Problem z e36 silnik m50.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
autko wyskakuje z zaplonow na wolnych obrotach, strzela przy dodaniu gazu(nie zawsze) i slabo idzie. Na komputerze nie pokazuje błędów, sąda lambda wymieniona miesiąc temu na boshowską uniwersalną. to jest automat obroty wolne okolo 600. i an tych obrotach wypada z zaplonow jak dodam troche gazu do ok 900 obrotow na minute juz nie wyskakuje. Objezdzilem wszystkich mechanikow u siebie w miescie i nikt nie wie o co chodzi. Jesli ktos moze sie orjetuje w czym jest problem bardzo dziekuje za pomoc
pozdrawiam Lukasz liposo1@wp.pl
  
 
Dla mnie jest to wina jakiejś cewki/cewek lub przepływki.
Jeżeli strzały spowodowały cewki to oberwać może również przepływka.
  
 
niestety to nie problem z cewkami, przewodami, swieca sa nowe praktycznie boje sie czy to ni9e chodzi o zawor czy jaka...s krzywka
  
 
tez mialem 2,0 i mialem to samo obiawy byly takie same strzaly duszenie nie chciala wchodzic na obroty raz jezdzila bez zadnych problemow a jak jej odbilo to wlasnie sie tak dzialo w pewnym momecie mi stanela i konic
  
 
ja zresetowalem komputer tak samo jak sie kasuje inspekcjie tylko troche dluzej trzeba trzymac i jej sie polepszylo jeszcze sprawdz sobie kostke w dzwiach od kierowcy jak masz centralke mi sie tam robilo zwarcie i tez jej odbijalo tak ze jak byla odpalona to mogles wyciagnac kluczyk i auto dalej chodzilo dopiero jak sie zamklo dzwi rygielkiem to sie uspokajalo i bylo ok
  
 
miałem podobny problem kiedy komputer silnika zalała mi woda .....
Komputer znajduję się pod maską w specjalnej kieszeni z prawej strony auta , obok miejsca na akumulator.
  
 
chyba chodzi o to, ze jest za uboga mieszanka przy 600obrotow na minute! odłaczajac czujnik temperatury podajacy wartosc dla komputera (komputer mysli ze jest -32 stopnie)autko pracuje normalnie. putanie dlaczego tak sie dzieje moze to wina przeplywki niestety nie mam innej i nie moge sprawdzic, moze silnik krokowy a moze wspomniany czujnik??prosze o zostawianie swoich sugestii
  
 
ejj szanowni klubowicze po odlączeniu przeplywki wszystko dziala dobrze, ale tak samo sie dzieje gdy odlacze czujnik od temperatury ktory podaje wartosc dla komputera!!heh naprawde chyba pojade do bmw chyba ze Wy mi pomozecie dziex
  
 
Witam klubowiczów.
Czy jest sposób na sprawdzenie tego czujnika temperatury??
Ostatnio miałem podobne objawy, silnik nie chciał pracować, ksztusił sie i dusił. Po odłączeniu przepływomiarza jest OK, tylko że jara jak wściekły, ponad 25l/100. Teraz już nie wiem , czujnik czy przepływka. Juz szukam dobrego przepływomierza, ale lipa jeśli to będzie czujnik, a ja wymienie dobry przepływomierz.
Pozdrawiam
  
 
co do tego czujnika to kosztuje nowy 60zl. a u Ciebie strzela ta bemka czasem czy tylko sie dlawi i ksztusi. Moze byc przeplywka ale nie autoryzowani mechanicy maja slabe komputery i nic nie pokazuje.U mnie jest tak ze sie dlawi i za chwile jak wiecej gazu dodam to przestaje i jest oki a jesli po dodaniu gazu dalej sie dlawi to wtedy strzela. powodem jest chyba to ze za malo benzyny dostaje ale dlaczego?? nie stwierdzono ze lapie lewe powietrze i wogole. opisz dokladnie co u Ciebie sie dzieje to jak cos bede wiedzial to dam znac!! pozdrawiam banie Bmwwe
  
 
Elo.
Nareszcie ktoś odpowiedział na mój post, pytałem już w kilku tematach i zawsze cisza, chwilami juz zaczynałem wątpić w to forum.
Historia jest taka. Pojechałem na regulację gazu, bo czasem coś się działo z wolnymi obrotami i zdarzało sie że się przyduszał, po tym zabiegu fura śmigała aż miło, jakby pod machą urodziło się nagle kolejnych sto mustangów, a do tego spalanie przy 100km/h ekonomizer pokazywał około 6l/100, poprostu poezja. Ale tego samego dnia przy kolejnym odpalaniu nie trzymał wolnych obrotów na benzynie, budą trzęsło i nie mogłem wprowadzić go nawet na 2000 obrotów żeby przełączyć na gaz, jak się udało przełączyć to na gazie w miarę dobrze.
Diagnoza u mechanika - silniczek krokowy, był trzaśnięty już - wymieniłem, ale dalej była lipa, po odłączeniu przepływomierza wszystko OK, tylko te koszmarne spalanie ponad 25l. Teraz jeździ z odłączoną przepływką w miare dobrze. Acha, gumowa rura od dolotu powietrza już nie jest pierwszej młodości, więc może łapie lewe powietrze, już zamówiłem w ASO (wbrew pozorom jest taniej o 40% niż u innych),, może to pomoże, mam taką nadzieję. Strzałów żadnych nie miałem.
I pytanie: przepływomierz czy czujnik??
Jak sprawdzić przepływomierz bez zamontowania innego i jak sprawdzić czujnik temperatury??

Chociaż przy cenie tego czujnika to trzeba go wymienić, może po wymianie rury i czujnika będzie OK.
Jeszcze jedna sprawa, nie wiem czy ma związek, ale strzasznie lipnie działa mi ogrzewanie, jak w Fiacie 126p, czy może mieć to związek z temperaturą silnika z tym czujnikiem??

Pozdrawiam i bede wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.
  
 
może masz poprostu zbyt mało płynu w układzie chłodzenia stad te problemy z ogrzewaniem i błedne info z czujnika i nie daj się zwieść poziomem płynu bo czasem może byś w chłodnicy ful a w układzie nic ja tak miałem w e36 niby było pełno a po odpowietrzeniu weszło 2,5 l płynu
  
 
Piotrze "z ogniem w nicku", obyś miał rację. Na dniach odpowietrze układ, jeśli to pomoże to masz u mnie browara, dobrego, a nawet dwa jeszcze lepsze.

Wymienie rure dolotu, odpowietrze układ i zobacze co bedzie. Dam znać.
Pozdrawiam

  
 
i jak tam koledzy juz sie wam pomysly skonczyly??
  
 
`problem jest w tym ze bardzo malo ludzi zna sie nawet na takich nienajnowszych bmw!! pojechalem do konkretnego mechanika 100km odemnie i 30 min i wszystko wrocilo do normy. wystarczylo wymienic 2 cewki zaplonowe i moja bemka lata jak szatan) hehe samolot prawdziy
  
 
Cytat:
wystarczylo wymienic 2 cewki zaplonowe i moja bemka lata jak szatan


Juz pierwsza odpowiedź udzielona przez Padre325 sugerowała Ci taką ustarkę.
Pozdr.
  
 
Panowie jest jedna naprawde dobra informacja w tym poście. Sam już zauważyłem, że często zdaża się, iż oryginalne części do BMW kosztują TANIEJ niż podróbki.
Przykład: ślizgacz łańcuszka rozrządu prawy
oryginał:46 PLN
podróba: 124 PLN

Także sprawdzajcie w ASO.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
iż oryginalne części do BMW kosztują TANIEJ niż podróbki


To prawda; gumowa rura dolotu powietrza, zamiennik 105zl oryginał 68zł.
Wie ktoś ile kosztują oryginalne cewki do e34 525??
  
 
Ja wiem, że BOSCHA nówki do E34 kosztują 99 zł za sztukę, a używka ok. 30 zł za sztukę.