Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() srubek opel omega b ketrzyn | 2008-05-05 12:39:29 witam bylo kiedys na forum jak podac napiecie bezposrednio z aku na zarowki tylko bez zdjec moze ktos wyjasni szczegolowo jak to zrobic |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-05 15:02:25 powinno być "na drzewo" ![]() Ale to tak na marginesie, myślę, że ubezpieczyciel nie ma prawa tak powiedzieć, ale może ktoś się spotkał i po prostu bez walki przyjął karę. Taki montaż jest zgodny ze sztuką, nie zmienia charakteru konstrukcyjnego auta oraz charakterystyki elektrycznej świateł (przynajmniej tej zaprojektowanej). Jest to dodatkowy element zabezpieczający, który tylko ze względów oszczędnościowych jest wycinany w nowych autach i tyle. Schemat jest banalny, chyba, że ktoś naprawdę nie rozumie co robi, wtedy może sobie coś spalić np. auto i tyle. chyba Peugeoty tak mają ![]() [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-05-05 15:03:16 ] |
![]() silent LOB SYMPATYK ΩB 2.5 Warszawa | 2008-05-05 15:56:12
![]()
W każdym OWU jest o tym wspomniane. Mają prawo i nie zawahają się tego prawa użyć. Magiczne słowo: homologacja. |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-05 17:55:20 Tak silent, ja się zgadzam, ale kto zabroni srubekowi kupić "homologowane" przekaźniki, "homologowany" przewód, bezpiecznik itd.
Założyć instalacje w "homologowanym" warsztacie i na tym jeździć. NIkt, A że TU przyp... się do wszystkiego nawet do tego czego nie powinni to wiadomo, przecież oni nie są od wypłacania tylko od pobierania. Ale myślę, ba jestem w 100% pewien, że sprawa sądowa wykazałaby, że taka przeróbka zwiększa bezpieczeństwo zamiast zmniejszać i TU wypłaciło wszystko z nawiązką. Każdy expert to potwierdzi. |
![]() silent LOB SYMPATYK ΩB 2.5 Warszawa | 2008-05-05 19:15:19 I przekaźniki mogą być homologowane i kabelki i bezpieczniki, ale założone to wszystko w homologowanym warsztacie to ja rozumuję tak, że w takim zakładzie, który wyda na piśmie że jest zgodnie z przepisami.
Nie będę pisał tego, co mi się wydaje, tylko za kilka dni wrzucę opinię prawnika z DASa. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-05-24 20:54:22 Zrobiłem światełka mijania na przekaźnikach w Beee, normalnie super wypas grube kabelki peszle identyczne z fabrycznymi, żeby nie było widać "obcej" instalacji, przekażniki w gniazdkach, bezpieczniki w oprawkach, no normalnie już max , lepiej nie umiem.
Światełka odrazu lepsze, 0,9 V na żarówce więcej. A tu bach komunikat. Chyba rezystancja cewki przekaźnika nie ten teges. Jutro poćwiczę z innymi przekażnikami (mam z pół wiadra, więc nie problem ). |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-24 21:57:09 chyba nic z tego, żaden przekaźnik nie będzie miał tak małej rezystancji jak włókno żarówki. ![]() Jedyny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to wsadzić równolegle z cewką przekaźnika rezystor 3,3 Ohm/50W ale to raczej rozwiązanie czołgowe żeby oszukać komputer bo pobór prądu przez światełka rośnie dwukrotnie, a ty masz dwie grzały w środku ![]() Może jakiś spec od kompów w Be powie Ci jak to oszukać. Bo A na to nie reaguje na szczęście. [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2008-05-24 22:06:42 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-05-24 22:23:49 Po chwili namysłu stwierdzam, że chyba nie trzeba było ciąć + mijania, tylko dolutować sterowanie przekaźnika. Wydaje się to lepszym rozwiązaniem. Swiatełka mijania zacilane były by z seryjnego obwodu plus z obwodu dokładanego. W przypadku zjarania żarówki CC normalnie wykrywa usterkę. |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-24 22:49:50 lub tak jak mówisz, będzie prościej ![]() |
![]() Musasi Była Omega B Poznań | 2008-05-25 20:10:40 Nie może być dolutowane sterowanie na przekaźnik i podłączenie go równolegle do orginalnego obwodu ponieważ jak go raz włączymy to bez przerwania obwodu dodatkowego nie wyłączymy świateł ![]() ![]() ![]() Jak prześledzimy połączenia to będzie wszystko jasne (sterowanie i wyjście przekaźnika połączone do jednego kabla) |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-05-25 21:43:58 Tak, to prawda. Przetestowane na obwodzie zbudowanym na stole.
Przekaźniki które wykorzystałem mają cewkę o rezystancji 92 ohm, inne dostępne z "wiadra" 80 ohm, jeden się trafił 30. muszę sie pofatygować do sklepu z miernikiem, coś wybiorę. Mam nadzieję na wyeliminowanie komunikatu CC. |
kolino2 Opel Omega Kwidzyn | 2008-05-25 22:01:57 Aby komunikat CC sie nie pojawiał, pobór mocy musi przekraczać około 35W, tymczasem żaden przekaźnik nie pobiera więcej niż 1W, dlatego nie tędy droga.
Na sąsiednim forum jest opisana przeróbka instalacji na przekaźniki: http://forum.omegaklub.eu/viewtopic.php?t=10725 Opis w części drugiej. |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-25 22:55:55 NIe wiem, ale jak dla mnie zbyt głęboka ingerencja. I dodatkowo pozbawia się czujnika spalenia żarówek.
Ten element CC to chyba zwykły rezystor, na którym jest mierzony spadek napięcia. Jak już się tyle nalutowałeś to wymień te rezystory na odpowiednio większe tak żeby spadek napięcia się zgadzał i wszystko będzie ok. Będzie sygnalizacja spalenia przekaźnika ![]() Albo element CC z przewodami do kompa przenieść za przekaźnik do obwodu żarówki i będziesz miał jak po staremu. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-05-25 23:37:51
Tak, to samo można osiągnąć preparując jeden cieniusi kabelek na wtyczce MIDa pin 17-kontrola żarówek światła mijania , światła tylne. Cwany ten CC, he he.... jak działa naprawdę ![]() ps. znalazłem schemat CC w TISie, nie potrafię go tutaj skopiować. Zdaje się, że Wiktorzi ma rację, widzę rezystory na przewodach zasilających żarówki. Może któryś z Kolegów wklei schemacik z TIS? Informacja serwisowa > Bezpośrednie wyszukiwanie dokumentu > instrukcje probiercze/sprawdzanie układów > Elektroniczne systemy nadwozia > MID -OM-B (97) > TECH2> 103 schemat okablowania P25/P39. [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-05-25 23:55:19 ] [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-05-26 00:18:25 ] |
![]() Fester LOB SYMPATYK Opel Omega Trachy k. Gliwic | 2008-05-26 01:59:35 U mnie po przeróbce na instalację przekaźnikową także zapalała się kontrolka przepalonej żarówki ale uporałem się z tym w bardzo prosty sposób.
Więc cała operacja polegała na wylutowaniu (robiłem to około roku temu) chyba trzech rezystorów i jednej diody z systemu kontroli sprawności żarówek (takiej czarnej puszeczki przykręconej do lewego wspornika deski rozdzielczej). Jedyą wadą jest to że nie bedzie się nam zapalał CC gdy przepali się żarówka ze świateł mijania, ale to przecież łatwe do stwierdzenia bo mamy wtedy ciemnośc przed sobą ![]() Jak znajdę trochę czasu to dla zainteresowanych takim rozwiązaniem pstrykne fotki co i gdzie wyciąć Pozdrawiam Fester PS powyższy opis dotyczy Omegi A [ wiadomość edytowana przez: Fester dnia 2008-05-26 02:01:09 ] |
![]() silent LOB SYMPATYK ΩB 2.5 Warszawa | 2008-05-26 10:50:21 słowa dotrzymam i pomarudzę jeszcze.
Z prawnego (ubezpieczeniowego) punktu widzenia takie modyfikacje są niedozwolone - upewniłem się i sprawdziłem. Co prawda likwidatorzy, w razie małego nieszczęścia, nie patrzą od razu na instalację, ale jak na chłopskie oko widać obce kable z dziwnymi pudełkami, to mają już na to odpowiedni paragraf i nie ma bata żeby się z tego można wymigać. Jeżeli ktoś zrobi to z głową i sprytnie ukryje kabelki, to nie ma powodu do jakichkolwiek obaw. |
![]() Wiktorzi LOB WETERAN LANCER Szczecin | 2008-05-27 08:33:39 To nie jest marudzenie, akurat tu się z tobą zgadzam.
Przy tak głębokiej ingerencji, jak cięcie przewodów i omijanie zabezpieczeń, żaden ubezpieczyciel nie wypłaci kasy w razie czego. Samo zamontowanie przekaźników pewnie by przeszło. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-05-31 14:52:06 Więc tak: doraźnie pozbyłem się komunikatu przez podstawienie masy na pin 17 MID-a. Oczywiście MID nie powiadomi mnie o uszkodzeniu żarówki postojowej z przodu bądź z tyłu. Kontroluje jedynie sprawność bezpiecznika i żarówek STOP.
Docelowo chciałbym mieć spowrotem kontrolę żarówek pozycyjnych i mijania (przekaźnika). Popracuję jeszcze nad tym. Sposób opisany na sąsiednim forum to trochę wyważanie uchylonych drzwi. Bez obrazy. |