MotoNews.pl
  

Napinacz rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po wymianie rozrządu w mojej limuzynie mam pytanie co do napinacza, czy normalnym objawem jest, że podczas kręcenia wałem rolka napinacza przemieszcza się raz w górę raz w dół ? Znaki na napinaczu zgadzają się tylko wówczas gdy zgrane są ze sobą znaki na wałkach rozrządu i wale.
  
 
do wymiany bo nie wyobrazam sobie nieprawidlowego montazu...
  
 
no cóż musisz zauwazyc ze po to jest napinacz zeby napinal jak odpalisz bez pokrywy to tez zobaczysz ze ten mechanizm (rolka umieszczona jest na sprezynie) pracuje i po to jest zeby pasek nie przeskoczyl....
  
 
Dodam, że stary napinacz montowany w serwisie zachowywał się podobnie
  
 
Coś mi tu nie pasuje.
Nie jestem zawodowym mechanikiem, ale sprawy maszyn nie są mi obce.

Rozrząd u siebie zmieniałem już jakiś czas temu i nie przypominam sobie, by była taka sytuacja, jaką tu opisałeś.

Napinacz jest po to by kasować luzy, jakie powstają w wyniku wyciągania się paska (i zużycia rolek?).

Jeśli napinacz zmienia swoje położenie, znaczy, że coś jest nie tak.
Bo przecież: moduł zęba paska jest stały, a co za tym idzie i długość paska, średnice kół stałe, odległości również....

Wygląda mi to raczej na lekkie ugięcie jakiegoś wałka i tu do wyboru: 2 wałki rozrządu lub wałek korbowy (? ) wałek pompy wodnej (tu najbardziej prawdopodobne).
Ale może to być również jakiś błąd przy montażu kół na wałkach rozrządu (mogą być np. lekko krzywo założone), a może to po prostu wada rolki prowadzącej np. jest jajowata....

Dziwne mi się to wszystko wydaje, ale logicznie myśląc to napinacz powinien być nieruchomy...
  
 
Stary napinacz sprawdzałem przed demotażem zachowywał się jak wcześniej wspomniałem, po założeniu nowego paska, napinacza, rolki, pompy i napięciu paska pompą dopadły mnie wątpliwości co do zachowania się napinacza i założyłem na powrót stary zachowanie obydwu napinaczy było identyczne więc wróciłem do nowego napinacza złożyłem wszystko i jeżdżę. Koła od wałków rozrządu nie były ściągane. Może popełniłem jakiś błąd przy zakładaniu paska. Pasek zakładałem od dołu czyli wał, rolka prowadząca koła rozrządu, pompa i napinacz, następnie napięcie paska pompą do zgrania się znaków na napinaczu.
  
 
Cytat:
2007-02-08 09:43:54, kisztan pisze:
Coś mi tu nie pasuje. Nie jestem zawodowym mechanikiem, ale sprawy maszyn nie są mi obce. Rozrząd u siebie zmieniałem już jakiś czas temu i nie przypominam sobie, by była taka sytuacja, jaką tu opisałeś. Napinacz jest po to by kasować luzy, jakie powstają w wyniku wyciągania się paska (i zużycia rolek?). Jeśli napinacz zmienia swoje położenie, znaczy, że coś jest nie tak. Bo przecież: moduł zęba paska jest stały, a co za tym idzie i długość paska, średnice kół stałe, odległości również.... Wygląda mi to raczej na lekkie ugięcie jakiegoś wałka i tu do wyboru: 2 wałki rozrządu lub wałek korbowy (? ) wałek pompy wodnej (tu najbardziej prawdopodobne). Ale może to być również jakiś błąd przy montażu kół na wałkach rozrządu (mogą być np. lekko krzywo założone), a może to po prostu wada rolki prowadzącej np. jest jajowata.... Dziwne mi się to wszystko wydaje, ale logicznie myśląc to napinacz powinien być nieruchomy...



podczas pracy paska jedna jego strona pomiędzy wałem korbowym a pompą wody i wałkiem rozrządu jest stroną pracującą, naciągniętą siłami wału korbowego.
Druga strona jeststroną powrotną, nie wykonującą pracy. Jest ona napięta gdy silnik stoi, ale gdy rusza - działające na pasek siły napinają go po stronie pracującej, a luzują po stronie powrotnej. Ten luz kasuje właśnie napinacz.

Oczywiście praca napinacza jest ograniczona, zdaje się że w serwisówce jest coś na ten temat, tzn. jakiś znacznik na napinaczu musi w czasie pracy silnika poruszać się w jakimś oznaczonym zakresie. Gdy napinacz wychodzi poza zakres należy pasek naciągnąć obracając mimośrodowo zamontowaną pompę wody.

Gdy jedziesz rowerem to górna część łańcucha jest stroną pracującą, a dolna - powrotną. Gdy masz standardowe przerzutki to na dolnej stronie masz napinacz łańcucha, który podczas pedałowania również pracuje.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-02-08 11:07:14 ]
  
 
Cytat:
2007-02-08 11:03:57, Robert_S pisze:
Gdy jedziesz rowerem to górna część łańcucha jest stroną pracującą, a dolna - powrotną. Gdy masz standardowe przerzutki to na dolnej stronie masz napinacz łańcucha, który podczas pedałowania również pracuje. [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-02-08 11:07:14 ]



takie porownania zawsze najlepiej obrazuja
  
 
Dziękuję za rozwianie wątpliwości