Skrzynia z 132 z krótkim drazkiem do fiata 125

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam kanta z budą z 85 roku..planuje tam wsadzic 2.0 no i potrzebuje skrzyni..znalazlem taka jedna sztuka..pochodzi ze 132 i ma krótki drażek zmiany biegów..czy bedzie mi to pasować(do tunelu podłuznic itd)?..jak nie to co trzeba zrobic zeby pasowalo..ziomek który to sprzedaje mówi że jest to z wersji GS i że kielich pasuje do skrzyż polonezowskich..czy to prawda?..poza tym twierdni ze ma przejechane 180k km ale twierdzi ze dziala..czy jest to godne uwagi..jak ja zweryfikowac?...prosze doradzciepozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: romekdg dnia 2007-02-13 13:14:48 ]
  
 
Jesli skrzynia ma blaszany dekiel na dole to kolnierz od niej bedzie pasowal do skrzyni poloneza. Jesli nie ma dekla, a mechanizm zmiany biegow przykrecany jest na 4 sruby do reszty skrzyni to kolnierz do skrzyni poloneza nie podejdzie. Tych skrzyn bed zekla tez byly dwa rodzaje - z zabierakiem walu zamocowanym na stale lub z zabierakiem plywajacym. Jesli to ten drugi typ skrzyni to musisz koniecznie miec do tego przednia czesc walu do kompletu, skrocenie walu z poldka czy 125p i tak nic nie da. A co do drazka. Zewnetrzny drazek mocowany jest przez dwie gumowe tulejki i dwa plastikowe zatrzaski do skrzyni. Jesli jest zdemontowany ze skrzyni wystaje tylko krotki drazek
  
 
Skrzynia ma blaszany dekiel czyli rozumiem że kielich pasuje...wnioskuje rownież że nie będe musiał przerabiać wału..a co z tunelem? co z podlużnicami..bedzie tam pasować?(ze skrzyni wystaje krótki drążek)
Kloejne pytanie
czy jak mam hydraulicznie sterowane sprżegło to musze to przerobić na linke...w takim wypadku wystarczy przełozyć zestaw pedalów (sprzegło hamulec) z linką czy czeka mnie jakieś głębsze żeźbienie?
  
 
Ta skrzynia ma pionowy drążek zmiany biegów, czy skośny?
  
 
zeby przerobic sprzeglo na linke musisz wymienic pedal sprzegla i wspornik serwa oraz dorobic dziure w przegrodzie czolowej. Popatrz dobrze na oznaczenia tej skrzyni, bo moze sie okazac ze to skrzynia poloneza lub lady, ale tez moze sie okazac ze to dosc ciekawa skrzynia od wczesnego 132 , 125 lub 124. A najlepiej to podeslij jakies zdjecie skrzyni to bedziemy wiedziec o czym debatujemy
  
 
wystarczy sam pedał wymienic czy trzeba kombinować z całym tym dziadostwem łaczie z kolumną kierowniczą..czy te elementy paują od poloneza (pedal i wspornik serwa)?...poniżej zdjęcia skrzyni i jej numer(zdjecia niestety niskiej jakości)













[ wiadomość edytowana przez: romekdg dnia 2007-02-14 21:20:23 ]
  
 
Dla mnie to skrzynia POlonez 4 lub 5 z wymienionym kielichem pasującym pod silniki Fiat DOHC

P.S Po co tak upierasz się przy polskiej skrzyni zdecydowanie lepsze i trwalsze sa włoskie orginalne trzeba jedynie miec krótszy wał napędowy a sprzęgło jest sterowane we wszystkich linką
  
 
Do 1,6 dohc moze byc polonezowska d o2,0 tylko orginalna od 132-jest duzo lepsza
  
 
Nie upieram się przy polskiej skrzyni...gośc twierdzi że jest to skrzynia od starego 132 wiec wstawiłem zdjęcia żeby to potwierdzić bądź zaprzeczyć...co do sterowania sprzęgła to napewno muszę na linke przerobić...jestem tylko ciekawy czy dużo rzeźbienia przy tym jest
  
 
Na obudowie skrzyni masz jak byk logo FSO.
  
 
wystarczy zmienic pedal sprzegla , dorobic dziure w przegrodzie czolowej (i chyba tez we wsporniku pedalow, ale paznokcia sobie za to uciac nie dam i zmienic wspornik serwa. Wspornik serwa i pedal mozesz wlozyc z poloneza. Tyle, ze jesli miales sprzeglo hydrauliczne, "stopki" pedalow masz kwadratowe i ten pedal z poloneza bedzie nieciekawie wygladal, mozna z dwoch zespawac jeden zeby wygladalo to porzadnie. Z reszta zobazysz "w praniu" jak to wyglada.

Skrzynia jest ewidentnie polonezowska z kolnierzem do dohc. Ciekawy z tego jest jedynie kolnierz, bo skrzynia poloneza to zaden rarytas.
  
 
no to teraz podstawowe pytanie..czy warto za coś takiego dać 200 złociszy?..wnioskuje że polonezowska skrzynia nie będzie za długo współpracowac z 2.0
  
 
Cytat:
2007-02-15 19:14:17, romekdg pisze:
no to teraz podstawowe pytanie..czy warto za coś takiego dać 200 złociszy?..wnioskuje że polonezowska skrzynia nie będzie za długo współpracowac z 2.0



według mnie nie. Skrzynię możesz wyrwac na szrocie od polda za 50PLn, a kołniez moze byc nawet od lady za 30 PLN. A na dodatek to napewno ci ona nie wytrzyma, lepiej wsadź od razu skrzynie prosta od 132, 131.
  
 
Za 200zł masz skrzynie od argenty która przezyje Twój silnik i Twój samochód