Znowu o ABS-ach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jestem od niedawna nowym posiadaczem Espero z silnikiem 1,8. Muszę na wstępie powiedzieć że przewertowałem prawie całe forum i nie znalezłem odpowiedzi na moją bolączkę więc piszę (może źle szukałem), możę ktoś wie i podpowie.

Typowy problem, brak ABS kontrolka zapala się po 10 km. Sprawdziłem przewody i nie było "oporności" na jednym, wyszło mi że lewe przednie. Wyjąłem końcówkę przy kole, wydaje mi się że był jakiś nalot więc przeczyściłem i w kostce przy kompie pojawiła się "oporność". Oczywiście próbowałem ciągać kablami czy aby nie wyjdą i się trzymają.

Niestety kontrolka dalej się zapala i wydaje mi się że jest to uzałeżnine od wilgotnośći. Jak sucho się nie zapala. Może ktoś z użytkowników wie gdzie szukać. Byłbym rad.

I jeszcz jedno z zupełnie innej beczki. Jak sobie poradzić z opadającą klapą bagażnika? Doprowadza mnie to do spazmów. Wyjmujesz cosik a klapa bam i głowy wyciągnąć się nie da no bo niby jak, jak ręce zjęte .

Pozdrawiam
  
 
w kwestii klapy to nie przesadzaj..jak ja podniesiesz do pozycji max otwarcia to nie opada
  
 
Na prostym nie, ale lekka górka i leci
  
 
ja mam spojler oryginalny i nic mi nie leci
  
 
wymień ten przewód abs...
poruszałeś kablem czyszcząc końcówkę i na pewien czas kabel odzyskał styk w miejscu uszkodzenia, przejechałeś kawałek, kabel dostał drgańi zaczął przerywać. komp abs to wykrył i na wszelki wypadek wywalił błąd i się wyłączył.

napraw to, bo kilka osób z forum doświadczyło utraty hamulców w newralgicznym momencie (abs odpuszczał niepotrzebnie hamulec zanim się zorientował że coś nie tak z przewodami)
  
 
Dzięki Robert, pewno masz rację. O tych brakach hamulców już czytałem i dlatego wyjmuję bezpiecznik.

Chciałem się tylko dowiedzieć czy to ma związek z wilgotnością, bo na suchym się nie zapala. Czyli może jest jakieś miejsce gdzie szczególnie kabel zamaka? Ale jak mówicie pewnie to kable.

Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałem oporność na kostce ze schematu książki serwisowej, czyli C10 D10 - LP, C11 C12 -PP, C13 C14- PT i D11 D12 - LT, bo sposób na stronie gajera troszkę czasochłonny. Widzę że jej nie zawsze można ufać, dlatego chcę spytać czy te oznaczenia się zgadzają?

Dzięki za odpowiedzi.
  
 
napraw to, bo kilka osób z forum doświadczyło utraty hamulców w newralgicznym momencie (abs odpuszczał niepotrzebnie hamulec zanim się zorientował że coś nie tak z przewodami)
[/quote]


POTWIERDZAM PRZEZ DUZE P ja własnie przez swoja głupote (kiedy olałem sprawe abs-u) miałem wypadek czego skutki mozna ogladac w poscie kolegi co chce sprzedac rozbitka. Hamujac przed zakretem auto straciło W OGÓLE hamulce, a było ślisko i niestety juz nic nie mogłem zrobic a koledzy radzili....Piotrek wyjmij bezpiecznik (dobrze ze sibie sni nikogo nie zabiłem czy cuś)