| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robeerto Ford Escort Poznań | 2007-02-05 23:50:07 Wyadaje mi się że mój silnik 1.4i w MK5 coś ostatnio głośniej pracuje. I słychać też takie dziwne pukanie. Pozatym wszystko działa jak należy. Chciałbym się dowiedzieć co powinienem sprawdzić lub wymienić żeby nie było tego szelestu i pukania. Czy nie zważać na to i jeździć spokojnie? Przebieg niecałe 80kkm. W linku jest plik z nagraniem silnika.Szelest silnika [ wiadomość edytowana przez: Robeerto dnia 2007-02-05 23:50:43 ] |
Robeerto Ford Escort Poznań | 2007-02-06 00:04:53 Obijanie?? Ściągnałem osłonę rozrządu i pasek jak na mój gust jest OK, trochę był luźny więc naciągnąłem nieco. |
EltonRST RS TURBO MK4 Tarnów | 2007-02-06 00:38:23 Skoro byl zbyt luzny to czasem nie przeskoczyl o zabek?Proponuje sprawdzic czy znaki rozrzadu graja na kolach bo w tym przypadku dlugo juz nie poterkocze... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-02-06 08:54:46
To zależy, co rozumiemy przez określenie remont. |
Robeerto Ford Escort Poznań | 2007-02-06 10:15:30 Co to znaczy ze dlugo nie poterkocze? Silnik szlag trafi czy jak? Z tym efektem przejechalem juz z 2kkm i nic sie nie nasila, a gdyby przeskoczyl to klekotanie bylo by bardzo glosne i prawda? A czy stary olej moze miec cos z tym wspolnego? A czy przy wymianie rozrzadu, wystarczy wymienic tylko pasek i napinacz? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-02-06 10:50:04 Jak pisałem, po odsłuchaniu nagrania moja opinia (ofkors ciężko na odległość kogoś ostrzyc np.) jest taka. Z uwalonym popychaczem można jeździć i owszem, tak jak przykładowo z krzywą felgą. Tylko potem koszty większe.
W CVH łatwo sprawdzić, czy pasek jest we właściwym położeniu. Zdejmujemy górną osłonę, wrzucamy 4 bieg i przetaczamy autko, tak żeby ząbek wskaźnikowy na kole rozrządu był pionowo do góry. Potem wystarczy poświecić na koło pasowe, czy nacięcie na nim jest również pionowo na górze. Wymiana rozrządu - to bardzo utarte określenie. Dla mnie oznacza co innego. Ale wracając do meritum przy wymianie paska przeważnie wymieniamy również napinacz, choć czasem pompę wody też trzeba. To zależy od stanu łożysk. |
Robeerto Ford Escort Poznań | 2007-02-19 10:15:50 Szum spowodowany byl jednak napinaczem. A to tykanie wydobywa sie spod filtra powietrza. Nie wiem tylko co pod nim jest. Macie jakies pomysly? Bylem u jednego fachowca i powiedzial mi ze to praca pompy wtryskowej i ze to normalne. Mi jednak bardzo mocno sie wydaje ze nie bylo tego tykania wczesniej. Czy nalezy sie tym martwic? Prosze o rade. |