[132 ] zaplon - wtrysk - schematy fiata -l-jetronic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie. mam w df silnik 2.0 dohc oraz cala wiazke elektryczna z fiata 132. poza zaplonem teraz pytanie: czy zaplon trzeba jakos polaczyc z wiazka od kompa? ( zostaly mi tam 2 kabelki)

aha u mnie jest brak czujnikow na kole pasowym czy tez na kole zamachowym , aparat z czujnikiem halla w glowicy no i kolejne pytanie czy podejdzie modul i cewka od PN lub DF ??

wielkie dzieki za wszelkie info


[ wiadomość edytowana przez: kiko dnia 2007-02-13 14:56:45 ]
  
 
jezeli masz aparat z czujnikiem magneto-indukcyjnym to nie potrzebujesz czujnikow przy kole pasowyum i zamachowym - te byly potrzebne do digiplexa. Nie wiem czy modul pasuje od poloneza, ale modul orginalny mozna bez wiekszych problemow dostac - stosowano je w uno, cromach i paru innych fiatach. Wtrysk bierze sobie impulsy z ukladu zaplonowego (ak obrotomierz) wiec powinien byc kabelek z pojedynczym konektorkiem niedaleko kostki od przeplywomierza.
  
 
jest taki jeden bialy kabel z eską ( oczkiem) na koncu. wychodzi on z przekaznikow ( sa dwa) z wiazki ktora idzie do wtryskow.

aparat jaki posiadam to hmmm, z czujnikiem halla ( 2 kabelki ) modul ktory ma mi podejsc to ile ma wyprowadzen ???


bo posiadam digiplexa ale ma duuzo przewodow

[ wiadomość edytowana przez: kiko dnia 2007-02-05 08:36:42 ]
  
 
no i problem. silnik nie chce zapalic.

jak to podlaczyc ??


pomocy koledzy
  
 
zrób parę zdięć to więcej Ci powiemy !!!
  
 
mówisz masz



  
 
fajnie, tylko ze schemat ktory podeslales opisuje uklad z prerywaczem, a kolega ma modul i nei wie jak to podlaczyc.

Ale do rzeczy - czujnik z aparatu podlaczasz pod dwa wejscia z boku modulu, zasilanie na B+ cewki, kabel na obrotomierz i wejscie do wiazki pod drugie wejscie cewki, cewka z modulem polaczona jest swoim okablowaniem wiec tego nie ruszasz. jak nie masz orginalnej cewki z modulem i radiatorem to moge takie cos zalatwic.
  
 
po dzisiejszych "wypocinach" podlaczylem wszystko jak powinno byc. ( tak mi sie wydaje bo istra jes ) w sumie wszystko z PN elektronik oczywiscie. no i po przekreceniu stacyjki i podaniu + na cewke ( 16 ) + tez sie robi na ( 1 ) czy to normalne ??
kabelek ktory idzie do wiazki z kompa powinienem podlaczyc do 1 czy 16 ??

wydaje mi sie ze problem jest z wtryskami. jak sprawdzic czy komp pracuje???

moze jakas probowka ?

rozruchowy dziala bo sprawdzilem


aa no i na jakim jest zaplon jak jest GMP na 1 czy 4 cylindrze ???


jutro jakies foty dodam
  
 
jak rozrząd jest na znakach to wtedy jest palenie na 4 gara.
  
 
kolejne proby i nic !!!

oto zdjecia



  
 
zadam może glupie pytanie, czy podłączyłeś przepływomierz podczas tych prób ?? uchylenie klapy powoduje włączenie pompy paliwa. szczelne podłączenie przepływki jest wymagane aby komputer nie szalał i właściwie sterował dawkowaniem paliwa.
  
 
pompe paliwa mam podlaczona do osobnej instalacji. ( swojej ) przeplywomierz podpisam za kazdym razem i jest to szczelnie zrobione. zaplon ma kolejnosc 1342 ??

jak sprawdzic czy komputer dziala ? czy steruje wtryskami itd??
  
 
Cytat:
2007-02-08 16:38:13, kiko pisze:
?? jak sprawdzic czy komputer dziala ? czy steruje wtryskami itd??

a podłacz żarówkę !!! równolegle z wtryskami !!! 5W
edit : zamontuj gaźnik - uruchom zapłon -a potem testuj wtrysk


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-09 10:33:35 ]
  
 
ta zarowke do kazdego wtrysku podpiac z osobna ???

ja sprawdzalem probowka no i kracac rozrusznikiem ona miga ale wydaje mi sie ze za czesto !
  
 
Cytat:
2007-02-09 11:14:45, kiko pisze:
ta zarowke do kazdego wtrysku podpiac z osobna ??? ja sprawdzalem probowka no i kracac rozrusznikiem ona miga ale wydaje mi sie ze za czesto !

wystarczy zarówka do jednego wtrysku (one nie są sekwencyjne) jak silnik wolno się kręci tak ma być ! - a czy nie są zapchane -te wtryskiwacze ?
czy po odkręceniu swiec śmierdzi paliwkiem ?
czy wtryskiwacz rozruchowy pracuje ??? bo jak nie to zimnego nie odpalisz !!! (sprawdzasz wykręcając go z kolektora -powinien rozpylać widoczną mgiełkę podczas kręcenia rozrusznika!)
a rozruchowy wtryskiwacz sprawdź przedtem żarówką czy zapala się podczas rozruchu bo jak nie to problem jest w elektronice/czujnikach temperatury !
  
 
strasznie namieszane masz w tej elektryce. Cewka wyglada na MM od elektronicznego zaplonu, nie wiem tylko czy ten czujnik jaki masz w aparacie wspolpracuje poprawnei z polskim modulem. Ja wstawilbym tam orginalny modul. Kabel do przekaznikow podpąłbym pod + na cewce, ten czarny do wiazki na styk 1 na cewce (sygnał na obrotek). Jedno pytanie - czy masz iskre w tej konfiguracji co obecnie ? Jak bedziesz pewien ze jest iskra mozna kombinowac z wtryskiem...
  
 
ja w 132 mając L tronica baz problemu uruchamiałem silnik bez wtryskiwacza rozruchowego, nawet w zimę - bez dodawania gazu, ale ten wtrysk był dziwny i został zastąpiony gaznikiem
  
 
dzisiaj wyciaglem cala listwe z wtryskami no i zaden wtrysk wogole nie lal , poza tym rozruchowym.

kombinowalem z tymi kabelkami i doszedlem w koncu co i jak. ten bialy to zwyczajna masa ( po przekreceniu stacyjki przekaznik pyka bez masy nie pyka) czarny kabel podlaczylem do cewki tam gdzie obrotek. no i przy kreceniu wtryski laly paliwko
wiec z wtryskiem problem rozwiazany.


co to kompatybilnosci cewki z modulem i z aparatem to nie mam zielonego pojecia. zalozylem to co mam


jakby ktos mial cewke z modulem na sprzedaz to byloby super.

powiedzcie mi jaki opor powinna miec cewka miedzy stykami 1 a 16 ??


a wogole to iskra jest !!

no i dzisiaj prawie juz zapalil tzn chwytal ale rozrusznik nie daje rady. chyba trzeba bedzie kupic nowy
  
 
prawie sie udalo. cewka z magneti marelli nie daje rady. kupilem nowe swiece do 2.0 i na nich ani rusz. na starytch juz prawie odpala
na nowych jest duzo mniejsza iskra ( dlaczego)

tzn chwyta tylko kwestia podregulowania no i rozrusznik siadl


ale nadal jestem zainteresowany kupnem zaplonu



  
 
ile dasz za cewke z modulem? Moge sie dowiedziec ile kosztuje nowa jesli chcesz (jest to do kupienia od reki w szczecinie), lub poszukac uzywanej (sam gdzies mam, pozatym wiem gdzie mozna kupic). Aha, jeszcze jedno. Nie jest obojetna polaryzacja przewodow od czujnika w aparacie, wiec moze na poczatek sprobuj zamienic je miejscami. a nuz widelec...