Pomocy !!! Nie chce spalic auta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
2 miesiace temu kupilem fordzika i od tego czasu borykam sie z powaznym problemem. Otoz od czasu do czasu (bardzo rzadko) po wlaczeniu tylnej wycieraczki nastepuje jakies zwarcie i zamiast niej zalacza mi sie w tym samym momencie ogrzewanie tylnej szyby i swiatla przeciwmgielne a wycieraczka nie dziala. Jak wciskalem ktorys z przyciskow obojetnie czy od ogrzewania czy od swiatel to i tak nie chcialy sie wylaczyc, musialem je nacisnac na raz zeby odpuscilo i wtedy wszystko wraca do normy i nawet wycieraczka zaczyna dzialac bez problemu. Az do dzisiaj
Kupilem dzis glosniki na tylna polke, zamontowalem , podlaczylem i jade delektujac sie pieknym brzmieniem no ale ze tylna szyba wydala mi sie jakas mętna to wlaczylem wycieraczke i natrysk. No i zonk. Znow to samo, zwarcie i wycieraczka nie dziala (natrysk dziala). No to starym sposobem 2 przyciski wciskam na raz a tu nic sie nie dzieje, nie odskoczylo. Stanalem na poboczu, pokombinowalem tym swoim sposobem ale wkoncu zrezynowalem i pomyslalem ze poprostu wylacze silnik, wlacze i pojade dalej. To co w tym momencie sie stalo poprostu mnie zabilo. Chcialem wylaczyc silnik wiec przekrecilem kluczyk zeby zgasl a tu nic, nadal jest na chodzi, wyciagnalem kluczyk nawet ze stacyjki a on nadal chodzi, zalamalem sie i nie wierzylem co sie dzieje, nie chcial sie wylaczyc, ale dodam ze strasznie w tym momencie chodzil , wszystko pod maska zaczelo szalec , jakby wszystko sie chcialo przelaczac a silnik pracowal nierowno. Nie wiedziac co robic otworzylem bagaznik , podnioslem klape i odlaczylem kable od glosnikow i wszystko puscilo w koncu.
Poprzedni wlasciciel przy kupnie wymontowal radio i zostawil straszny burdel w kablach w tej dziurze po radiu. Bawil sie rowniez w podswietlanie wnetrza diodami ale je juz wywalilem bo podejrzewalem ze one tez moga robic zwarcie. Ogolnie bajzel.
Prosilbym o pomoc w znalezieniu przyczyny tcyh zwarc, czy to moga byc kable od podlaczenia radia ? Nie chce spalic swojego essiego wec prosze o jakies porady.
P.S przepraszam za tak rozlegly post ale chcialem dokladnie przedstawic sytuacje zeby wszystko bylo jasne bez zadnych niedomowien.
  
 
odłacz radio całkowicie i zobacz
  
 
Tak jak pisalem dzieje sie to niezmiernie rzadko. Jak nie mialem radia to tez sie to dzialo. Z radiem tez ale dzis to juz bylo przegiecie zebym nie mogl samochodu wylaczyc. Czy odlaczenie glosnikow na pólce to byl tylko przypadek ze akurat odpuscilo czy problem moze tkwic w czym innym ? Juz troche zalamuje rece
  
 
Jeżeli chodzi o wycieraczkę i ogrzewanie tylnej szyby, to sprawdź styki w tylnej klapie - te 3 duże z bolcami.

Jeśli po wyłączeniu kluczykiem auto nie gaśnie, najczęściej jest to wina przekaźnika zapłonu (w skrzynce), oprzewodowania z nim związanego, lub samej skrzynki.

Na początek zająłbym się doprowadzeniem do porządku wiązek kablowych, bo z tego co piszesz, to tam może być siedlisko wszelkiego zła.
  
 
Z tymi wycieraczkami i ogrzewaniem mam tak samo od czasu jak na autostradzie gosc mi w pupsko wjechal.
Pas jest wsunirty troszke wiec przestawilem obudowe stykow i od tego czasu czasem tak mam to wina zlego dolegania stykow,ale tego z wlaczeniem dwoch przyciskow na raz nie probowalem -ciekawe.
  
 
To by sie moglo zgadzac bo oficjalnie koles ktory mi sprzedawal auto do niczego sie nie przyznal ale widac szczegoly po ktorych mozna wywnioskowac ze moj tez byl walniety w tyl. Np przy zamknietym bagazniku mam przy lampach z jednej strony mam szersza szpare ale tak minimalnie , no i klapa mi sie ledwo trzyma i przy byle wietrze spada na glowe ale to szczegoly. Tak wiec to moze byc dobry trop z tymi stykami. Aha i jeszcze swiatla biegu wstecznego mi gasna jakby im tez cos nie stykalo. A ze zamek na kluczyk sie nie otwiera to juz szczegol Pewnie tez od walniecia. Co mam zrobic z tymi stykami, jak je sprawdzic ?
  
 
Generalnie ciężko stwierdzić co jest przyczyną zwarcia... Heh. Nie zwarcia, bo zwarcie zawsze kończy się przepaleniem któregoś z bezpieczników, zapaleniem się wiązki lub eksplozją akumulatora (niestety). Jeśli chodzi o klapę i problemy z nią związane to wygląda mi to na brak masy. Masa do ogrzewania szyby i napędu wycieraczki przebiega przez zawiasy tak więc na początek polecam WD 40. Jeśli chodzi o to że auto nie gaśnie, przyznaje też bym był w szoku. Przyzwyczailiśmy się do takich pewników: przekręcamy kluczyk - zapłon, wyłączamy - auto gaśnie. Wilk pewnie ma racje, choć może też szwankować stacyjka. Raczej nie będzie to miało nic wspólnego z radyjkiem, a już na 100% z głośnikami. Znacznie częściej zdarza się że po zmianie włąściciela są problemy z odpaleniem auta w skutek samozwańczego zabezpieczania auta przed kradzieżą itp. Na początek sprawdź masę na klapie i podaj więcej szczegółów na temat dziwnej pracy silnika po niby-wyłączeniu stacyjki.
Pozdrawiam.
  
 
Jutro posprawdzam styki i dam znac czy to pomoglo, chociaz wydaje mi sie ze to wlasnie bedzie to poniewaz zeby odlaczyc glosniki musialem podniesc klape. Jak ja zamknalem to w tym momencie wycieraczka zaczela chodzic (musialem zapomniec wylaczyc jak wychodzilem z samochowu). To by wyjasnialo dlaczego dzieje mi sie to bardzo rzadko. Poprostu od czasu do czasu po zamknieciu bagaznika styki i bolce musza do siebie zle przylegac. A dzis wiele razy otwieralem bagaznik wiec o taka sytuacje bylo nietrudno. Ale jak nie stykaja to od razu musi sie taki cyrk dziac ? To co bedzie jak bede mial otwarty bagaznic, styki nie beda mialy kontaktu z bolcami a ja wlacze wycieraczke albo ogrzewanie szyby ? Wtedy chyba nic nie powinno sie dziac ? Jutro pokombinuje i dam znac
  
 
Obejrzyj też skrzynke bezpieczników jak wyglądają w niej styki poszczególnych wiązek i połączenia.
  
 
Cytat:
2007-02-06 19:38:12, RavenMOH pisze:
To by sie moglo zgadzac bo oficjalnie koles ktory mi sprzedawal auto do niczego sie nie przyznal ale widac szczegoly po ktorych mozna wywnioskowac ze moj tez byl walniety w tyl. Np przy zamknietym bagazniku mam przy lampach z jednej strony mam szersza szpare ale tak minimalnie , no i klapa mi sie ledwo trzyma i przy byle wietrze spada na glowe ale to szczegoly. Tak wiec to moze byc dobry trop z tymi stykami. Aha i jeszcze swiatla biegu wstecznego mi gasna jakby im tez cos nie stykalo. A ze zamek na kluczyk sie nie otwiera to juz szczegol Pewnie tez od walniecia. Co mam zrobic z tymi stykami, jak je sprawdzic ?


Chyba mamy te same modele zamek tez mi sie nie otwiera na kluczyk a ze wstecznym to prawdopodobnie czujnik przy skrzyni do to ze ci klapa odstaje z jednej strony to prawdopodobnie pas wciaglo od uderzenia-pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-02-06 19:00:25, WilK pisze:
Jeżeli chodzi o wycieraczkę i ogrzewanie tylnej szyby, to sprawdź styki w tylnej klapie - te 3 duże z bolcami.



Mialem dokladnie to samo, do tego dochodzi zapewne jeszcze swiatlo przeciwmgielne tylne. Tj powyzej WilK napisał należy przeczyścić te 3 bolce w klapie jak i blaszki do których te bolce po zamknięciu klapy dobijają, bo te zazwyczaj lubią być zaśniedziałe. Drobny kosmetyczny zabieg i powinno być wszystko OK.
Pozdrawiam i powodzenia!
  
 
Cytat:
2007-02-08 09:26:35, okkonrad pisze:
Mialem dokladnie to samo, do tego dochodzi zapewne jeszcze swiatlo przeciwmgielne tylne. Tj powyzej WilK napisał należy przeczyścić te 3 bolce w klapie jak i blaszki do których te bolce po zamknięciu klapy dobijają, bo te zazwyczaj lubią być zaśniedziałe. Drobny kosmetyczny zabieg i powinno być wszystko OK. Pozdrawiam i powodzenia!



Jeszcze trzeba zwrócić uwagę na prawy styk w pasie tylnym. Otóż on jest na sprężynce i łączy masę do szyby i wycieraczki, a w przypadku otwarcia klapy łączy masę lampki oświetlenia bagażnika.