[Centralny zamek] - drzwi - bagażnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Teraz bym prosil o wszystkie rady w zakladaniu centralnego (z elektronika sobie poradze) chodzi mi o rady przy zakladaniu silownikow i tego za ktore ciegna maja lapac i takie tam

Powiedzieli mi ze w poldku z przodu silowniki sie montuje pozimo a z tylu pionowo i ze potrafi z tylu przeszkadzac popielniczka i tyle.

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-01 19:56:02 ]
[ powód edycji: Tytuł zmieniałem ]
  
 
Eee chyba na odwrót - przednie drzwi pionowo, pod zamkami, tylne poziomo, co do szczegółów to będziesz musiał przedewszystkim wyregulować cięgna, i na przyszłość jak już wszystko założysz to porządnie je zabezpiecz przed wilgocią i wodą u mnie w zimie otwierają sie tylko drzwi od pasażera z przodu, reszta zamarza
  
 
To zabezpiecznie przed wilgocia jest jak najbardziej porzadane, dzieki
  
 
A jak zabezpieczyc przed wilgocia?

ps. bylem na wolumenie, ale nie moglem znalezc calych kompletow cz(silowniki+modul). Moze ktos wie gdzie stoja ?
  
 
Sterownik centralnego jest sterowany za pomoca minusa, czyli sa dwa kable sterujace, jak kabel X dostanie minus to sie np otwiera central a jak kabel Z to sie zamyka proste nie

A w alarmie mam tylko jeden kabel sterujacy, ktory daje przy odbezpieczonym alarmie minus i wtedy kabel x tez ma minus i zamek sie otwiera.
1pyt czy ten sygnal minusa ma byc impulsem czy moze byc caly czas? nie wiem czy np wtedy nie dzieje sie cos zlego,u mnie jest caly czas minus

2.To na czym zrobic przekaznik? (tyrystor,przekaznik no i jaki, moze sa jakies specjalne?)
Przekaznik potrzebuje zeby mi wlaczal zero gdy ten pojedynczy kabel sterujacy z alarmu przestaje podawac zero.
  
 
Cheesus, a co to za alarm? Wszystkie produkowane od 1998 roku systemy mają wyjście na centralny (flip-flop 300ms)

Ale jest na to rada. Trzeba sobie sprawić sterownik centralnego na pilota i sterować nim poprzez alarm.
  
 
Wilk czy sygnal tego "flip flop" trwa 300ms? i tyle powienien trwac sygnal do sterowania centralka zamka czy moze podawac caly czas minus?

Jesli ten sygnal jest podawany przez 300ms to moze moj miernik tego nie chwyta? i przez to nie moge znalesc sygnalu.
  
 
Nowe sterowniki centralnego powinny wytrzymać stały poziom napięcia podawany na wejście. Zresztą taki sygnał jest podawany z mikrołącznika przy siłowniku master. Ale jak wspomniałem, każdy nowszy alarm ma wyjście na centralny właśnie w postaći flip-flopa 300ms zamknij na jedno wyjście, 300ms otwórz na drugie. Miernik z bargrafem by się przydał, albo zwykły wskaźnik na diodzie świecącej.

Jeżeli Twój alarm ma tylko wyjście poziomem napięcia, trzeba by było sobie takiego flip-flopa dorobić. Schemat przerzutnika jest prawie w każdej książce do elektroniki. Można go zrobić np na układzie 555.

Aha, Stały poziom na którymkolwiek z wejść centralnego uniemożliwia wymuszenie odwrotności. Tzn. przy wyłączonym alarmie, nie zamkniesz drzwi - zamkną się i zaraz otworzą.

...Ford Escort FK #002...
...Choose Your Weapon...
  
 
dzieki Wilku

Moze byc stale podlaczony ten kabel od sterownika centralnego zamka do minusa ale wtedy np w czasie odbezpieczenia alramu otworza sie normalnie wszystkie dzwi i do tej pory bedzie ok ale jak zamkne dzwi od kierowcy to silownik "master" normalnie powoduje zamkniecie wszystkich dzwi. A przyt stale podlaczonej masie przez alarm jest to nie mozliwe

Wiec sytuacja wyglada tak:

Gdy Alarm podaje minus to "P" musi puscic impuls minusa na "X" i wtedy zamek sie otworzy.
A gdy na Alram nie podaje nic "P" musi wyteorzyc impuls minusa na Z i wtedy zamek sie zamknie.

Mam nadzieje ze ktos to zrozumial i bedzie wiedzial na czym cos takiego zbudowac.
  
 
A gdzie w Plusie montowali centralkę od alarmu, bo mi w fabryce standartowo alarm założyli?
  
 
musi być za zegarami , na ogół tam sie montuje.
  
 
Witam Koleżanki i Kolegów

Zapragnąłem mieć w swoim autku centralny zamek
Chciałbym dowiedzieć się, ile przeciętnie kosztuje spełnienie mojego pragnienia tj. ile kosztuje centralny zamek do Poloneza z założeniem i podpięciem go do autoalarmu (fabryczny). Ewentualnie czy ktoś z klubowiczów potrafiących założyć centralny mieszka w okolicach Torunia i mógłby wspomóc mnie radą gdybym postanowił zaryzykować i założyć go samemu

Auto, to Polonez z '95 bez elektrycznego sterowania szybami.

Pozdrawiam
  
 
Central to około 80 zeta bez pilota do 160 z pilotem, założyć można samemu, bo "firma" ściągnie do 400. Założyć jest b. łatwo, wystarczy trochę czasu i w obecnych warunkach jakiś dach nad głową. Jeżeli się zdecudujesz to daj znać, powiem co i jak.
  
 
Zakladalem centralny w fiaciorze , jest tak samo prosto jak w polderze. Kupilem Centrala za 74 zeta na wolumenie + alarm z pilotem i wyjsciem na centralny firmy: Gepard za 80 zeta wiec wszystko kosztowalo mnie 154 srebrnikow . Ja montowalem analogicznie jak bylo w polonezie kumpla, czyli przednie drzwi pionowo a tylne poziomo jak wspomnial GDA. Wpinasz sie do ciegna od "dzyndzla" (dzyndzel-przycisk urzadzenia blokujacego zamek drzwi ) Z przodu wystarczy odpowiednio wymierzyc i wywierdzic otwory na mocowanie silownika, tak aby oba ciegna (silownika i dzyndzla) byly rownolegle laczysz je ze soba za pomoca kostki (danej w zestawie) z tylu masz trudniej musisz najpierw zamocowac dwie szyny (rowniez w zestawie) dopiero na nich montujesz silownik poziomo ale rownolegle do ciegna od dzyndzla. Nie stety u mnie trzeba bylo wymontowac sprezynki z tylu bo silowniki byly za slabe, z przodu wystarczylo przasmarowac mechanizm. I teraz wszystko chula ja trza
A podlaczenie alarmu to pikus!!!!.
pamietaj aby rozsadnie poprowadzic kable i odpowiedno nawiercic otwory w drzwiach i blotnikach
Pozdrawiam
CON170
PS. uuu ale sie rozpisalem
  
 
Wątek ma już "swoje lata" a nie porozmawialimy o udźwigu siłowników. Ile muszą mieć siłowniki do poldka, czy można podpiąć 3kg żeby wszystko ładnie działało???
  
 
na przod mozesz dac 3kg silowniki ale na tyl to juz polecma 6kg bo trojki moga ci sie "spocic"
  
 
Tylko szóstki. W temperaturze poniżej -15 st. C trójki mogą dać ciała.
  
 
Mam dwa pytanka:

Czy w zimie 3kg silowniki dadza rade z przednimi drzwiami?
Czy ktos ma juz parem iesiecy centralny zbudowany na silownikach made in tajwan czyli ok 20zl sztuka
Czy jesli mam alarm gepard lapmart i inne posiadajace sterowanie centralnym zamkiem 1-3 sekundy to wystarcza mi same silowniki? Czy musze miec tez centralke?

Pozdrawiam
  
 

Ja już dłuuugo jeżdżę z siłwnikami 3kg z przodu (na tyle mam szóstki) i nie miałem nigdy problemu z otwieraniem, nawet w najgorsze MROZY (to nie jest żaluzja do naszego klubowicza poety )
Jak masz alarm ze sterowaniem 1-3 sek to żeby mieć centralny to musisz dokupić oczywiście siłowniki i centralkę (koszt centralki to około 30zł, ewentalnie podam Ci schemat i wzór płytki i sam se zrobisz centralkę za 10 zł)
Gdybyś chciał to możemy razem podskoczyc na giełdę w jakąs sobotę w Łodzi (jakby jakieś ytania to możesz walić śmiało na 607 264 505)

PS: dzis zakładałem kumplowi w Trasicie centrala i trza było założyć szóstki w przednich drzwiach. Do tych odsuwanych z boku też dałem 6kg, ale starczyłby taki 3 kg (to tylko tak powiedziałem, gdyby ktoś czasem kiedyś tam zakładał w furgonie )
  
 
Witam!!
Wlasnie zamontowalem sobie alarm
TYGRYS + centralny na przod

Niby wszystko ok
Ale jak zamkne od srodka moej drzwi to zamkna sie drzwi pasazera (czyli ok) jak otworze moje drzwi to drzwi od pasazera sie nie otworza....

Dodam ze wyszla dziwna sprawa podczas montowazu - na alrami mam dwa kable do centralki (otworz i zamkni) to samo jest w centralce... podlaczylem otworz do otworz i zamkni do zamkni nio i jak wlaczyalem alarm to sie drzwi otweiraly.. jak wylaczalem alarm to sie drzwi zamykaly.. wiec zamienilem kabelki...

Nie wiem czy to ma wplyw bo przed zamiana nie pamietam jak bylo..

jakies pomysly?

Pozdrawiam