Test aven D4D + chip

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miałem okazję przetestować nową Avensis D4D z oryginalnym chip-em Toyoty. Moc około 140 Km, moment 320 Nm. Wrażenia ? No cóż, na pewno zdecydowanie lepsze osiągi, ale tak naprawdę odczuwalne do prędkości 150 km/h. Potem bez zmian. Testowane auto miało przełącznik umożliwiający jazdę także bez załączonego chip-a. Wyraźna poprawa przyspieszenia (do 100km/h prawie 2 s szybciej), troszkę mniejsza dziura turbinowa, auto ciągnie od około 100 obrotów na minutę szybciej niż bez chip-a. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian tzn. rozpędzić udało mi się do 205 km/h (z wyłączonym chip-em prawie 200 km/h) Jeżeli ktoś ma dodatkowe pytania, chętnie odpowiem, gdyż mam mozliwość testowania "podrasowanego" Avena codziennie
  
 
To pisz waść po kolei:

- Ile to kosztuje?
- Ile trzeba czekać?
- Czy są już dostępne różne wersje (moce) chipa?
- Dlaczego Toyota nie montuje chipa w standardzie, tylko wciska za niemałe pieniądze beznadziejnie słabe diesle (chyba nikt z liczących się producentów nie ma tak słabego 2-litrowego silnika diesla)
- Opisz ten guzik włączajacy chipa, nie wiedziałem, że można go (chip) w ten sposób kontrolować. Gdzie jest ten guzik, czy można go dowolnie włączać i wyłączać w dowolnym momencie?
- Po co wyłączać chip, skoro cały jego urok polega na tym, żeby był i działał? Czy spalanie jest mniejsze bez chipa?



[ wiadomość edytowana przez: Jackal dnia 2004-09-27 12:46:45 ]
  
 
Jakby ktos był zainteresowany to "rasowanie" diesla mozna tez zrobić u Goduli pod Krakowem. Wiem że wgrywają program indywidualnie do kazdego samochodu na swojej hamowni. Z poł roku temu kosztowało to 1500zł, czyli chyba z 3krotnie taniej niz w aso. pozdrowienia
  
 
Cytat:
2004-09-27 14:52:54, serwisSJ pisze:
Z poł roku temu kosztowało to 1500zł, czyli chyba z 3krotnie taniej niz w aso.



Obawiam się, że 4-krotnie taniej.
  
 
No to po kolei :

- kosztuje niestety około 6000,- PLn + montaż
- czas oczekiwania to maximum dwa dni
- z moich informacji wynika, że istnieje tylko jedna wersja mocy
- niestety nie wiem dlaczego toyota nie montuje tego seryjnie, ale podejrzewam, że silnik nie spełnia normy EURO IV

Wyłącznik może zostać zamontowany gdziekolwiek, a przełączać można dlatego, gdyż tak naprawdę nie jest to wymiana chip-a, a dołożenie tzw. box-a i to on jest odłączany. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, niestety testowałem auto krótko (około 100 km), ale przy bardzo ostrej jeździe, głownie na autostradzie, grubo ponad 150 km/hj, spalał około 9 litrów na 100 km (dane z komputera). Toyota zapewnia. że zużycie paliwa wzrośnie max. 0,5 l/100km.

Dla zainteresowanych, znam renomowaną firmę europejską, gdzie podobny box (136km i 320nm) kosztuje około 580 EUR wraz z gwarancją na całą Europę. Box ten ma także możliwość przeprogramowania we własnym zakresie (potrzeba zakupienia dodatkowego kabelka i oprogramowania). Pozdrawiam
  
 
no to nie lepiej kupic w vtechu boxa za 1800 brutto?
niedlugo powinien byc takze oferowany chiptuning tych samochodow m.in. u Pana Andrzeja w unitronic w warszawie i w szczecinie w firmie eurotronica. koszt podobny ale o wiele lepsze parametry niz przy zastosowaniu boxa.
  
 
My tu gadu gadu, a Toyota w Paryżu pokazuje Ave z 2-litrowym dieslem o mocy 180 KM i momencie 400 Nm.

Nie wierzę, że auto z chipem nie spełni normy Euro IV.
  
 
Cytat:
2004-09-27 17:25:23, Jackal pisze:
Nie wierzę, że auto z chipem nie spełni normy Euro IV.



JA TEZ NIE WIERZE !
  
 
Otoz to! Kiedys w jakims czasopismie (nazwy nie pamietam) czytalem test Audi z 2,5-litrowym dieselem i zamontowanym chipem. Nie dosc, ze moc wzrosla znacznie, to jeszcze z chipem auto spelnialo Euro IV (wczesniej III).
  
 
Cytat:
2004-09-26 18:50:13, vert pisze:
Miałem okazję przetestować nową Avensis D4D z oryginalnym chip-em Toyoty. Moc około 140 Km, moment 320 Nm. Wrażenia ? No cóż, na pewno zdecydowanie lepsze osiągi, ale tak naprawdę odczuwalne do prędkości 150 km/h. Potem bez zmian. Testowane auto miało przełącznik umożliwiający jazdę także bez załączonego chip-a. Wyraźna poprawa przyspieszenia (do 100km/h prawie 2 s szybciej), troszkę mniejsza dziura turbinowa, auto ciągnie od około 100 obrotów na minutę szybciej niż bez chip-a. Prędkość maksymalna praktycznie bez zmian tzn. rozpędzić udało mi się do 205 km/h (z wyłączonym chip-em prawie 200 km/h) Jeżeli ktoś ma dodatkowe pytania, chętnie odpowiem, gdyż mam mozliwość testowania "podrasowanego" Avena codziennie

  
 
witam. ile kosztuje taki chip orginalny do avensisa i czy jest bezpiecznejszy od chipa VTG. czy jest wart tej kwoty.