MotoNews.pl
  

Pomocy szumy trzaski Radyjko Alan 100 plus w ESPERO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupilem radyjko CB zamontowalemw swoim esperaku, antenka jest na samochodzie przyczepiona do błotnika. Na zgaszonym silniku chodzi jak zloto (radio zostalo zestrojone z antena) problemy zaczynaja sie gdy uruchome silnik pojawiaja sie zaklucenia,(duzo slabiej slysze ludzi, tak jak by radyjko tracilo zasieg) slychac silnik w radyjku. Teraz opowiem co zrobilem w tej sprawie:

1. Przewody wysokiego sa nowe BOSCH(3 tygodnie)

2. Alternatro podlaczony pod oscyloskop nie wykazuje zadnych bledow diody wszystkie sprawne.

3 Robilem probe podlaczajac filtr przeciw zaklucenia 15 amperowy nic nie pomoglo.

4. radyjko podlaczone jest pod gniazdo zapalniczki robiloem probe podlanczajc bezposrednio pod akumulator nic nie pomoglo.

Eektryk mowi ze nie jest to wina zasialania cos robi duze pole elektor magnetyczne sugeruje ze to przewody i ze trzeba zalozyc przewody wysokiego napiecia ekranowane ( czy jest cos takiego)
  
 
Radio to szumofon bez recznego filtra, a zaklocenia sciaga ci najprawdopodobniej antenka. Napisz jaka masz antenke i jakie masz jej zamocowanie. Zdarzalo sie tak , ze zmiana anteny eliminowala zaklocenia.
  
 
Cytat:
2006-10-17 18:13:13, Eektryk mowi ze nie jest to wina zasialania cos robi duze pole elektor magnetyczne sugeruje ze to przewody i ze trzeba zalozyc przewody wysokiego napiecia ekranowane ( czy jest cos takiego)



hehe takiego wytłumaczenie jeszcze nie słyszałem

najczestsze zakłucenie to własnie alternator pompa paliwa itp


nieznaczy ze jesli alternator sprawny (czytaj ładuje i wszystkie diody sa ok ) to nie śeje zakłucen


kolejny problem to iz radio ktorym dysponujesz jest marnej jakosci


u mnie na szumy pomogło załozenie kondensatorow na zaśilaniu prosto z aku.


jesli masz antene magnesowa to rowniez przez nia mozesz sciagac zakłucenia

Sprawdzic to mozna odkrecajac antene od radia i właczajac nasłuch jesli bez SQ bedziesz słyszec zakłucenie winy szukaj w instalacji auta - bo w tym momencie przez antene wiadomo juz nie łapiesz zakłucen

mam nadzieje ze odrobine pomogłem


73!!!
  
 
Ja miałem ten sam problem w Corsie. Zakłócenia ida po antenie, bo jej odłączeniu nie ma trzasków. Jedyne wyjście to zmienic radio na lepsze, bo Alan 100 to szumofon. Ja kupiłem używanego Presidenta Herberta z filtrem ALN i NB. Na ten mój trzsk pomaga ANL, a NB go jeszcze docina i mam ciszę. Tyle, że Herbert używany to jakieś 450 - 500 złotych. Ale naprawde warto. Nigdy więcej szumofonów!
  
 
Ten wątek lekko mnie zdołował ,ale trudno zapytam...

W święta Mikołaj obdarował mnie CB Radiem i antenką

Niestety jak podłączyłem radio w samochodzie to strasznie mi szumi i to bez względu na to czy silnik jest włączony czy wyłączony. Radio ma blokadę szumów ,ale jeśli ustawię ją tak żeby nie szumiało to wtedy nie słychać nawet czy ktoś coś mówi.
Przy wyłączonej blokadzie słychać coś i czasem można nawet zrozumieć 1- 2 słowa

Zauważyłem też że szumy bardzo lekko ,ale jednak nasilają się przy wyższych obrotach silnika ,a słabną przy niższych.
Wymienić alternator? - Przy wyłączonym silniku też szumi

Co zrobić z tym fantem?

Radio to Alan 100 Plus - mówicie że "szumofon" ,ale chyba nie ,aż taki żeby nie dało się nic usłyszeć
Antena to według sklepu też jakiś tam Alan ,ale na opakowaniu jest napis że to Canex - na zdjęciach wyglądają identycznie

No i tu mam drugie pytanie:
Czy antena Midland Alan i Canex to jedno i to samo (nie wydaje mi się) , czy mojego Mikołaja ktoś zrobił w jajo (tak właśnie podejrzewam). Na rachunku który "wysępiłem" jest pozycja "CB Midlana antena magnetyczna"

Kłócić się ze sklepem czy nie mam racji?
  
 
Cytat:
2006-12-28 10:45:07, slawekk pisze:
Ten wątek lekko mnie zdołował ,ale trudno zapytam... W święta Mikołaj obdarował mnie CB Radiem i antenką Niestety jak podłączyłem radio w samochodzie to strasznie mi szumi i to bez względu na to czy silnik jest włączony czy wyłączony. Radio ma blokadę szumów ,ale jeśli ustawię ją tak żeby nie szumiało to wtedy nie słychać nawet czy ktoś coś mówi. Przy wyłączonej blokadzie słychać coś i czasem można nawet zrozumieć 1- 2 słowa Zauważyłem też że szumy bardzo lekko ,ale jednak nasilają się przy wyższych obrotach silnika ,a słabną przy niższych. Wymienić alternator? - Przy wyłączonym silniku też szumi Co zrobić z tym fantem? Radio to Alan 100 Plus - mówicie że "szumofon" ,ale chyba nie ,aż taki żeby nie dało się nic usłyszeć Antena to według sklepu też jakiś tam Alan ,ale na opakowaniu jest napis że to Canex - na zdjęciach wyglądają identycznie No i tu mam drugie pytanie: Czy antena Midland Alan i Canex to jedno i to samo (nie wydaje mi się) , czy mojego Mikołaja ktoś zrobił w jajo (tak właśnie podejrzewam). Na rachunku który "wysępiłem" jest pozycja "CB Midlana antena magnetyczna" Kłócić się ze sklepem czy nie mam racji?



kolego zalinkowane anteny sa typu midland 18-244 i sa to identyczne anteny bardzo marnej jakosci
Proponuje najpierw zainwestowac w cow pokroju anteny NORMALNEJ czy li zaczynajacej sied jajmy na to od 100cm i bedzie nie najgozej
SQ ustaw tak na godzine 11 max 12 bo pozniej za duzo wicina i juz prawie nic nie bedziesz słyszał
alana 100 da sie ładnie przerobic aby nie szumiał ale to juz niestety po gwarancji i przy umiejetnosci posługiwania sie lutownica
  
 
Umnie na alanie 199+ i antence midlanda 24-188 czy jakoś tak tej krutkiej . niedało sie nic powiedzieć bo w eterze było tylko słychać pisk
ocztwiście antena była zestrojona itd. po wiymianie antenki na LEEMa 160cm też magnes problem ustał odrazu i osiagi sie znacznie poprawiły
  
 
Cytat:
2006-12-28 11:37:40, arek137 pisze:
(...) alana 100 da sie ładnie przerobic aby nie szumiał ale to juz niestety po gwarancji i przy umiejetnosci posługiwania sie lutownica



Brzmi ciekawie Znasz może jakieś szczegóły co do przerobienia?
  
 
Cytat:
2006-12-28 12:44:43, Pinki pisze:
Umnie na alanie 199+ i antence midlanda 24-188 czy jakoś tak tej krutkiej . niedało sie nic powiedzieć bo w eterze było tylko słychać pisk ocztwiście antena była zestrojona itd. po wiymianie antenki na LEEMa 160cm też magnes problem ustał odrazu i osiagi sie znacznie poprawiły


Nie ma problemu przy większych prędkościach?
Sprawdzone 160km/h wystarczyłoby mi - powyżej tej prędkości już za dużo pali
  
 
Cytat:
2006-10-17 20:12:01, arek137 pisze:
hehe takiego wytłumaczenie jeszcze nie słyszałem najczestsze zakłucenie to własnie alternator pompa paliwa itp nieznaczy ze jesli alternator sprawny (czytaj ładuje i wszystkie diody sa ok ) to nie śeje zakłucen kolejny problem to iz radio ktorym dysponujesz jest marnej jakosci u mnie na szumy pomogło załozenie kondensatorow na zaśilaniu prosto z aku. jesli masz antene magnesowa to rowniez przez nia mozesz sciagac zakłucenia Sprawdzic to mozna odkrecajac antene od radia i właczajac nasłuch jesli bez SQ bedziesz słyszec zakłucenie winy szukaj w instalacji auta - bo w tym momencie przez antene wiadomo juz nie łapiesz zakłucen mam nadzieje ze odrobine pomogłem 73!!!



witam koledzy

mam taki problemik ze mam identyczna sytuacje jak zalozyciel watku tylko radyjko inne.
w zasadzie juz sie domyslam jaka metoda to wyklucze tylko mi powiedzcie jak mam zalozyc ten kondensator??
gdy kupilem fure mialem zwykle radio FM potem je wywalilem i byl tam wlasnie w uklad wpiety kondensator (sporych rozmiarow) ale go wywalilem, teraz zalozylem CBka pod ten sam kabel ale juz bez kondensatora, powiedzcie mi jak mam zalozyc ten kondensator spowrotem?? poprostu go dopiac do plusa i przykrecic do masy auta?? mam nadzieje ze to pomoze. a jak nie to wtedy napisze jakie mam radyjko itd i bede oczekiwac dalszych rad

pozdrawiam serdecznie i z gory dziekuje za odpowiedz