MotoNews.pl
4 [Rover] Sonda Lambda (41175/27) - PT
  

[Rover] Sonda Lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Tak jak w temacie. Potrzebuję wiedzieć jaki rodzaj sondy jest w Roverowskim Polonezie. Wiem, że jest czteroprzewodowa, czyli z podgrzewaniem. Ale czy jest to typowa sonda pracująca w zakresie 0-1V ??? Czy może jakaś wydumka?
Potrzebuję kupić sondę do takiego silnika i raczej będzie to jakis zamiennik z Allegro niż nowy oryginał za kilka stów. A jeśli zamiennik, to trzeba znać parametry.
  
 
Na uniwersalnej też powinno pochodzić, pamiętam że 4 przewodową uniwersalna zastosowaliśmy do uno a tam bodajże są 2 lub 3 przewody i chodzi.
  
 
Większość sond to właśnie te uniwersalne 0-1V. Różnią się pewnie nieznacznie charakterystykami, podgrzewaniem(lub jego brakiem), przewodami, wtyczkami i mocowaniem. Znajomy w golfie założył sondę z opla (przerabiał wtyczkę) i też śmiga bez problemu.
Ale chcę mieć pewność zanim kupię te sondę.
Może ktoś zmieniał sondę w Polonezie Rover i już zgłebiał problem??
  
 
ost. moj 1.4 zaczal mi palic 17l gazu:O - bylem u gazownikow(wczesniej palil15) i powiedzialem zeby mi zmniejszyli spalanie a stalo sie inaczej.

Mam pytanie czy jak podlaczy gazownik laptopa do mojego kompa od gazu to jak bedzie lamda zle chodzic to w kompie sie pojawi???Jak mozna ja sprawdzic?

  
 
Cytat:
Mam pytanie czy jak podlaczy gazownik laptopa do mojego kompa od gazu to jak bedzie lamda zle chodzic to w kompie sie pojawi???Jak mozna ja sprawdzic?


Jezeli oprogramowanie ma taka funkcje to pokaze jak sada dziala.
  
 
Są specjalne testery sprawdzające czy sonda działa, czasami korzystam z takiego jak tylko kumpel przyjedzie i ma go przy sobie.
  
 
pokazalo ze zle dziala... za ile mozna kupic sonde?lepiej nowa czy mozna uzywana?cos tam gosciu gadal ze nie wie czy to sonda, ze moze cos innego zle dzialac w elektronice...co sadzicie? Samochod ma przejechane 100 000km
  
 
ok. 100 kosztuje nowa uniwersalna z 4 kabelkami., tyle przynajmniej płacił brachol 2 lata temu.
  
 
sonda to powinna wskazywac zmienne wartosci w zakresie od 0.1V do 0.9V. Wystareczy wpiac sie do odpowiednich kabelkow przy sondzie lub komputerze i wyprowadzic do miernika...
  
 
opisze moje przygody z sonda

jak wiadomo orginalna zostala uszkodzona w wypadku jak jeszcze silnik byl w ojca poldoroverze

przez jakis czas jezdzilem tak, ale silnik glupial dlawil sie po nagrzaniu szczegolnie jak sie chcialo rowno jechac, czyli nie odejmowac, ani nie dodawac gazu, zachowywal sie tak jakbym zdejmowal noge z gazu, pomagalo dopiero gwaltowne wcisniecie pedalu gazu i tak trzymanie ok 30 sekund po tym czasie przechodzilo mu, ale niestety na krotko

w koncu kupilem uniwersalna sonde Bosch z allegro bylo lepiej, ale dalej jeszcze nie to i z czasem robilo sie coraz gorzej
teraz sie doczytalem ze tej uniwersalnej sondzie trzeba obciac pierwszy cylinder stanowiacy oslone , a jest to jej pierwsza oslona, niestety z ta oslona spaliny maja znacznie utrudniona droge do srodka czujnika
po odcieciu tego jest nastepna oslona ale tym razem sa w niej otwory, przez ktore spaliny dostaja sie juz bez problemu do srodka
to by tlumaczylo czego silnik z takim opoznieniem reaguje na dodanie gazu i najpierw sie muli i wogole byl mulowaty, zwalalem to po czesci na aerodynamike 125p
odkrylem tez ze w sondzie tej uniwerslanej nie dziala grzalka , a pamietam ze jak ja kupilem to dzialala

w miedzy czasie wkrecialem sonde brata (Senn) i teraz jest calkiem inny samochod nie musze tak gniesc na pedal gazu samochod pracuje wyraznie lepiej
na wolnych obrotach nie szarpie silnikiem, bo wczesniej po rozgrzaniu sie silnika szarpalo nim tak jakby zaplony wypadaly

dodam tez ze ciezko jest tez polutowac kable od uniwersalnej sondy, bo przewody sa stalowe, trzeba uzywac kwasu

mam nadzieje ze na taj sondzie Senn-a spadnie mi tez spalanie
  
 
Najprociej zrobić przejściówkę między sondą a wiązką.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
niestety wymiana przewodow nie pomogla , samochod dalej pali mi po 13-14 litrow benzynki , wiec tym razem moje proby ida w kierunku sondy lambda. Zmierzylem napiecie na mojej i wyniki przedstawiaja sie nastepujacao :
Silnik zimny ,napiecie okolo 0,01V , po przegazowaniu do ok 0,02V
Silnik rozgrzany napiecie okolo 0,485-0,5 V , wcisniecie gazu sie nie zmienia , po przegazowaniu i puszczeniu gazu napiecie spada do ok 0,15-0,18V , po czym jak juz calkiem obroty opadna znow wraca do 0,5V.
Przejechalem kawalek z rozpieta sonda , roznicy w jezdzie nie zauwazylem , zbiera sie porownywalnie , no moze troche mniejszego kopa dostaje tak kolo 4-5 tys , ale za to jakby lepiej jedzie na bardzo niskich obrotach (od ok 1tys) no i przedewszystkim parska benzyna z rury wydechowej na wolnych obrotach , czego wczesniej nie zaoberwowalem (ale nie dam glowy ze tak nie bylo).

Jak myslicie , czy na podstawie tych wynikow sonda jest dobra , czy nie ?

Rozmawialem z zaprzyjaznionym wlascicielem zlomu i jest w stanie sprzedac mi orginalna uzywke za 40zl , ale z mozliwoscia zwrotu po 2 tygodniach jesli nie bedzie poprawy.Jednak mial on dosc duze problemy z wykreceniem jej z kolektora ktory mial na stole , nie wykrecil , mysle ze z moja w samochodzie moze byc jeszcze gorzej , wiec nie chcialbym sie meczyc , jesli na podstawie tych wynikow mozna stwierdzic ze sonda jest ok.

Prosilbym wiec o pomoc w interpretacji tych wynikow.
  
 
Powinna dochodzic do 0.8V. 0.5 to dla kompa jeszcze nie jest bogata mieszanka.
Gdzie mierzyłeś napiecie? Na kostce sondy, na kostce kompa? Skad brałeś masę.
Jełśi na kostce sondy (sygnał i masa) to masz zwalonasondę. Jeśli na kompie masz 0.5V i masa jest brana niewiadomo skad to może być jeszcze polączenie masy z kompem. Tam spadek napiecia rzędu 0.3V załatwia całe pomiary potrzebne do stworzenia mieszanki..

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Napiecie mierzylem na kostce sondy oczywiscie przy sondzie wypietej z instalacji. Mam juz druga , uzywana orginalna sonde , z mozliwoscia zwrotu jak nie bedzie poprawy , chcialem zmienic , ale w tym samochodzie do wszystkiego jest strasznie trudny dostep! Jeszcze mialem poobijane rece od wymiany przewodow zaplonowych a znowy musialem je wciskac w nieciekawe miejsca. Nie dalem rady jej odkrecic , mysle ze lepszy dostep bylby z kanalu , ale niestety takim luksusem nie dysponuje. Musze dorwac lepszy klucz i bede walczyl. Ta na zlomie gosc wykrecal z pomoca mlotka wiec obawiam sie ze latwo nie bedzie.

Powiedzcie mi jeszcze , bo wczoraj jak mierzylem to mialem wrazenie ze dmucha mi po rekach jakby byla gdzies wydmuchana uszczelka na poczatku wydechu. Czy to moze miec wplyw na wyniki ? Bo na moje oko to ma , ale raczej niewielkie , nie az takie.
  
 
Cholera wie. Na wszelki wypadek uszczelnij to. Ale obstawiam sonde - w pierwszej kolejnosci.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No i sonda podmieniona , ale co sie z nia namordowalem ! Meczylem sie z tym ze dwie godziny , probowalem roznymi sposobami , lyzka , rurka, w koncu nie mialem juz czasu ani pomyslu jak to zrobic od gory , podjechalem do mechanika , ktory mi z kanalu odkrecil zapierajac lyzke o rure wydechowa(!) za duze piwo. Ja lyzka podchodzilem i sie balem ze uszkodze wydech , najwyrazniej to jednek jest solidna rurka. Te przedmuchy to nie sa z wydechu , tylko z alternatora mi dmuchalo ;P Mam nadzieje ze bedzie poprawa , za jakis tydzien-dwa napisze czy pomoglo.
  
 
Co? Sonda sie bedzie tydzień docierać?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Nie , po jakims tygodniu ocenie , czy jest roznica w spalaniu, bo o to mi chodzi najbardziej. A w jakiejs wolnej chwili zmierze jeszcze jakie daje napiecie , bo jak ja zakladalem to juz nie mialem czasu.
  
 
Jeżeli komp dostawał za niski sygnał z sondy to starał sie wzbogacić mieszankę aż do momentu kiedy dostałby około 0.7V. Kompy są cierpliwe. Przestaną zalewać silnik paliwem jak sonda poinformuje że juz to zrobiły.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Wie ktos moze ktory kabelek od sondy lambda idacy do kompa (ktory we wtyczce) jest kabelkiem sygnalowym (chce go podczepic pod tester sondy lambda)?? chodzi o poldka rovera ma sie rozumiec.


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2007-03-14 23:25:32 ]