Cisnienie oleju-zapala sie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na rozgrzanym silniku zapala sie cisnienie oleju ale niezawsze
czy dol silnika jest do roboty?
  
 
W tym dziale wszystkie posty powinny sie konczyc twierdzaco a nie pytajaco.
  
 
Tym bardziej że kilka dni temu był wątek o migającej kontrolce oleju, wystarczyło tylko wykazać odrobinę chęci i poszukać !!!

Ale ze względu na Twoje lenistwo proponuję Przeczytać to !!!
  
 
przeczytałem uważnie kilka poprzednich wątków w temacie ciśnienia oleju, żaden z nich nie wyczerpywał do końca problemu jaki ma mój zaprzyjaźniony mechanik, dlatego zdecydowałem sie napisać.

X20XEV:
OBJAWY
- na zimnym kontrolka pali sie 10 - 15 sek zanim zgasnie,
- po rozgrzaniu silnika zapala sie na gorącym - silnik całkowicie gubi ciśnienie,
- postoi 15-30 minut, ostygnie sytuacja sie powtarza.


PODJĘTE DZIAŁANIA
- sprawdzony czujnik,
- zmieniona na całkowicie nową pompa oleju,
- olej i filtr zgodny z zaleceniami,
- panewki, wal - wszystko sprawdzone

PYTANIE
- czy jest w silniku jeszcze jakiś zawór, cokolwiek, co może mieć wpływ na taką sytuację ?


[ wiadomość edytowana przez: mckornik dnia 2007-04-10 11:33:02 ]
  
 
Sprawdziłeś smoka?
Jaki lejesz olej?
Pompa nowa ze sklepu?
Zawór w pompie się nie zacina?
  
 
- olej 15W40
- pompa sprawna - nowa ze sklepu,
a po wymianie objawy są takie same jak przed.

obecnie kumpel rozebrał głowice
wg niego problem nie jest w pompie.
  
 
Cytat:
2007-04-10 15:13:16, mckornik pisze:
- olej 15W40 - pompa sprawna - nowa ze sklepu, a po wymianie objawy są takie same jak przed. obecnie kumpel rozebrał głowice wg niego problem nie jest w pompie.


Bo panewki główne ciśnienia nie trzymają ,jak je sprawdzałeś?
Główne ciśnienie idzie na główne panewki i na tłoki , panewek słychać nie będzie ,a ciśnienia trzymać nie będą .


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-04-10 20:33:37 ]
  
 
Cytat:
2007-04-10 12:48:48, Scooby pisze:
Sprawdziłeś smoka?


Odwiedzilam wczoraj zaprzyjaznionego mechanika, pokazal mi omege w proszku i mowi ze najprawdopodobniej smok nie był od tego modelu - wskazywayby na to "odciski" w misce olejowej.
bede pilotował sprawę dalej i dam znac jak sie skonczylo
  
 
Ja tak samo miałem.
Na zimno było ok.
Jak się nagrzał i obroty bardzo spadały poniżejjałowych to zapalała się kontrolka smarowania.

Okazało się że tym autem jeździłą baba i nie zmieniał nigdy oleju.
On był rzadki jak woda po rozgrzaniu.
Wlałem nowy olej, problem znikł.