MotoNews.pl
  

Przełącznik gaz-benzyna do BLOS"a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jestem na etapie robienia elektryki do mojej instalki (szumnie powiedziane) raptem kilka przewodów i dwa przekaźniki.

Instalacja to 1 generacja (BLOS) tylko ze silnik wtrysk. Więc jaki mam użyć przełącznik gaz-benzyna ?

potrzebuje przelacznika ktory po przelaczeniu na gaz, odlaczal by wtrysk benzyny z jakims opoznieniem, 2 sekundy? ale moze nie ma takiej potrzeby ?

na stronie BRC znalazlem taki przelacznik:
Cytat:
Centralka Base -zdjęcie

Przełacznik Base faktycznie jest to centralka elektroniczna przeznaczona do samochodów gaznikowych z instalacja gazowa posiadajaca reduktory elektrycznie sterowane BRC. Dostepny w dwóch wersjach: Res. z czujnikiem rezystancyjnym ze wskazaniem poziomu i Ris. tylko z kontrolka rezerwy.



czy ktos moze wie jak ten przelacznik dziala? jakis pinout? i na czym polega elektroniczne sterowanie reduktora? myslalem ze tylko na dodatkowym przycisku od 'ssania' ale tutaj jest tylko jeden przycisk.
  
 
Witam.
Sam od mniej wiecej roku uzywam BLOS'a w aucie z LPG i chwale sobie, co do przelacznika to mozesz zmajstrowac go tak jak napisales na dwoch przekaznikach, opoznienia odlaczenia wtrysku nie potrzebujesz, u mnie od razu przy wlaczeniu na lpg odcina przekaznik wtrysk i jest ok.

pzdr. Grzesiek
  
 
dzieki za odpowiedz. rure od redkuktora do blosa bede mial dosyc krotką, ok 30cm ale mimo to nawet jeśli byłaby 1 sekunda zwłoki to boję się że silnik może zgasnąć po odłączeniu benzyny, tymbardziej że skrzynie mam automat wiec koła silnika nie pociągną. no ale zobacze jak to będzie.

jeden przekaźnik będzie mi odcinał wtryski, a drugi pompe paliwa. Natomiast zasilanie elektrozaworów gazu będzie szło bezpośrednio z przełącznika gaz-benzyna.

[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-04 17:28:53 ]
  
 
Cytat:
2007-11-04 17:26:31, blue827 pisze:
jeden przekaźnik będzie mi odcinał wtryski, a drugi pompe paliwa. [ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-04 17:28:53 ]



Eeee nie rób tak, wymienisz potem pompe i wtryski jak sie zapieką, zostaw pompe pracującą, niech sobie tłoczy paliwo przez listwe wtryskową, wtedy przeplywające paliwo studzi/smaruje wtryskiwacze i pompę i się tak nie zapiekają jak przy całkowitym odcieciu paliwa. Pompie paliwa też nie służy takie wyłanczanie, wiem to z autopsji, jak kupiłem auto to własnie tak bylo rozwiazane odłanczanie pompy przy jedzie na LPG i po roku czasu musiałem ją wyjmować bo najnormalniej w świecie stanela i nie chciala sie krecic mimo tego ze sie nie spalila, teraz pompa chodzi sobie nonstop i jest OK.


pzdr. Grzesiek
  
 
Poszukaj elektronicznego przełącznika dedykowanego dla instalacji I generacji z parownikiem elektrycznym. To jest centralka z zabezpieczeniem przed wypływem gazu z parownika w sytuacji gdy silnik zgaśnie. Inaczej będziesz się musiał pilnować, a prędzej czy później i tak się zapomnisz i zostawisz samochód z włączonym zapłonem na gazie.
  
 
Cytat:
2007-11-04 18:00:06, Grzesiek1981 pisze:
Eeee nie rób tak, wymienisz potem pompe i wtryski jak sie zapieką, zostaw pompe pracującą, niech sobie tłoczy paliwo przez listwe wtryskową, [.....]



ale jezdziles caly czas na gazie dlatego sie pompa zastala i zatarla?

sam nie wiem , duzo w necie jest opinii ze lepiej aby pompa caly czas pracowala, wiec może narazie ją zostawie pracującą chociaż nie rozumiem dlaczego miała by się zatrzeć jeśli silnik zawsze byłby odpalany na benzynie i przejeżdżane ok 2km az sie rozgrzeje, to powinno jej wystarczyc. Przeciez jak samochod stoi zaparkowany to pompa nie pracuje też. A chłodzenie wtrysków to benzyna przez nie nie przepływa bo wtryski są zamknięte, jedynie dochodzi do listwy i wraca spowrotem.



Cytat:
2007-11-04 21:02:13, gondoljerzy pisze:
Poszukaj elektronicznego przełącznika dedykowanego dla instalacji I generacji z parownikiem elektrycznym. To jest centralka z zabezpieczeniem przed wypływem gazu z parownika w sytuacji gdy silnik zgaśnie. Inaczej będziesz się musiał pilnować, a prędzej czy później i tak się zapomnisz i zostawisz samochód z włączonym zapłonem na gazie.



dzieki za uwage o tym wlaczonym zaplonie, o tym nie pomyslalem. tylko skąd ma taki wyłącznik wiedzieć że zgasł silnik? może jakiś sygnał z cewki.

czyli ten przelacznik BRC base powinien byc dobry bo jest do gaznikowców, a tam są 1 generacje.

Zasilanie do przełącznika będę brał z 'inertia switch' , więc w razie wypadku (odpukać) zasilanie będzie odcięte.

  
 
Cytat:
2007-11-05 01:11:17, blue827 pisze:
... tylko skąd ma taki wyłącznik wiedzieć że zgasł silnik? może jakiś sygnał z cewki. czyli ten przelacznik BRC base powinien byc dobry bo jest do gaznikowców, a tam są 1 generacje. Zasilanie do przełącznika będę brał z 'inertia switch' , więc w razie wypadku (odpukać) zasilanie będzie odcięte.



Właśnie podłącza się do niego sygnał z zapłonu. Nie wiem jak z tym konkretnym przełącznikiem BRC. Jesli ma podłaczenie do zapłonu to będzie OK, ale jeśli jest do instalacji I gen. starszego typu to nie będzie miał.
  
 
Odebrałem już przełącznik: BRC Base










Przełącznik ma trzy pozycje:

1 - benzyna
0 - nic
2 - gaz

Przy pozycji benzyna biały kabelek dostaje zasilanie, i powinien być podłączony do elektrozaworu benzynowego. Oczywiście u mnie nie ma takowego więc rozumiem żę będe musiał to podłączyć pod przekażnik do włączania wtryskiwaczy. A normalnie będą odłączone.

Inne rozwiązanie to olać tą pozycje 1, i dopiero jak przełącze na gaz (2) to pójdzie też zasilanie na przekażnik odcinający mi wtryski? Czyli pozycja 1 i 0 działała by tak samo. Wtryski zawsze by były zasilane, a gaz nie, dopiero w pozycji 2 następowała by zmiana.

Jest to typowy przełącznik do gaźnikowca, ja tak naprawdę nie potrzebuje pozycji 0. No ale nie ma dedykowanych przełączników do blosa, te przełączniki do silników na wtrysku to można podłączyć tylko do okreslonych centralek, a ja takiej przecież nie mam.


Na schemacie jest jeszcze podłączenie do alternatora i rozrusznika. Alternator pewnie po to aby zasilanie było tylko w przypadku gdy silnik pracuje, natomiast do przekaźnika rozrusznika, po co? nie ma o tym w instrukcji.
Może ten przełącznik sam inteligentnie zapala na benzynie?


Ja planowałem ten cały przełącznik zasilić z mojego 'inertia switch' , on już sam w sobie ma taką funkcjonalność że odcina zasilanie gdy silnik zgaśnie, lub w w przypadku kolizji po to aby odciąć zasilanie od pompy paliwa.

Co myślicie? co lepsze by było? tak jak na schemacie, od alternatora czy zasilanie z 'inertia switch'?

--------------
edit:

ok, juz chyba wiem o co chodzi z tym podlaczeniem alternatora i rozrusznika.
Jesli przelacznik wykryje napiecie na obu przewodach to nie zadziala, chodzi o to aby w momencie zapalania samochodu zapalal zawsze na benzynie, nawet jak jest w pozycji gaz.




[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-14 22:48:19 ]
  
 
te dwa szare kable nie sa połączone ale oba służą do zasilania przełącznika.
Nie rozumiem tego dlaczego trzeba je podłączyć i do rozrusznika i do alternatora?

Planuje je wspólnie (albo jeden z nich) podłączyć tylko do alternatora. A dodatkowo gdy zadziała automatyczny wyłącznik pompy paliwa to odłączy zasilanie.


A biały kabel który powinien otwierać elektrozawór paliwa wogóle nie będę podłączał.

Jedynie kabel zielony podłącze do elektrozaworów gazu aby się otworzyły, a w tym samym zasile też przekażnik który odetnie wtrysk benzyny.

Narysowałem taki schemat:


Co o tym sądzicie?? błagam! proszę o jakieś porady, w ten weekend zamierzam to podłączyć! ten przełącznik BRC wygląda na jakąś centralkę bo ma jakieś układy scalone itp. no ale nierozumiem tego, przecież to zwykły przełącznik 1-0-2. No chyba że czegoś niejarze.

u mnie będzie tak wyglądała ta automatyka:

1 - nic nie zasilane, benzyna normalnie działa
0 - nic nie zasilane, benzyna normalnie działa
2 - otwiera się dopływ gazu, zamyka się wtrysk benzyny


[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2007-11-15 23:10:23 ]
  
 
napisze jeszcze o tym przełączniku BRC base. Kontaktowałem się z producentem i oni mi odpowiedzieli że ten przełącznik jest do silników gaźnikowych i że jego automatyka polega na tym że sam potrafi napełniać komorę pływakową gaźnika w momencie przełączania gaz- benzyna.

Tylko że w instrukcji jest napisane odwrotnie, że on tego nie potrafi. więc napisałem im tak, przytoczyłem instrukcje i już nic od 2 tygodni nie odpisali. Z moich testów też wynika że ten przełącznik nie potrafi absolutnie nic poza dwiema pozycjami 1-0-2.

Tak jak pisałem wcześniej ja wykorzystuje tylko pozycje 2, czyli wyłączam wtrysk paliwa i jednocześnie otwieram dopływ gazu.

Niestety to przejście jest zaszybkie i silnik mi gaśnie na wolnych obrotach, musze mocno dodać gazu i dopiero wtedy przełączać na gaz, a czasami jeszcze spowrotem na benzyne i znowu na gaz. Więc przydałby się jakiś układ który wprowadzałby opóźnienie w odcięciu wtrysków benzyny.

Natomiast przejście z gazu na benzyne jestm momentalne, nawet na wolnych obrotach, no ale to dlatego że pompa paliwowa cały czas pracuje.