P³yn ch³odz±cy gdzies mi ucieka:)

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam Klubowiczów

Niedawno dolewa³em p³ynu do zbiornika wyrównawczego. Wesz³o tego ca³y litr tak mniej wiêcej na centymetr ponad napis COLD. Zrobi³em jakie¶ 500 kilometrów... zagl±dam pod maskê a tam poziom p³ynu poni¿ej COLD tak prawie centymetr. Jakby nie by³o sporo uby³o Tylko gdzie ten p³yn siê podzia³... Nic nie cieknie... Nic nie kapie... No to co jest???
  
 
Mo¿liwe ¿e nawala Ci uszczelka pod g³owic± i wtedy p³yn idzie na cylindy, albo nagrzewnica i zbiera siê w takiej plastikowej obudowie. jak juz go bêdzie sporo to zacznie wyciekaæ odprowadzeniem.
  
 
Uszczelka.

Szykuj 600 z³ i zrób to porz±dnie.
  
 
Cytat:
2007-03-17 22:06:27, lothaar pisze:
Witam Klubowiczów Niedawno dolewa³em p³ynu do zbiornika wyrównawczego. Wesz³o tego ca³y litr tak mniej wiêcej na centymetr ponad napis COLD. Zrobi³em jakie¶ 500 kilometrów... zagl±dam pod maskê a tam poziom p³ynu poni¿ej COLD tak prawie centymetr. Jakby nie by³o sporo uby³o Tylko gdzie ten p³yn siê podzia³... Nic nie cieknie... Nic nie kapie... No to co jest???


A moze poprostu by³o gdzie¶ powietrze w uk³adzie (jak mia³e¶ ma³o p³ynu) a teraz jak pompa przepompowa³a p³yn to p³yn zaj±³ miejsce powietrza i st±d jest go mniej w zbiorniczku wyrównawczym. Jak bêdziesz obserwowa³ dalsze ubytki p³ynu to znaczy ¿e uszczelka.
  
 
Ja obstawiam nagrzewnice, sprawdz jak wyglada olej na bagnecie.
  
 
OK... ja mam tylko jedno pytanie... Nagrzewnica to to samo co ch³odnica???
Pytanie jest z gatunku pytañ blondynek ale ja siê po prostu nie znam chocia¿ czujê, ¿e na tym esperaku to ja siê samochody naprawiaæ nauczê... I nie wiem czy cieszyæ siê czy p³akaæ w zwi±zku z tym...

I kwestia kolejna: czy kto¶ mo¿e mi wymieniæ po koleji z jakich elementów sk³ada siê uk³ad ch³odzenia??? Bêdê wdziêczny...
  
 
nagrzewnica to co¶ wrednego odpowiadaj±cego za ciep³o¶ci w kabinie.

Cholernie ciê¿ko to wyci±gn±æ, trzeba mieæ naprawdê poczucie misji - ja nie mia³em wiêc znalaz³em go¶cia który wymieni³ mi nagrzewkê za 180z³ robota plus 200 nagrzewka z allegro.
  
 
Dolej p³ynu jeszcze raz na ca³kiem zimnym silniku i sprawd¼ po kilku dniach, ale te¿ na ca³kiem zimnym silniku. Je¿eli dolewa³e¶ gdy silnik by³ jeszcze ciep³y a sprawdza³e¶ na zimnym to ró¿nica centymetra mog³a wyst±piæ.
  
 
jak do tej pory chyba najczêstsz± przyczyn± ubytków p³ynu oprócz uszczelki pod g³owic± jest nieszczelna ch³odnica.
Ch³odnicza puszcza na ³±czeniu plastikowego boczku lub pêka sam plastik przy króæcach przewodów. Nieszsczelno¶æ ciê¿ko czasem wykryæ, bo wyciek pojawia siê tylko wówczas, gdy silnik jest gor±cy i ci¶nienie w uk³adzie ch³odzenia mocno wzrasta. Wówczas wyciekaj±cy p³yn szybko odparowuje i nie widaæ ¿adnych mokrych miejsc. Obejrzyj ch³odniê sprawdzaj±c, czy gdzie¶ nie ma zielonkawego nalotu.
  
 
U mnie p³yn ucieka³ w podobnych ilo¶ciach.
Nie wiem czy masz instalkê gazow± ale mi ucieka³o na po³±czeniu króæca do reduktora.
Niby nic nie by³o widaæ a po 1000km musia³em dolewaæ 0,3 – 0,5 litra p³ynu.
Je¼dzi³em tak z pó³ roku a¿ wyczai³em sk±d kapie. I w³a¶nie nie by³o widaæ jak auto sta³o.
I niby ¿adnych kolorowych zacieków te¿ nie by³o. Ale do sprawdzenia jest sporo elementów jak np. nagrzewnica, ch³odnice i jej plastikowe boczki, wszystkie opaski na gumowych wê¿ach, a mo¿e nawet sama pompa która lekko podcieka.

A co budowy uk³ady chodzenia.
Sk³ada siê on z dwóch zasadniczy obiegów (nie myl elementów).
Ma³y obieg i du¿y obieg.
Ma³y obieg to: Pompa cieczy, blok + g³owica silnika i naczynie wyrównawcze (zbiorniczek p³ynu)
Du¿y obieg to: Pompa cieczy, blok + g³owica silnika, naczynie wyrównawcze (zbiorniczek p³ynu), termostat i ch³odnica.
Du¿y obieg otwiera siê kiedy silnik osi±ga temperaturê pracy i jest regulowany poprzez otwarcie termostatu. Przewa¿nie w Daewoo jaki kto ma za³o¿ony termostat oko³o 82°C - 95°C-pe³ne otwarcie.
Dodatkowo wszystkie gumowe przewody i nagrzewnica (podpiêta zazwyczaj w ma³y obieg).
  
 
OK... czyli jak rozumiem nagrzewnica to jedno a ch³odnica to drugie i oba te elementy kryj± siê pod mask±??? Je¿eli tak to niedobrze bo oba tanie nie s±
Widzia³em w sklepach jakie¶ uszczelniacze do ch³odnic ale piorun wie co to warte i gdzie to wlaæ... Ech... by³o i¶æ do Technikum Samochodowego
  
 
Najpierw ustal skad cieknie a potem sie zamrtwiaj.
  
 
Cytat:
2007-03-18 12:07:36, lothaar pisze:
OK... czyli jak rozumiem nagrzewnica to jedno a ch³odnica to drugie i oba te elementy kryj± siê pod mask±???


Nagrzewnica raczej pod mask± siê nie znajduje. Znajdziesz j± pod desk± rozdzielcz± (pod panelem ¶rodkowym) miêdzy nogami kierowcy i pasa¿erki
  
 
Cytat:
2007-03-18 17:03:46, adid11 pisze:
Nagrzewnica raczej pod mask± siê nie znajduje. Znajdziesz j± pod desk± rozdzielcz± (pod panelem ¶rodkowym) miêdzy nogami kierowcy i pasa¿erki



Teraz to ja te¿ ju¿ wiem... Poczyta³em ksi±¿kê o Espero i wiem Ca³y uk³ad ch³odzenia poj±³em tak mniej wiêcej (oczywi¶cie mniej ni¿ wiêcej Ale zrozumia³em jak to funkcjonuje i tak sobie kombinujê, ¿e albo cieknie gdzie¶ na po³±czeniach albo to g³owica... Ale jakbym bzury klepa³ to jestem otwarty na krytykê
  
 
Dok³adnie najpierw ustal sk±d cieknie.
I szczerze odradzam wszelkiego rodzaju uszczelniacze czy to w postaci granulek czy proszku.
Wiêcej robi± szkody ni¿ po¿ytku. P³yn po pewnym czasie wygl±da jak zupa.
Co do nagrzewnicy polecam oryginaln± do Espero. Miedzian±. Nie kupuj tych aluminiowych. S³abo oddaj± ciep³o. A szczególnie nie polecam firmy Nissen.
Mo¿na samemu wymieniæ. Trochê zabawy jest. Tak ze 2 piwka i dniówka.
A p³yn niech lepiej sobie kr±¿y z góry na dó³
  
 
Cytat:
2007-03-18 13:38:56, maskekk pisze:
Najpierw ustal skad cieknie a potem sie zamrtwiaj.



Mam pytanko... a o co biega z tym olejem na bagnecie? Jaki powinien byæ?
  
 
Cytat:
2007-03-18 18:22:29, peter1819 pisze:
Dok³adnie najpierw ustal sk±d cieknie. I szczerze odradzam wszelkiego rodzaju uszczelniacze czy to w postaci granulek czy proszku. Wiêcej robi± szkody ni¿ po¿ytku. P³yn po pewnym czasie wygl±da jak zupa. Co do nagrzewnicy polecam oryginaln± do Espero. Miedzian±. Nie kupuj tych aluminiowych. S³abo oddaj± ciep³o. A szczególnie nie polecam firmy Nissen. Mo¿na samemu wymieniæ. Trochê zabawy jest. Tak ze 2 piwka i dniówka. A p³yn niech lepiej sobie kr±¿y z góry na dó³



Ciep³o w samochodzie to ja mam... Dmucha jak trzeba A ten p³yn to mi móg³ ulecieæ co¶ mi siê wydaje ewentualnie wtedy kiedy utkn±³em w korku i termostat przepu¶ci³ ch³odziwo do ch³odnicy... Zreszt± nie bêdê zgadywa³. Tak tylko siê zastanawiam czym grozi jazda na zasadzie dolewanie tego co "zgubiê" zanim nie zbiorê kasiorki. Zak³adam, ¿e mam p³yn pod kontrol± i uzupe³niam zanim mi wydmucha uszczelkê spod g³owicy...
  
 
Cytat:
2007-03-18 18:23:00, lothaar pisze:
Mam pytanko... a o co biega z tym olejem na bagnecie? Jaki powinien byæ?

powinien byc w normie czyli miedzy dwiema dziurkami czy zabkami na bagnecie..a jesli znikad ci nie cieknie plyn chlodniczy to sprawdenie oleju ma ci pokazac czy czasem oleju ci nie "przybywa" czyli czy plyn chlodniczy nie dostaje sie do ukladu smarowania co sugerowaloby padnieta uszczelke pod glowica
  
 
A mi ucieka tam gdzie zaznaczylem na obrazku (nie moj obrazek odrazu mowie zeby ktos sie nie obrazil ze posluguje sie jego zdjeciem)
Czy mozna wymienic caly ten gumowy przewod? I czy normalnie go sie zdejmuje i wymienia? Slyszalem ze trzeba odpowietrzyc uklad ale nie wiem czy to prawda i jak to sie robi. Jak ktos kiedys to robil to prosze o maly opis .
[IMG]https://images22.fotosik.pl/60/a27d4c6e9cd40227m.jpg">[/IMG]

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Edgardo dnia 2007-03-21 16:34:11 ]

dobra poddaje sie z tym zdejciem . Macie link http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a27d4c6e9cd40227

[ wiadomo¶æ edytowana przez: Edgardo dnia 2007-03-21 16:36:17 ]
  
 
musisz wkleic sam link do zdjecia anie do calej strony



tego przewodu zdajsie zoltar ostatnio szukal mozna go kupic i wymienic..jakies 30zl kosztuje..poszukaj watku zoltara o poszukiwaniu czesci

[ wiadomo¶æ edytowana przez: qbaj dnia 2007-03-21 17:36:28 ]