Gaźniki w Fordach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem w różnoraki sposób w wyszukiwarce, ale takiego tematu nie znalazłem, a jedynie troszkę zbliżone, ale nic nie wywnioskowałem z tego co było tam napisane...
Jak w temacie - mam problem ze swoim gaźnikiem, więc muszę się zabrać za wymianę (regulacja i czyszczenie nic nie dało...) Wyszukałem na allegro kilka gaźników i mam kilka pytań do tutejszych ekspertów - czy pasuje do silnika 1,3 gaźnik od np. Fiesty o tej samej pojemności ??? No i czy np. mogę zamontować gaźnik/monowtrysk z silnika 1,4???Bo ten monowtrysk w sumie to też gaźnik, tylko elektroniczny - z tego co dobrze kojarzę... Aha, co jeszcze byłoby potrzebne do przemontowania i SPRAWNEGO uruchomienia tego gaźniczka od 1,4?
  
 
Monowtrysk nie jest gaźnikiem.
Zamontowć można, ale czy warto ? Do monowtrysku potrzebujesz komputera, dodatkowej instalacji, sondy lambda, możliwe też że mechaniczna pompka paliwa może nie dać odpowiedniego ciśnienia.
Gaźnik od fiesty owszem, o ile to ten sam model gaźnika, cechę znajdziesz po prawej stronie gaźnika, stojąc przed maską.
  
 
Cytat:
2007-03-30 11:28:27, Miro pisze:
Monowtrysk nie jest gaźnikiem. Zamontować można, ale czy warto ? Do monowtrysku potrzebujesz komputera, dodatkowej instalacji, sondy lambda, możliwe też że mechaniczna pompka paliwa może nie dać odpowiedniego ciśnienia. Gaźnik od fiesty owszem, o ile to ten sam model gaźnika, cechę znajdziesz po prawej stronie gaźnika, stojąc przed maską.




Monowtrysk nie jest gaźnikiem???To chyba jest gaźnik elektroniczny??? Na allegro 90% tych "wtrysków" jest tak opisane...Co do dodatkowej instalacji...to znaczy jaką dodatkową???Co do sondy lambda, to niekoniecznie, mam naprzeciwko sąsiada elektromechanika który mi na stałe wpisze ustawienia do kompa,robi tak, jak lambda zdycha...Pompka jak coś to chyba mały kłopot by był...
Odnośnie gaźnika z Fiesty - to czy nie musi pasować tylko kolektor???No i czy kupić gaźnik z fiesty z kolektorem to czy coś da
PS.Sorki że tak męczę, ale nie wiem za wiele o takich "modyfikacjach".
  
 
Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
Monowtrysk nie jest gaźnikiem???


no albo mamy wtrysk albo gażnik. jedno przeczy drugiemu.
  
 
Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
Monowtrysk nie jest gaźnikiem???To chyba jest gaźnik elektroniczny??? Na allegro 90% tych "wtrysków" jest tak opisane...Co do dodatkowej instalacji...to znaczy jaką dodatkową???Co do sondy lambda, to niekoniecznie, mam naprzeciwko sąsiada elektromechanika który mi na stałe wpisze ustawienia do kompa,robi tak, jak lambda zdycha...Pompka jak coś to chyba mały kłopot by był... Odnośnie gaźnika z Fiesty - to czy nie musi pasować tylko kolektor???No i czy kupić gaźnik z fiesty z kolektorem to czy coś da PS.Sorki że tak męczę, ale nie wiem za wiele o takich "modyfikacjach".



To ten mechanik to niezly elektronik, skoro na stale do kompa umie wpisac

A tak na powaznie, to po co Ci ta zmiana?
  
 
Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
Monowtrysk nie jest gaźnikiem???To chyba jest gaźnik elektroniczny??? Na allegro 90% tych "wtrysków" jest tak opisane...



Allegro nie wymaga od sprzedających technicznych opisów aukcji.

Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
...Co do dodatkowej instalacji...to znaczy jaką dodatkową???...



Np. sterującą wtryskiem, silniczkiem krokowym, podłączeniem EEC IV, pompy paliwa, sondy lambda....

Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
...Pompka jak coś to chyba mały kłopot by był...



Są dwie opcje, pompka oryginalna w zbiorniku paliwa lub pompka zewnętrzna w komorze silnika, koszt tej drugiej około 150 PLN.

Cytat:
2007-03-31 00:21:15, sador pisze:
...Odnośnie gaźnika z Fiesty - to czy nie musi pasować tylko kolektor???No i czy kupić gaźnik z fiesty z kolektorem to czy coś da ...



Gażniki jak i monowtrysk Webera, mają takie samo mocowanie do kolektora.
  
 
A czy do sterowania tym silniczkiem krokowym i wtryskiem jest ten sam komputer???No i ten EEC IV to ten sam, co mam teraz???Bo z tego co wiem to on reguluje zapłon... Co do sondy lambda - to da się to jakoś obejść i "oszukać kompa" dając mu lewe dane - tyle że takie same, więc moc na pewno jest mniejsza, bo nie reguluje mieszanki... Muszę coś zrobić w tym kierunku, bo w tej chwili pali mi jakieś 10-11L w mieście i W TRASIE - co mnie bardzo zdziwiło... jechałem stale 100km/h i tyle spalił... Wiem, że w mieście to jest chyba prawie normalne spalanie, ale 1,3 powinien dużo mniej palić - jakieś 8L a nie 11!!!! No i jeszcze jedno zapytanie, czy taka gimnastyka z tym wtryskiem zwiększy/zmniejszy moc silnika?Bo teraz jakiś troszkę mułowaty jest, dopiero na wyższych obrotach lepiej idzie... Bo rozważałem przekładkę na 1,4 albo 1,6 ale czytałem sporo na ten temat na tym forum i doszedłem do wniosku, że spoooro zachodu z tym, bo wymiana wydechu, skrzyni itd... Chyba czeka mnie jakiś remoncik tego silnika, bo czuć spalony olej w spalinach zawory same się rozregulowywują... Co może być tego przyczyną i co powymieniać?Czy może drugi silnik??? Dużo tych pytań - wiem... ale muszę coś z tym zrobić bo muszę mieć sprawny samochód do pracy.
  
 
nie znam sie na silnikach...........
ale mając 1.3 mk6, pali 6,5-7miasto
trasa, mniej, proponuje wizytę w aso regulacja zaworów i wymiane oleju, z tego co czytam na forum, 1.4 to pomyłka, jeżeli piszemy o spalaniu,
w tygodniu oddaje do serwisu, bo znów głosniej dzwoni ale co łańcuch to łańcuch
  
 
No to ładne masz spalanie.... o 4L mniej niż ja!!! Jeszcze takie pytanko, do poprzednich pytań czy to, że mam (na 99%) do wymiany uszczelniacze, może wpływać na spalanie???
  
 
Cytat:
2007-04-01 23:27:07, sador pisze:
A czy do sterowania tym silniczkiem krokowym i wtryskiem jest ten sam komputer???No i ten EEC IV to ten sam, co mam teraz???Bo z tego co wiem to on reguluje zapłon... Co do sondy lambda - to da się to jakoś obejść i "oszukać kompa" dając mu lewe dane - tyle że takie same, więc moc na pewno jest mniejsza, bo nie reguluje mieszanki... Muszę coś zrobić w tym kierunku, bo w tej chwili pali mi jakieś 10-11L w mieście i W TRASIE - co mnie bardzo zdziwiło... jechałem stale 100km/h i tyle spalił... Wiem, że w mieście to jest chyba prawie normalne spalanie, ale 1,3 powinien dużo mniej palić - jakieś 8L a nie 11!!!! No i jeszcze jedno zapytanie, czy taka gimnastyka z tym wtryskiem zwiększy/zmniejszy moc silnika?Bo teraz jakiś troszkę mułowaty jest, dopiero na wyższych obrotach lepiej idzie... Bo rozważałem przekładkę na 1,4 albo 1,6 ale czytałem sporo na ten temat na tym forum i doszedłem do wniosku, że spoooro zachodu z tym, bo wymiana wydechu, skrzyni itd... Chyba czeka mnie jakiś remoncik tego silnika, bo czuć spalony olej w spalinach zawory same się rozregulowywują... Co może być tego przyczyną i co powymieniać?Czy może drugi silnik??? Dużo tych pytań - wiem... ale muszę coś z tym zrobić bo muszę mieć sprawny samochód do pracy.



Ja przepraszam bardzo, ale chyba nie czytałeś tego co napisał Miro. Na początek proponuję zorientować się jaki właściwie masz system zasilania silnika. Potem będziemy dalej myśleć, co z tym fantem zrobić, choć prognozuję drogę przez mękę.

Wskazówka na dziś. Wtrysk jednopunktowy łatwo odróżnić od gaźnika Weber DLRM pomimo, że obudowy mają podobne. Gaźnik ma dwie przepustnice, a wtrysk jedną. Wystarczy zdjąć filtr powietrza.

A propos jeszcze oleju w spalinach, rozregulowujących się zaworów itp. Wychodzi na to, że trzeba zrobić remont silnika, a potem zajmować się układem zasilania. Bo jeśli silnik jest zarżnięty, to nawet system zasilania GDi nie pomoże.
  
 
Dlatego też orientuję się teraz w kosztach remontu - i co jeszcze po drodze może mi się wyjawić.... heh...trochę grosza pójdzie,ale zrobić trzeba.Mam mechanika, który mi wymieni uszczelniacze i pierścienie olejowe (bo podobno to też często siada) za 250zł (sama robocizna) + moje części.Czy to drogo???
Ja mam gaźnik webera i wiem jak je odróżnić :o) ale myślałem, że może zamianka na wtrysk coś poradzi ze zmniejszeniem spalania...Ale chyba remont swoje też da.
Ps.czy ciężko jest wymienić te pierścionki olejowe i uszczelniacze??Bo z wymiany uszczelniaczy była fotorelacja, ale mało mi to mówiło....
  
 
Jakbyś nie patrzył, to konieczne jest zdjęcie głowicy. Wtedy uszczelniacze to pestka. Ale również miskę olejową trzeba zrzucać itd. 250 zł. Nie wiem, ja takie rzeczy sam robiłem, to się w cenach nie rozeznaję.

BTW jeśli miałbym wybierać pomiędzy gaźnikiem DLRM a CFi, to wziąłbym gaźnik. Bo to można wyregulować, a z CFi różnie bywa.
  
 
Nie no ok,wyregulować można - a znajdź dobrego gaźnikowca????Ja się naszukałem swoje....praktycznie sami partacze odradzani przez resztę ludzi... Żaden dobry zakład teraz tego nie robi (z tego co wydzwaniałem... ;/)
  
 
Cytat:
2007-04-03 13:02:34, sador pisze:
Nie no ok,wyregulować można - a znajdź dobrego gaźnikowca????Ja się naszukałem swoje....praktycznie sami partacze odradzani przez resztę ludzi... Żaden dobry zakład teraz tego nie robi (z tego co wydzwaniałem... ;/)



W złym mieście mieszkasz. U nas w Gruzji mamy nawet kobietę gaźnikowca. I to naprawdę niezłą
  
 
Sador-ja w sobote wymienialem sam uszczelniacze.Trzeba bylo powiedziec to zrobilo by sie to i u ciebie przy okazji...
  
 
Cytat:
2007-04-03 14:37:40, Przemm pisze:
Sador-ja w sobote wymienialem sam uszczelniacze.Trzeba bylo powiedziec to zrobilo by sie to i u ciebie przy okazji...



A gdzie to robiłeś??? I czy zdejmowałeś głowicę czy bez zdejmowania? Bo nie wiem czy wystarczy tylko uszczelniacze, czy jeszcze pierścienie olejowe.... ;/ bo jeśli jeszcze pierścionki, to chyba nie opłacalne będzie go remontować, bo jeszcze spoooro może wyjść w praniu :|
  
 
Być może w piątek pojadę po drugi silnik, więc mam nadzieję że problem się skończy. A w razie jeśli nie pojadę, czytałem na forum, że najprostsza jest przekładka na taki sam silnik, albo na 1,6 na gaźniku... Od jakiego samochodu???Mondeo może?? Bo gdzieś czytałem(na tym forum), że jest to bezproblemowe i nic nie trzeba przerabiać.
  
 
Cytat:
2007-04-05 01:06:17, sador pisze:
Być może w piątek pojadę po drugi silnik, więc mam nadzieję że problem się skończy. A w razie jeśli nie pojadę, czytałem na forum, że najprostsza jest przekładka na taki sam silnik, albo na 1,6 na gaźniku... Od jakiego samochodu???Mondeo może?? Bo gdzieś czytałem(na tym forum), że jest to bezproblemowe i nic nie trzeba przerabiać.



O ile pamiętam, w Mondeo nie stosowano gaźników...
  
 
Sador-robilem u siebie w garazu.Bez zdejmowania glowicy.
  
 
Do WILK: nie wiem z jakiego samochodu, dlatego strzelałem... Bo od Sierry chyba nie pasują??? Nie wiem, dlatemu pytam, jak odnajdę ten post to zapodam link.
Do PRZEMM: w sumie bym miał do Ciebie sprawę, ale jutro (a w zasadzie dzisiaj) jadę po drugą głowicę, w której były wymienione zawory i uszczelniacze... Więc mam nadzieję, że to pomoże. A jaka jest cena pierścieni??? Bo jeszcze chyba tylko wina wciągania oleju może leżeć po stronie pierścionków - mniejwięcej jaka cena zamienników, oryginałów, i czy warto zainwestować w oryginały???