MotoNews.pl
  

Gaźniki od motoru

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, mam ponownie pytanko techniczne... ostatni znajomy polecił mi żebym zamontował podwójne gaxniki od motoru o jakiejś dużej pojemności 1100-1300, co o tym sądzicie??
  
 
Witam
Pomysl dobry...pod warunkiem ze samochod bedzie tylko do uzytku rajdowego..oprocz sporo zwiekszonego spalania moga wystapic problemy z uruchomieniem zimnego silnika...poza tym trzeba sobie obliczyc i "wyrzezbic" kolektor oraz ewentualnie miedzy nim a gaznikami tlumiki drgan...no i na koncu ewentualny dobor dysz i regulacja w jakims serwisie motocyklowym ...aha... i potrzebny jest regulator cisnienia paliwa przed gaznikami ewentualnie elektryczna pompa paliwa...
  
 
Widzialem zdjecie klasycznej lady z gaznikami z motocykla.
Mysle ze to zadziala - lecz zeby mialo to rece i nogi trzeba by dobrac dysze odpowiednie.
Co do regulatorow paliwa, to mysle ze nie potrzeba jesli w motocyklu ich nie bylo.
A pompa seryjna wystarcza na napojenie dwoch weberow(dellorto) wiec uwazam ze 4gaznikow motocyklowych tym bardziej.

  
 
W motocyklu regulatora nie ma bo jest elektryczna pompa paliwa i tloczy paliwo pod danym cisnieniem...a cos takiego musi byc bo gazniki motocyklowe nie odprowadzaja nadmiaru paliwa...pompa mechaniczna oczywiscie moze zostac pod warunkiem regulatora cisnienia......
Czemu gaznikow motocyklowych tym bardziej ? przeciez one sa w silnikach osiagajacych ponad 100 koni z litra...i przepustnice wcale nie sa mniejsze niz w 45 DCOE...tak wiec nie zdziwil bym sie jak by mialy takie samo lub wieksze zapotrzebowanie na paliwko .
  
 
przy mechanicznej pompie instalowanie regulatora jest bezsensowne
ile ona moze miec ?? 0,2 bara ?? moze 0,5 ?? zaworki zwrotne spokojnie to zatrzymaja
  
 
No to widze ze znowu mi sie szykuje robota, jak znajdziesz takie gaziory