MotoNews.pl
3 Urządzenie mikroprocesorowe (29276/27) - PT
  

Urządzenie mikroprocesorowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj rano przezylem niezly stres - wsiadam do autka odpalam, podlaczam radio i kontem oka widze ze swieci sie cos czerwonego na desce!!! - kontrolka braku cisnienia oleju!!! przestraszylem sie i wylaczylem silnik... Ale po kilku testach okazalo sie ze kontrolka to objaw zupelnie innej awarii - otoz nie dzialaja mi prawie wszystkie wskazniki i kontrolki na desce rozdzielczej: obrotomierz, wskaznik paliwa, temp. silnika, ukladu hamulcowego, check engine, kontrolka recznego i byc moze jakies inne jeszcze, pozatym nie grzeje tylna szyba... Pozostale urzadzenia dzialaja poprawnie /raczej...nie wiem czy czegos nie przeoczylem/ Zastanawiam sie jakie urzadzenie bierze udzial w dzialaniu w/w wskaznikow? Czyzby slawne urzadzenie mikroprocesorowe/czy jak ono tam sie zwie/ ? Moze ktos jeszcze mial taki problem

Dzieki z gory za odpowiedz
PS. Auto to pn ATU 1,6 gli abimex
  
 
Czy działają Ci światła stopu?
  
 
No wlasnie u mnie w GLE nie działała deska i swiatla stopu (o czym zreszta nie wiedzialem przez pare dni ) Przyczyna: zwarcie we włączniku świateł cofania... Skutek: przepalał się bezpiecznik...


[ wiadomość edytowana przez: lafaar dnia 2003-10-30 13:48:47 ]
  
 
sprawdź bezpiecznik.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a ja pójdę dalej i obstawiam kostkę stacyjki
  
 
Swiatla stopu dzialaja ale ich kontrolka nie, najbardziej dziwi mnie reczny i obrotomierz!!! bezpieczniki sprawdzilem - wszystkie sa ok
  
 
Tak jak pisałem wyżej, miałem identyczne objawy tylko nie miałem dodatkowo stopów i centralka muchozolu nie działała, i skończyło się wymianą kostki przy stacyjce. Nie powiem Ci dlaczego bo doszedł do tego mój (prywatny ) elektryk a ja się na kabelkach nie znam...

p.s. tak mam swojego prywatnego elektryka



[ wiadomość edytowana przez: Dominik dnia 2003-10-30 14:12:46 ]
  
 
Hmmm Dominik chyba masz racje, bo podswietlenie zegarow tez nie dziala...
  
 
Jeśli okaże się że u Ciebie też jest winna kostka to ja płaciłem coś około 35 zł wiec koszt na szczęście nie za duży
  
 
Ufff wlasnie skonczylem dlubaninke - okazalo sie ze to tylko bezpiecznik skubaniec przepalil sie tak ze na pierwszy rzut oka nie zauwazylem tego faktu i niepotrzebnie nasialem paniki
Wszystkim serdecznie dziekuje za zainteresowanie
  
 
Na załączonym zdjęciu przedstawione jest urządzenie mikroprocesorowe dla Poloneza Atu plus. Moje pytanie jest następujące: który styk (lub styki) w tym mikroprocesorze odpowiadają za świecenie się pomarańczowej kontrolki pedału hamulca na desce rozdzielczej??




  
 




z tego wynika, że jest to na Twoim zdjęciu mały skrajnie lewy styk w dolnym rzędzie pinów, umiejscowiony na zachód (orientując górę zdjęcia jako północ) od styku opisanego jako LH.
 
 
Wielkie dzięki robreg
Potrzebowałem to wiedzieć ponieważ od czasu do czasu podczas jazdy zapala mi się ta kontrolka od przepalonej żarówki STOP-u i już wszystkie żarówki sprawdziłem i wiem, że są dobre.
Jak poruszam tym mikroprocesorem to zgaśnie od razu kontrolka czyli wniosek: albo jest za duży luz na stykach 9styku) albo (co gorsze) wysiada ten mikroprocesor, który kosztuje pare ładnych polskich złotych Muszę się uważniej przyjrzeć temu jednemu stykowi i coś pokombinować
  
 
fajnie ale to bylo juz na stronie
 
 
Szukałem w wyszukiwarce i tu cokolwiek znalazłem:

No i jeszcze się przywitam CZEŚĆ i spróbuję kontynuować temat

1. Objawy są takie : w inst. elektrycznej wszystko działa w
porządku z tym że raz na jakiś czas po włączeniu zapłonu nie
działają kierunkowskazy lub same zaczynają działać
wycieraczki. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu
zazwyczaj wszystko to działa prawidłowo
2. Drugim objawem jest samoczynne włączenie się wycieraczek
w czasie jazdy z tym że rozłącza się w tym czasie zapłon .
Podczas takiego numeru z rejonu skrzynki z bezpiecznikami
dochodzi "tykanie - terkotanie". Tu też pomaga wyłączenie
zapłonu i ponowne odpalenie

Narazie idzie z tym jakoś się poruszać ale mam wrażenie że jak coś pier...... to raz a porządnie. Czy za te objawy odpowiada własnie owy wynalazek (u.m) czy coś innego ? Gdzie szukać i czy ktoś coś podobnego przerabiał ?


  
 
Jak zaczęły mi się same włączać wycieraczki, wymieniłem urządzenie mikroprocesprowe i objaw ustąpił. Innych objawów takich jak u Ciebie nie miałem na szczęście.
  
 
Jak dla mnie to właśnie ten mikroprocesor, skoro pomaga wyłączenie zapłonu. Same objawy jego awarii są bardzo różne, u mnie np nie działał przerywany tryb pracy wycieraczek i migacze co jakiś czas się "wieszały" - świeciły światłem ciągłym, pomagało wyjęcie i włożenie z powrotem bezpiecznika.
  
 
Witam,

a powie mi ktos gdzie to urzadzenie jest zamocowane w Caro plusie. Wiem gdzie jest w zwyklym caro (wyglada troche inaczej).
Ojciec kupil plusa (GSi) i brakuje mu przerywanej pracy wycieraczek no i czasem nie gasnie kontrolka od stopu. Poszukiwania chcialbym zaczac wlasnie od wyeliminowania usterki tego ustrojstwa (jak tylko znajde wolna chwile :/).
A zapomnialem, wycieraczki nie koncza tez biegu na dole szyby tylko od razu w momencie wylaczenia ale za to chyba odpowiedzialny jest jakis wylacznik krancowy.

--
pozdrawiam,
Krzysiek
  
 
Wyglada jak większy przekaźnik i znajduje się w skrzynce bezpieczników. Na pokrywce skrzynki bezpieczników masz opis.
  
 
Hej,
Dzieki za odpowiedz.
no to sie nie popisalem nie zajrzalem w tak oczywiste miejsce

--
pozdrawiam,
Krzysiek