Chłodnica

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Cieknie mi chłodnica na górnym łączeniu , wcześniej kleiłem , ale teraz przepuszcza i klejenie i uszczelka.Wiem , że samej góry się nie wymienia (chyba) i zastaje mi kupić "nową" używaną.

Teraz pojawia się problem.
Wszystkie chłodnice jakie znalazłem na allegro ok.15szt maja po środku na górze jakis korek ze szlałfem gumowym , a w mojej omie czegoś takiego nie ma.Na górze mam tylko jednen gruby do zbiorniczka i drugi po prawej do termostatu.

Czy taka chłodnica z korkiem będzie pasowała do mojej omy.

Silnik C20ne , manual o ile jest jakaś róznica.

Z góry dzieki za porady
  
 
Ja bym nie kupował używanej chłodnicy - poszukaj troche i porównaj ceny nowych zamieników z tego co pamiętam różnice nie są duże.
  
 
Dlaczego nie kupywać?Często są nieszczelne?
Ile mniejwięcej może kosztować jakiś nowy zamiennik?Oreintujesz się może.Kurde wcześniej mogłem pomyśleć o tym bo przez ok 2 miesięcy mam nieszczelną i co ok 300km musiałem dolewać ok 1-2l plynu !To już bym nową za tą kasę pewnie kupił bo zrobiłem parę tysięcy

tak na marginesie jaka może być przyczyna śwecącej sie kontrolki usterki komputera?jak kupiłem auto czasami się sama zapalała i po chwili auto gasło , silnik musiałem zamienić ma idealne ciśnienie , ale kontrolka świeci cały czas , może to być spowodowane inst. LPG? Jak ewentualnie szczytać błęcy?Dodam , że nie mam wyświetlacza komp.

  
 
Cytat:
2007-02-20 20:32:25, retroav pisze:
szlałfem



ja tylko chciałbym Cię uświadomić co do tego słowa, bo sam przez 25 lat się myliłem. Nie szlałfem, albo szlaufem (poprawnie pisane słowo szlauf jest przez "u"), tylko poprawnie od niemieckiego jest szlauch, czyli wąż gumowy.
Jak masz wątpliwości, co może oznaczać słowo szlauf, to sobie zajrzyj TUTAJ
  
 
poszukaj nowej , teraz rynek zalany jest chłodnicami z turcji i brazylii, ceny niskie a jakosć dość dobra
  
 
Dzięki za wszystkie sugestie , już wiem jak się pisze szlauf i wiem , że lepiej kupić nową , ale nie znam odpowiedźi na zadane pytanie.

Czy chłodnica z korkiem na górze bedzie pasowała to takiej omy bez korka?
  
 
Cytat:
2007-02-21 20:00:45, retroav pisze:
Czy chłodnica z korkiem na górze bedzie pasowała to takiej omy bez korka?


Będzie
Widziałem w Omie 93 korek choć w mojej 87 nie było korka
  
 
A wystarczyło spojrzeć choćby tu
  
 


Zdjęcie sprzed godziny Bez komentarza.
  
 
Odradzam kupna chłodnicy z korkiem jeżeli masz zbiornoczek wyrównawczy. Ja się na tym przejechałem. Miałem taki sam problem z cieknącą chłodnicą która korka nie miała. Ciekło z plastiku na górze. Klejenie nie pomagało jak równierz spawanie plastikiem. Postanowiłem wymienić. Nie miałem pojęcia że jest jakaś różnica między chłodnicami z korkiem i bez korka. Kupiłem na allegro z korkiem (90zł) i wymieniłem u znajomego mechanika (30zł). Odcioł on obieg chłodzenia tak że zatkał niepotrzebny "przewód gumowy" (szlaufff ) między chłodnicą a zbiorniczkiem. Zalaliśmy płynem i myślałem że po kłopocie. A to dopiro się zaczeło! Jeżdziłem normalnie (2 tygodnie) aż pewnego razu gdy wróciłem do auta po krótkich zakupach zobaczyłem wielką plamę wody pod spodem. Okazało się że płyn wyciekł z obiegu prawie doszczętnie. Do mechanika! (innego). Okazało się że ciśnienie płynu w silniku "wychodziło" korkiem od zbiorniczka wyrównawczego jak i korkiem na chłodnicy. A tak nie może być bo w silniku robiła się tzw: poduszka z powietrzem.Straszyli mnie uszczelką pod głowicą i takie tam. Miałem już dość babrania się tym! Pojechałem do serwisu/sklepu z chłodnicami i goście przywieżli mi z giełdy w całkiem niezłym stanie za 150zł. Wymienił mi ten drugi/lepszy mechanik za 50zł + 35zł płyn. Od tego czasu czyli jakieś 2 miesiące nie wlałem do auta nawet setki płynu a silnik sprawuje się znakomicie! Dlatego odradzam ci nie orginalnej chłodnicy bo jak sam widzisz na dłuższą metę się nie ołaca. Lepiej kupić orginał, droższy ale masz pewność że po wymianie będzie ok.
O kurde! Rozpisałem się trochę ale nie miałem co w pracy robić!
Pozdrawiam i życzę owocnej walki z chłodnicą!
  
 
Dzięki wielkie , teraz wiem już o co chodzi.

żeby nie zaśmiecać forum nowymi postami , może zapytam tu , czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada do sprzedania szczelną chłodnicę bez górnego korka?

I jeszcze jeden problem , który mnie denerwuje mianowicie wilgoć w bagażniku.Uszczelki wyglądają na cełe , ale jakoś do bagarznika dostaje się woda , nie jest tam jakaś kałuża , ale jak pada to czuć że dywanik jest mokry i śmierdzi trochę od tego.Nawet w kabinie czuć czasami , gdzie szukać przyczyny?
Miał ktoś coś podobnego?
  
 
Cytat:
2007-02-22 18:39:15, retroav pisze:
I jeszcze jeden problem , który mnie denerwuje mianowicie wilgoć w bagażniku.Uszczelki wyglądają na cełe , ale jakoś do bagarznika dostaje się woda , nie jest tam jakaś kałuża , ale jak pada to czuć że dywanik jest mokry i śmierdzi trochę od tego.Nawet w kabinie czuć czasami , gdzie szukać przyczyny? Miał ktoś coś podobnego?


u mnie pomaga dokładne położenie silikonu na zgrzewy (z góry i z dołu) w górnej części bagażnika - miejsce odprowadzenia wody z szyby, dobrze widoczne po uniesieniu klapy.
Inna kwestia: schowane dziury w podłodze w okolicy wewn błotników kół, to też przerobiłem