Klapka za filterm przeciwpyłkowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Bezpośrednio za filrem przciwpyłkowym(kabinowym) znajduje się klapka ,zamyka ona chyba dojscie powietrza z zewnatrz u mnie ta klapka jest zawsze w pozycji zamknietej.Nie reaguje na obieg wewnetrzny (mimo że słychac że cos się dzieje a;e widocznie nie tam)na klime i inne .Do tego próbując ją odepchnać ręką stawia duży opór i wraca w swoje połozenie zamknięte. Zorientowałem się juz ,że to było powodem potwornego parowania szyb w mojej omce.Narazie zrobiłem to na "sztukę",tzn włozyłem kawałek plastiku aby klapka ta była choć w 25% otwarta i parowanie mocno się osłabiło.
Ale muszę to do kultury doprowadzić.Po to ona tam jest żeby działała poprawnie .Więc co odpowiada za sterowanie nią? Jak sie do tego dostać,trzeba pruć połowe kokpitu?

P.S.Osoby z problemem parujacych szyb sprawdzcie czy u was też przypadkiem ta klapka nie jest wiecznie zamknięta.



[ wiadomość edytowana przez: pzssquad dnia 2007-02-13 16:03:18 ]
  
 
Z włąsnego doświadczenia potwierdzam , że to jest główną przyczynąparowania szyb w aucie.
Da się ją otworzyć całkowicie tylko trzeba użyć troszkę wiecej "force".

  
 
Witam,
przerabiałem to w listopadzie... Klapa w nawiewie otwierajaca obieg wew./zew. sterowana jest z przycisku na konsoli... Ciśnienie idzie na siłownik pneumatyczny, którego "bolec" przymocowany jest do tejże klapy. Nie polecam działania na siłę... Najlepiej jest rozkręcić schowek (opis wymiany nawiewu jest w poradach) i od wewnatrz sprawdzić stan siłownika...
Dojście do tego jest dość trudne i polecam robić w ciepłe dni... No i trzeba uważać na ręcę...
U mnie też bardzo parowały szyby, a powodem był nie domknięty obieg wew. (powietrze z kabiny było cały czas w obiegu, co powodowało to parowanie). Ramię siłownika zeskoczyło z mocowania na klapie i nie domknęło... Po próbie załozenia ramienia "dzyndzel" z klapy się urwał (trzeba uwazac bo jest dość delikatny - poroniony pomysł miał ADAM). Na wionsę wyciągnę wszystko i zrobię to porządnie (w poradach jest opis). Tymczasem mam otwarty tylko obieg zewnętrzny (o niebo lepiej, parują jeszcze szyby ale nie tak jak było poprzednio)...
Jeszcze raz lepiej zająć się tym od strony schowka wewnątrz kabiny i spokojnie nic na siłe...
Pozdrawiam...
  
 
Cytat:
2007-02-13 16:09:49, krzychoo2 pisze:
Z włąsnego doświadczenia potwierdzam , że to jest główną przyczynąparowania szyb w aucie. Da się ją otworzyć całkowicie tylko trzeba użyć troszkę wiecej "force".


Ale obawiam się ze coś sie połamie jak bede napierał.
A jest pewnie po to żeby była otwarta ,a tylko czasem zamknięta i do takiej pierwotnej funkcjonalnosci chciałbym doprowadzic