MotoNews.pl

Napinacz rozrządu

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po wymianie rozrządu w mojej limuzynie mam pytanie co do napinacza, czy normalnym objawem jest, że podczas kręcenia wałem rolka napinacza przemieszcza się raz w górę raz w dół ? Znaki na napinaczu zgadzają się tylko wówczas gdy zgrane są ze sobą znaki na wałkach rozrządu i wale.

do wymiany bo nie wyobrazam sobie nieprawidlowego montazu...

no cóż musisz zauwazyc ze po to jest napinacz zeby napinal jak odpalisz bez pokrywy to tez zobaczysz ze ten mechanizm (rolka umieszczona jest na sprezynie) pracuje i po to jest zeby pasek nie przeskoczyl....

Dodam, że stary napinacz montowany w serwisie zachowywał się podobnie

Coś mi tu nie pasuje.
Nie jestem zawodowym mechanikiem, ale sprawy maszyn nie są mi obce.

Rozrząd u siebie zmieniałem już jakiś czas temu i nie przypominam sobie, by była taka sytuacja, jaką tu opisałeś.

Napinacz jest po to by kasować luzy, jakie powstają w wyniku wyciągania się paska (i zużycia rolek?).

Jeśli napinacz zmienia swoje położenie, znaczy, że coś jest nie tak.
Bo przecież: moduł zęba paska jest stały, a co za tym idzie i długość paska, średnice kół stałe, odległości również....

Wygląda mi to raczej na lekkie ugięcie jakiegoś wałka i tu do wyboru: 2 wałki rozrządu lub wałek korbowy (? ) wałek pompy wodnej (tu najbardziej prawdopodobne).
Ale może to być również jakiś błąd przy montażu kół na wałkach rozrządu (mogą być np. lekko krzywo założone), a może to po prostu wada rolki prowadzącej np. jest jajowata....

Dziwne mi się to wszystko wydaje, ale logicznie myśląc to napinacz powinien być nieruchomy...