MotoNews.pl
12Pytanie o zawieszenie (176537/45) - PT
  

Pytanie o zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Ponieważ zapowiada mi się dłuższa "walka" z moim stukającym przednim zwieszeniem, mam do was pare pytan. Poczytalem sobie na forum o możliwych powodach stuków w zawieszeniu i juz od tego mam kompletny mętlik w głowie .... czy łączniki stabilizatora to jest to samo co drążki stablizatora? czy "gumo-tuleje" to element wahacza czy moze cos przy stablilizatorze .... tuleje... gumy ... drążki .... a każdy to nazywa inaczej ....
Czy znalazłby się ktoś na tyle dobry żeby mi objaśnił co jest co i z czym się łączy w essim? może jakiś jpg z jakimś obrazkiem i opisem dla lamera?

Dzięki i pozdro
wacen
  
 
generalnie w zawieszeniu przednim po 1 stronie masz wahacz.. w nim 2 tuleje i sworzen.. oprocz tego lacznik stabilizatora, ktory laczy kolumne resorujaca z drazkiem stabilizatora.. natomiast drazek stabilizatora trzyma sie na gumie stabilizatora inaczej zwanej silentblockiem. Oprocz tego czasem siadaja koncowki srazkow kierowniczych, lacza one drazek kierowniczy ze zwrotnica.No i kolumna resorujaca czyli sprezyna, w niej amor i na gorze lozysko. no i to by bylo na tyle. jesli slyszysz jakies takie gluche stukanie to tuleje w wahaczu. jesli natomiast jakies takie dziwne 'rzężenie' to silentblocki , jesli przy skrecaniu slyszysz jakies niepokojace dzwieki(ew masz luzy na kierownicy) to koncowki drazkow, jesli natomiast slyszysz takie stukanie jakby uderzac metalem o drewno to laczniki stabilizatora. Chociaz ciezko zdiagnozowac zawias przez neta, lub nawet po dzwiekach.. najlepiej wjechac na kanal i od spodu zobaczyc

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-02-27 12:02:55 ]
  
 

Dzięki ! Sie mi rozjaśniło teraz