Obroty w 1.8td

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie powinny byc obroty po odpaleniu zimnego silnika? Ja mam tak około 750 po odpaleniu a później rosną do okolo 800 a 850. Książka podaje że po odpaleniu powinny być 900+100 czyli 1000 a później zejsć do 850+- 50. Zawsze rano zeby odpalic musze kilka razy zakrecic, i zastanawiam sie czy to czasem przyczyna tego jest zle ustawoione obroty zimnego silnika a konkretnie kat wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika?
  
 
Powinno być więcej niż 750!
Wybierz sie do jakiegoś pompmanna albo innego jakiegoś fachowca od dieselków!
  
 
eee tam tez to mam i jest ok.
po pierwsze w 7 sek po zgasnieciu kontrolki swiec krecisz tak dlugo az sie rozkreci. pamietaj ze w temp ponizej -25*C mozesz nie miec juz 2 szansy
po odpaleniu trzymasz go prawym butem na 1000obr az zakonczy sie 2 cykl grzania swiec i podgrzewanie paliwa.
A no i oczywiscie masz skopany termostat (zwiekszonej predk. obr biegu jalowego zimnego silnika) Siedzi w obudowie termostatu (chlodnicy) steruje pompą za pomoca linki.
  
 
...mimo wszystko na początek podkręciłbym sam śrubkę od wolnych obrotów... A, i jeszcze jedno... Czasem się przyciera ta dźwigienka, którą na lince podciąga termostat. Ja tak miałem. WD40 + kilkadziesiąt ruchów tam i z powrotem i zaczęło działać jak trzeba...
  
 
Czy chodzi wam o sonde termiczną? A na prawym nadkolu wychodzi też linka do pompy. Jest tam jakiś silniczek. W momencie odpalania widać ze cos sie tam przelancza i drga. Co to jest dokładnie. Według mnie jest to własnie wyprzedzenie kata zaplonu na pompie sterowane z komputera. Ale nie wiem dokladnie jak to jest do konca.
  
 
[QUOTE] [Czy chodzi wam o sonde termiczną? A na prawym nadkolu wychodzi też linka do pompy. Jest tam jakiś silniczek. W momencie odpalania widać ze cos sie tam przelancza i drga. Co to jest dokładnie. Według mnie jest to własnie wyprzedzenie kata zaplonu na pompie sterowane z komputera. Ale nie wiem dokladnie jak to jest do konca./QUOTE]


Elektrozawór sterowania zaworem EGR, podciśnieniowo, nic z kątami wtrysku.
  
 
A ma ktos pomysl jak dorobic "ssanie" jak essi nie ma sondy termicznej ??
  
 
To w takim razie kąt wyprzedzenia wtrysku jest sterowany przez termostat, który znajduje się w chlodnicy, wedlug tego co bylo pisane ponizej. Ten termostat steruje linka, ktora dochodzi do pompy?.


[ wiadomość edytowana przez: maniu28 dnia 2007-02-28 12:15:21 ]
  
 
Termostat nie znajduje się w chłodnicy a przy bloku silnika w obudowie, w której również znajduje się sonda termiczna "z linką". Trapiącymi cię kątami wtrysku sterują elektrozawory na pompie, jeden od "zimnego" silnika drugi od małych obciążeń tak potocznie nazywając. A ty nie szukaj dziury w całym tylko zrób to co napisał mariobros, na początek. Duże prawdopodobieństwo że obroty wrócą do normy.
  
 
Wczoraj probowalem wyregulowac linke wolnych obrotów biegu jałowego. Tzn ta ktora odchodzi od pompy do zaworu na prawym nadkolu, gdzie jest regulowana przez silownik. Jak to dokladnie dziala? Widac ze mozna tym regulowac obroty. Ale jak powinna byc wyregulowana ta linka. Jesli wudluze linke maksymalnie to bolec sie wysuwa i widac ze nie ma regulacji po dodaniu gazu. Jesli naciagne maksymalnie to silownik sie chowa i obroty maleja, ale wtedy po przegazowaniu obroty schodza do minimalnych nie zbyt linowo i dluzej. Prosze o porady?
  
 
Po tej regulacji mam teraz tak że jak odpale zimny samochód to mam około 1000 obr/min a póżźniej obroty spadają tak do około 850obr/min. Na początku chodzi głośno tak klekota ale jak sie rozgrzeje auto się wycisza. Chyba tak zostawie. Wczesniej mialem jednakowe obroty zimny czy cieply. Ale przy rozruchu lepiej jak sa wieksze obroty, potrzeba troche pradu dla swiec. A wy co o tym myslicie?
  
 
Tak powinno być, ale nie więcej jak 1000 na wolnych i na zimno.
  
 
Ta linka po rozgrzaniu silnika powinna mieć milimetr luzu,bo jak będziesz jeżdził na wyprzedzonym kącie wtrysku to będzie więcej palił.Mój ma na zimnym 1100,a na ciepłym w granicy 850.
  
 
Cytat:
2007-03-06 08:08:32, Kris75 pisze:
Tak powinno być, ale nie więcej jak 1000 na wolnych i na zimno.


Zgadza się ...
  
 
Właśnie zauważyłem że troche mi wiecej spalił teraz. Więc najlepiej regulować na rozgrzanym silniku, żeby był 1mm luzu i bedzie good.