny, a na trasie 5-6 litrów, oczywiście przy normalnej jeździe, bez katowania.

ad2. na temat gazu się nie wypowiem gdyż nie mam go w samochodzie i jestem przeciwnikem gazy, tyle co się nasłuchałem od ludzi co na tym jeżdża i o ich kłopotach, to się nie opłaca, pozatym jak dla mnie takie spalanie jak mam wzupełności mi odpowiada finansowo.
Jeśli chodzi o kolektory to poznasz to odrazu ale mit że przy plastikowym kolektorz można założyc "zabespieczenia" i wszystko będzie ok jest bzdurą, to się nie sprawdza, (to nie moja opinia tylko fachowców którzy zakładają gaz do samochodów)

ad3. ja mam samochód z grudnia 95 i 120 tys km i jestem bardzo zadowolony, wszystko jest ok (i oby tak dajej), ale ogólne przeświadczenie że te samochody rzadko się psują myśle że jest prawdziwy, tak wiec przebieg 20tys jak na bmw to myśle że jest jeszcze do przyjęcia.

ad4. ja właśnie będe zamieniał fabryczne zawieszenie bo jak na nasze dziurawe ,a przede wszytstkim "pofałdowane" drogi , jest stanowczo zamiękie. Na prostej drodze idealnie, ale jak się wypszedza i wpadnie się na takie koleiny z pofalowanego asfalu to samochode strasznie buja, jak pontonem, (a dodam że zawieszenie mam w 100% ok ). Jak dal mnie powinno być twardsze, ale to kwestia gustu.

ad.5 można poznać czy był lakierowany patrząc pod maskę, wszędzie powienien być matowy lakier, podłoga pod tylnymi siedzeniami powinna być płaska, jak był bity tam się często gnie i ciężko ją naprostować bo to jedyne tak duże , i płaskie miejsce. Pozatym częste usterki w e36: - cieknący olej z silnia i tylnejgo mostu, luzy na tylnych łożyskach kół i tulejach w tylnej belce.

ad6. dla mnie to dwa różne auta.

ad7. ja bym nie kupił tak starego auta , tam wszytskiego się można spodziewać a napewno dużych wydatków i to częstych, miałem forda escorta z 92r i średnio raz na miesiąc coś wymieniałem, najczęściej jakieś pierduły typu uszczelki, tuleje, takie zużywalne elementy,ale zawsze jest to uciązliwe i denerwujace.

ad8. każde rady są przydatne, a ceny trochę przesadzone, samo niedawno szukałem bmw i obejrzałem mnustwo ogoszeń i wiem że chodzą dużo taniej.

ad9. nie wiem.

ad10. ja bym zaczoł od wszytskich płynów i przede wszytskim olej. Pasek rozrządu, chyba że jest łańcych (w mojm modelu żywotność do 180tys tak więc jeszcze troche pojeździ)

Mam nadzieje że moje wypowiedzi na coś ci się przydadzą.
Jeśli zdecydujesz się na e36 to polecam 318 is
  
 
Witam
Mam e36 320 od 4lat.
Auto już swoje przekulało (przebieg 315tyś)
Zrobiłem nim 1/4 z tego i nigdy na trasie mnie nie zawiodło. Zainstalowałem instalacje gazową 3lata temu (zwykłą najprostszą bo wtrysku gazu nie było albo kosztował tyle co samochód)
Spalanie to ok 10l benzyny i 13l gazu.Teraz napewno bym zamontował inst z wtryskiem gazu zwykłej nie polecam .
Moje usterki Tarcze hamulcowe przód
Łącznik stabilizatora
Wyciek oleju
Korozja!!!


Rok prod. mojej1992
Pozdr.
  
 
ok. Tylko chcę teraz żeby się wiecej użytkowników wypowiedziała, mi na tym naprawdę zależy...

Mój plan jest taki by kupic jakieś 325i e36 z 1990 - 91 roku i wstawić sekwencyjny wtrysk gazu...

I po prostu chciałbym wiedziec parę rzeczy zanim kupie sobie ten wóz...

I bardzo proszę jak ktoś MA takie wóz to niech napisze odpowiedzia chociaż na parę pytań, a jak ktoś ma inny a wie coś o BMW i może odpowiedzieć to niech się wypowie...

PS. Czy były w rocznikach 1990-91 (ewentualnie 92) BMW E36 z silnikami większymi od 2.5 ??, jaka była najbogatsza wersjia tego samochdu tzn. co miała)

  
 
Odpowiem na parę Twoich pytań:

ad1. Użytkując BMW 325 powinieneś się zmieścić w 15l/100km na mieście. U mnie w 535 spalanie wynosi ponad 20l/100km w mieście

ad2. Kupując E36 w silnikach 2l i 2,5l będziesz mieć plastikowy kolektor ssący. Przy instalacji gazowej z mikserem będziesz mieć niekiedy wystrzały gazu co może uszklodzić np. przepływomierz czy kolektor ssący. Poza tym musisz liczyć się ze stratą mocy.
Zakładając wtrysk gazu nie musisz się martwić o strzelający gaz, a przy dobre wyregulowanej instalacji nie będziesz mieć spadków mocy. Warto w E36 zamontować wtrysk gazu.

ad3. Ja mam E34 535i z 89 roku i sprawuje się ok. Wydaje mi się że z E36 będzie podobnie. Cena klocków na przód to ok 200zł. Olej silnikowy musisz wlewać syntetyczny lub półsyntetyczny z racji hydraulicznych popychaczy zaworowych.


ad4. W E34 jeżdzi się komfortowo, jednak zawieszenie nie jest zbyt wytrzymałe. Często trzeba zmieniać wahacze, końcówki drążków itp.

ad5. Przed kupnem warto pojechać na geometrię podwozia, sprawdzić ciśnienie sprężania na każdym cylindrze, sprawdzić całe wyposażenie elektryczne samochodu.

ad6. Bmw serii5 jest limuzyną o lepszym komforcie jazdy, często z super wyposażeniem, natomiast seria3 to samochody o sportowej sylwetce, z lepszymi osiągami, mniejszym spalaniu.

ad7. Opłaca sie!!

Polecam E36 2,5l 24V
  
 
Były większe, 2.8 i 3.2l ale to 'M' Power.
  
 
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pomogły mi i mnie przekonały do konca o BMW. Za parę miesięcy zacznę się rozglądać za BMW

Zaloże wtrysk gazu i tyle. Silnik - bede polował na 2.5 L 24V (a są jakieś inne?? tzn 12V??)

Ok. A co jeszcze sądzicie o tym teście BMW co podałem linka?? Myslicie że się będą patrzeć jak na warjata gdy tak bede testował BMW??
  
 
Cytat:
ja bym nie kupił tak starego auta


daz a gdyby cię nie było stać na e-36 coupe to byś kupił 16 letnią e-30 czy 4 letniego poloneza?
widziałem już niejednokrotnie auta 4 letnie zjeżdżone o wiele bardziej niż 15 letnie. ja mam 21 letnią e-28 i od ponad roku nic się z nią nie dzieje, a jeżdżę wcale nie mało. wszystko zależy od tego od kogo sie kupuje auto i w jaki sposób było eksploatowane. to moja odpowiedź na pytanie czy warto kupić 16 letnią becię. jeśłi chodzi o zawieszenie to musiałbyś mieć poduszkowca żeby nie naprawiać go jeżdżąc po polskich drogach.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-08-04 00:51:55 ]
  
 
Jasne , zgadzam się, nie mówie że wszystkie auta starsze niz 10 lat nie nadają się do niczego, np. mój dziadek ma golfa 2 z 85r i ten samochód jest w ardzo dobrym stanie ,ale tylko dla tego że mój dziadek jest mechanikiem i dba o samochód.
Ja osobiście miałem forda escorta z 91r i w porówanianiu z tym bmw czy innymi samochodami jakie miał mój ojciec (a były to samochodny nie starsze niż 4 lata) to psół się bardzo często a karoseria w kilku miejscach wymagała naprawy bo była podżerana przez rdzę, a o samochód dbałem, nie wiem co by było jak bym wogóle nic przy min nie robił.
A jeśli chodzi o kase to napewno wolał bym e30 niż niwego poloeza to nawet nie ma nad czym się zastanawiać.
Ja osobiście chciałem kupić w miare nie stare auto żeby mi się nie psuło, ale to jest tylko moje zdanie i nie mam nic przeciwko starszym samochodom, wiem że nie jednokrotine mogą byś w super stanie.
  
 
właśnie o to chodziło. kolega chciał się dowiedziec czy takie auto warto kupić. wg mnie zbyt stanowczo odpowiedziałes "nie" i stąd mój post. ty masz e-36 z 95, a ja znam takich dla których to juz stary samochód. widzisz, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. domyślam się że wkexe dysponuje kwotą która wystarczy na zakup takiego właśnie starszego rocznika. i dobrze, bo te auta ponad 15 letnie są trwalsze od nowych.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-08-04 07:55:43 ]
  
 
Ja jestem za tym by kupić BMW z 90 "full opcjie" niż Poldka z 98 - mój starszy takim jeździ - stać go na lepsze auto ale NIE! On musi mieć jak to mówi "ulicznego krążownika" i to jest jego 5 polonez w ciągu 10 lat bo się tak sypią!! Ostatnio oddaliśmy do komisu za 8 tys (ostatnio tzn. 4 lata temu) a kupiliśmy za 24 tys. zł. A tego poldka tata trzyma DLA MNIE! Powiedział że za miesiąc jak będe miał prawko (już teraz mniej bo tylko czekam na papierek) - to mi go da i będę mógł zrobić z nim co będe chciał (oczywiście sprzedam) i dołoże trochę mojej kasy (jakieś 8 tys zł) i kupie sobie BMW.

A co sądzicie o tym teście o BMW czy warto tak sprawdzać samochód przed kupnem (linka podałem na samym dole w pierwszym poście).
  
 
Bmw super, fura, super się jeździ i wogóle, jak CI nie zależy na osiągach to kup sobie 325TDS (150KM). A jak chcesz benzyne to tylko sekwencyjny wtrysk gazu! , no i koszt to około 4000-4600zł. Chociaż ktos tutaj napisał, że go to kosztowało 2500zł, hmm nie wiem jakim cudem i skąd ta instalacja.
A jeżeli chodzi o awaryjność, hmm psuje się tak często jak poldek tylko tutaj żadko (wcale nie) wracasz do tego co już wymieniłeś.
  
 
Ja mam 730i palił na benzynie od 10,2 na TRASIE DO 14L w miescie,włożyłem zwykłą instalkę gazu za 1500zł i zrobiłem 50tyś jak do tej pory jest idealnie,pali max 15,6l gazu przy jezdzie w granicach 180km/h na trasie,w miescie jest podobnie,osobiście uważam że jesli ktoś założy gaz w dobrym zakładzie nie musi wywalać 4000-5000zł za instalke w sumie.Mysle że trzeba czasami podchodzic do tematu na zasadzie"oszczędzają bogaci nam się opłaci" ale może się myle
  
 
Mam zamiar kupić bmw 535i E34 w manualu chcialłem się spytać jak chodzi na zwykłej instalaci gazowej i ile pali gazu max jak jest dobrze ustawiona ?? Na co zwrucić uwage przy kupnie?? Z góry pozdrawiam dzięki!!
  
 
Pytania odnosnie kupna gdzie indziej!
Jezeli chesz sie przejmowac spalaniem to nie kupuj 535... bo jak Ci spali 20l w miescie to co?
I odradzał bym zwykłą instalke do M30B35! sekwencje mozna wsadzic juz za 3500zł