Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
blue827 Biłgoraj | 2007-11-03 22:32:33 jestem na etapie robienia elektryki do mojej instalki (szumnie powiedziane) raptem kilka przewodów i dwa przekaźniki.
Instalacja to 1 generacja (BLOS) tylko ze silnik wtrysk. Więc jaki mam użyć przełącznik gaz-benzyna ? potrzebuje przelacznika ktory po przelaczeniu na gaz, odlaczal by wtrysk benzyny z jakims opoznieniem, 2 sekundy? ale moze nie ma takiej potrzeby ? na stronie BRC znalazlem taki przelacznik:
czy ktos moze wie jak ten przelacznik dziala? jakis pinout? i na czym polega elektroniczne sterowanie reduktora? myslalem ze tylko na dodatkowym przycisku od 'ssania' ale tutaj jest tylko jeden przycisk. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2007-11-04 21:02:13 Poszukaj elektronicznego przełącznika dedykowanego dla instalacji I generacji z parownikiem elektrycznym. To jest centralka z zabezpieczeniem przed wypływem gazu z parownika w sytuacji gdy silnik zgaśnie. Inaczej będziesz się musiał pilnować, a prędzej czy później i tak się zapomnisz i zostawisz samochód z włączonym zapłonem na gazie. |
blue827 Biłgoraj | 2007-11-05 01:11:17
ale jezdziles caly czas na gazie dlatego sie pompa zastala i zatarla? sam nie wiem , duzo w necie jest opinii ze lepiej aby pompa caly czas pracowala, wiec może narazie ją zostawie pracującą chociaż nie rozumiem dlaczego miała by się zatrzeć jeśli silnik zawsze byłby odpalany na benzynie i przejeżdżane ok 2km az sie rozgrzeje, to powinno jej wystarczyc. Przeciez jak samochod stoi zaparkowany to pompa nie pracuje też. A chłodzenie wtrysków to benzyna przez nie nie przepływa bo wtryski są zamknięte, jedynie dochodzi do listwy i wraca spowrotem.
dzieki za uwage o tym wlaczonym zaplonie, o tym nie pomyslalem. tylko skąd ma taki wyłącznik wiedzieć że zgasł silnik? może jakiś sygnał z cewki. czyli ten przelacznik BRC base powinien byc dobry bo jest do gaznikowców, a tam są 1 generacje. Zasilanie do przełącznika będę brał z 'inertia switch' , więc w razie wypadku (odpukać) zasilanie będzie odcięte. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2007-11-05 11:00:58
Właśnie podłącza się do niego sygnał z zapłonu. Nie wiem jak z tym konkretnym przełącznikiem BRC. Jesli ma podłaczenie do zapłonu to będzie OK, ale jeśli jest do instalacji I gen. starszego typu to nie będzie miał. |
blue827 Biłgoraj | 2007-11-14 22:37:13 Odebrałem już przełącznik: BRC Base
![]() ![]() ![]() ![]() Przełącznik ma trzy pozycje: 1 - benzyna 0 - nic 2 - gaz Przy pozycji benzyna biały kabelek dostaje zasilanie, i powinien być podłączony do elektrozaworu benzynowego. Oczywiście u mnie nie ma takowego więc rozumiem żę będe musiał to podłączyć pod przekażnik do włączania wtryskiwaczy. A normalnie będą odłączone. Inne rozwiązanie to olać tą pozycje 1, i dopiero jak przełącze na gaz (2) to pójdzie też zasilanie na przekażnik odcinający mi wtryski? Czyli pozycja 1 i 0 działała by tak samo. Wtryski zawsze by były zasilane, a gaz nie, dopiero w pozycji 2 następowała by zmiana. Jest to typowy przełącznik do gaźnikowca, ja tak naprawdę nie potrzebuje pozycji 0. No ale nie ma dedykowanych przełączników do blosa, te przełączniki do silników na wtrysku to można podłączyć tylko do okreslonych centralek, a ja takiej przecież nie mam. Na schemacie jest jeszcze podłączenie do alternatora i rozrusznika. Alternator pewnie po to aby zasilanie było tylko w przypadku gdy silnik pracuje, natomiast do przekaźnika rozrusznika, po co? nie ma o tym w instrukcji. Może ten przełącznik sam inteligentnie zapala na benzynie? Ja planowałem ten cały przełącznik zasilić z mojego 'inertia switch' , on już sam w sobie ma taką funkcjonalność że odcina zasilanie gdy silnik zgaśnie, lub w w przypadku kolizji po to aby odciąć zasilanie od pompy paliwa. Co myślicie? co lepsze by było? tak jak na schemacie, od alternatora czy zasilanie z 'inertia switch'? -------------- edit: ok, juz chyba wiem o co chodzi z tym podlaczeniem alternatora i rozrusznika. Jesli przelacznik wykryje napiecie na obu przewodach to nie zadziala, chodzi o to aby w momencie zapalania samochodu zapalal zawsze na benzynie, nawet jak jest w pozycji gaz. [ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-14 22:48:19 ] |
blue827 Biłgoraj | 2007-11-15 22:18:42 te dwa szare kable nie sa połączone ale oba służą do zasilania przełącznika.
Nie rozumiem tego dlaczego trzeba je podłączyć i do rozrusznika i do alternatora? Planuje je wspólnie (albo jeden z nich) podłączyć tylko do alternatora. A dodatkowo gdy zadziała automatyczny wyłącznik pompy paliwa to odłączy zasilanie. A biały kabel który powinien otwierać elektrozawór paliwa wogóle nie będę podłączał. Jedynie kabel zielony podłącze do elektrozaworów gazu aby się otworzyły, a w tym samym zasile też przekażnik który odetnie wtrysk benzyny. Narysowałem taki schemat: ![]() Co o tym sądzicie?? błagam! proszę o jakieś porady, w ten weekend zamierzam to podłączyć! ten przełącznik BRC wygląda na jakąś centralkę bo ma jakieś układy scalone itp. no ale nierozumiem tego, przecież to zwykły przełącznik 1-0-2. No chyba że czegoś niejarze. u mnie będzie tak wyglądała ta automatyka: 1 - nic nie zasilane, benzyna normalnie działa 0 - nic nie zasilane, benzyna normalnie działa 2 - otwiera się dopływ gazu, zamyka się wtrysk benzyny [ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-15 23:10:23 ] |
blue827 Biłgoraj | 2007-12-03 18:49:50 napisze jeszcze o tym przełączniku BRC base. Kontaktowałem się z producentem i oni mi odpowiedzieli że ten przełącznik jest do silników gaźnikowych i że jego automatyka polega na tym że sam potrafi napełniać komorę pływakową gaźnika w momencie przełączania gaz- benzyna.
Tylko że w instrukcji jest napisane odwrotnie, że on tego nie potrafi. więc napisałem im tak, przytoczyłem instrukcje i już nic od 2 tygodni nie odpisali. Z moich testów też wynika że ten przełącznik nie potrafi absolutnie nic poza dwiema pozycjami 1-0-2. Tak jak pisałem wcześniej ja wykorzystuje tylko pozycje 2, czyli wyłączam wtrysk paliwa i jednocześnie otwieram dopływ gazu. Niestety to przejście jest zaszybkie i silnik mi gaśnie na wolnych obrotach, musze mocno dodać gazu i dopiero wtedy przełączać na gaz, a czasami jeszcze spowrotem na benzyne i znowu na gaz. Więc przydałby się jakiś układ który wprowadzałby opóźnienie w odcięciu wtrysków benzyny. Natomiast przejście z gazu na benzyne jestm momentalne, nawet na wolnych obrotach, no ale to dlatego że pompa paliwowa cały czas pracuje. |