Max140km/h na LPG-STAG300 - co robić? (1.6 16V Zetec)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie,
Problem jest następujący, na świeżo zamontowanej instalce STAG300 + red Tomas... + wtryski Valtek (żółte) ciężko go rozpędzać powyżej 120km/h, a max to 140 km/h. Poza tym jakiś taki mułowaty się zrobił powyżej 3000obr/min.
Na benzynce bez problemów.
Co może być przyczyną.
Pytam przed wizytą u gazowników bo nie chcę żeby mi ściemniali że ten typ tak ma.
Spalanie przy tym 9.5-10.5 l/100km w tzw. cyklu miejskim.
Dzięki za jakieś wskazówki.
  
 
wiele przyczyn skoro słabo sie rozpedza to moze go zalewa ja bym pierw stawiał na rególacje puzniej na sonde lmbde swiece przewody hmmm nie wiem co jeszcze
  
 
Najpierw wyczyść filterek gazowy a potem parownik zbiera się syf w parowniku i membrana niechce się wyginać i niedopuszcza potrzebnej dawki gazu. Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-02-15 14:12:49, piotrek_87 pisze:
wiele przyczyn skoro słabo sie rozpedza to moze go zalewa ja bym pierw stawiał na rególacje puzniej na sonde lmbde swiece przewody hmmm nie wiem co jeszcze


co u diabła ma lambda przy pracy na gazie ????
filtr powietrza przede wszystkim !!!!!! ew przepływomierz ??
  
 
Chopie jedz do gazownika i niech to podepnie pod kompa wszystko jasne co z instalacja ,pozniej mysl co zlego w samochodzie.
Chyba ze gazownik do pupy.
  
 
Kiedyś miałem podobny problem tylko że mój na dodatek palił jak wściekły i wiesz co padła sonda ,którą założyłem nową 3 tygodnie wcześniej.
  
 
sonda ma bardzo duzo człowieku le-mar pzreciez spaliny po spalaniu gazu to co nawiewami wychodza??? czy normalnie sona tez steruje chłopie
  
 
Stag300 to dobry komp wiec mozliwe ze zostal tylko kiepsko ustawiony......
  
 
ja miałem sonde do dupy - urwane jak sie okazało 3przewody!!!
obroty bujały na benie - a wyszło (uszkodzenie sondy) na regulacji gazu !!!
- i tylko wtedy jest potrzebna . po to jest emulator - aby oszukać silnik - który mysli że jest na benie - nie uważasz , że inne są spaliny z lpg ???? - co niby tam sonda miał by znaleść >??
  
 
Tez juz to przerabialem. U mnie bylo tak ze nie moglem przekroczyc 3000 obr, ja mu w deche a on do 3tys i koniec. Szczegolnie bylo to uciazliwe przy wyprzedzaniu, 100km/h na maksa i to wszystko. Sytuacja tylko na LPG. Rozwiazanie : Wymieniona sonda lambda i problem znikl jak reka odjal. Rowniez wykryto to u gazownikow. Aha i jeszcze mi gasl na LPG przed wymiana sondy.
  
 
Podsumowując potencjalnie może to być:
1. Sonda Lambda
2. Zabrudzone filtry itp.
3. Zła regulacja
4. a ja od siebie dołożyłbym Typ reduktora - może zbyt słaby i nie wydala
5. i źle zamontowane wtryskiwacze

Kontynuując, wydaje mi się że skoro na benzynce śmiga to sondę bym wykluczył.
Zabrudzone filtry itp. chyba także wykluczam bo instalka ma niecałe 1000km od nowości.

Więc pierwsze co zrobie to jednak podjadę na regulacje i zobaczymy co dalej.
Po tym zobaczę i napiszę.

Dzięki za wszelkie propozycje.
  
 
ile kosztuje emu;ator sondy , i czy założe go samemu?
  
 
Cytat:
2007-02-15 17:35:11, le-mar pisze:
co u diabła ma lambda przy pracy na gazie ???? filtr powietrza przede wszystkim !!!!!! ew przepływomierz ??



o ile gaz nie jest na I generacji to ma bardzo duzo, a przy sekwencji zwlaszcza...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Masz instaleke sekwencje ,tak?? Jedz by Ci ustawili mapy dawek gazu.Mialem tak w scorpio - ustawili mapy dawek w czasie jazdy i jest tak jak na benzynie teraz.

Lambda jest zbedna - tylko w instalacji I generacji - na kran.
  
 
Tak jak Seba pisze, trzeba mapy dobrze ustawić i będzie hulał
  
 
Odebrałem od gazowników ponownie car'a, wymienili dysze wtryskiwaczy na 1.8 i ustawili mapy na nowo. Na pierwsze kilka km sukces, przyśpieszenie wróciło, 150 i więcej bez problemów. Zobaczymy jak spalanie, ale to po jakimś czasie.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Pojeżdzę troszkę i napiszę jak się sprawuje.