[SOHC] kompatybilność silnik-skrzynia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy na skrzynie od Tipo 1.6 pasuje silnik 1116ccm od 128/zośki? Bo domyślam się, że 899 to już nie za bardzo...(?)
  
 
to pisałem ja. Nawet nie pytajcie poczemu to taki tjun .
  
 
pasuje
  
 
Dwa pytania, jedna odpowiedź . Rozumiem, że to było o 1116. a coś niżej 900? to nie ma sie napędzać, jedynie na SKP się doczołgać
  
 
nie pasuje
  
 
To ja mam pytanie. Mam rozumiec ze tipo bylo i SOHC i DOHC tak?? to w jakich latach bylo jakie??
  
 
dohc byl do 93 roku, czyli w tipo mk1 , w mk2 juz nie, w mk1 byl 1581sohc i 1585dohc


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-01-13 23:00:38 ]
  
 
At launch :
1108cc (70x72mm) 4 cylinder sohc carburettor with 56bhp @ 5,500rpm (image)
1372cc (80.5x67.4mm) 4 cylinder sohc carburettor with 72bhp @ 6,000rpm (image)
1581cc (86.4x67.4mm) 4 cylinder sohc carburettor with 83bhp @ 6,000rpm
1697cc (82.6x79.2mm) 4 cylinder sohc diesel with 58bhp @ 4,600rpm
1929cc (82.6x90mm) 4 cylinder sohc turbocharged diesel with 92bhp @ 4,100rpm (image)
1993 range :
1372cc (80.5x67.4mm) 4 cylinder sohc SPI with 71bhp @ 6,000rpm
1581cc (86.4x67.4mm) 4 cylinder sohc SPI with 76bhp @ 6,000rpm
1756cc (84x79.2mm) 4 cylinder dohc MPI with 105bhp @ 6,000rpm (image)
1995cc (84x90mm) 4 cylinder dohc MPI with 115bhp @ 5,750rpm
1995cc (84x90mm) 4 cylinder 16v dohc MPI with 142bhp @ 6,000rpm
1697cc (82.6x79.2mm) 4 cylinder sohc diesel with 58bhp @ 4,600rpm
1929cc (82.6x90mm) 4 cylinder sohc diesel with 65bhp @ 4,600rpm
1929cc (82.6x90mm) 4 cylinder sohc turbocharged diesel with 92bhp @ 4,100rpm

hmmm...
  
 
Na pewno bylo 1.6 dohc, chyba tez 1.8 i 2.0 i w koncu sedicivalvole czyli 2.0 16v. 1.8 albo 2.0 8v to bylo Tipo GT.
  
 
rejs chopaku, siedzisz na zarobku na wyspach to juz pewnie znasz takie slowka jak "version for specyfic market"

nie we wszystkich krajach jest oferowana pelna gama silnikow i wyposazenia, w niektorych sa sprzedawane wersje tylko dla danego kraju specyficzne i tym samym nieosiagalne nigdzie indziej na swiecie , jak na przyklad ostatnia edycja delty hf integrale evoluzione 2 sprzedana w ilosci 250 sztuk tylko w japonii i rozniaca sie tym od innych wersji "finale" ze miala "przod"{atrapa lampy} jak "stara" integrale 8v{tak apropo jest to powod dla ktorego wiele osob mysli ze tam byl 8v silnik, przypisujac mu jakies supercudne wlasciwosci ze niby byl lepszy od 16v i japonczycy taki chcieli, nic bardziej mylnego to bylo 16v}

albo unikalne fso 125p C wersja stan wojenny czyli "niczegotoniemajacy" fiat plus cerata w opcji

a jeszcze apropo dohc 1600 w tipo to byl to silnik z ostatniej serii ritma i regaty pochylony w przod z wtryskiem mono i z odwroconymi kolektorami{roznice w porownaniu ze starym 1600 dohc z ritma mk1 i mk2}

o taki, tu jeszcze w regacie





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-01-14 19:05:12 ]
  
 
dokłądnie taka kupa dohc na monowtrysku miałą 90 koni ledwie i to niecałe. Wałki miała jakieś ciulate do tego płaskie tłoki (choc niby stopień spręzania coś koło 9. lub 9.2) paliła jak smok i sie nie odpychała. Już lepszy i lzejszy był własnie silnik 1.6 sohc. Natomiast silniki 1.8 i 2.0 DOHC były juz na wielopunkcie.
  
 
Cytat:
2008-01-15 12:44:40, tadzik128 pisze: tego płaskie tłoki . Już lepszy i lzejszy był własnie silnik 1.6 sohc.


Tadziu ! Coś ściemniasz - ja miałem wypukłe , z podcięciami na zawory . A jak chodzi o 1,6 SOHC - to może i lżejszy był , ale za to montowany w Temprach - na jednopunkcie - osiągał zawrotne 78KM ! Ten - to się dopiero odpychał ...
  
 
mówiłem o tej wersji SOHC 1.6:

link do carfolio do tipo 1.6 DGT z silnikiem SOHC

Dla porównania także dane silnika 1.6 DOHC na jednopunkcie właśnie - moze mocy troszkuwiecej ale za to mniej momentu i wiecej masy + lepszy apetyt na paliwko.

link do carfolio lancia delta 1.6 GTie - rzadko kto nie klał na ten silnik - nawet woleli mu gaźnik zakładać zamiast jednopunktu...


Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: tadzik128 dnia 2008-01-15 13:36:13 ]