MotoNews.pl
  

NIEROWNA PRACA SILNIKA CIAGLE WYSOKIE OBROTY NA JALOWYM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie
Jestem swierzy i szukam pomocy
Pewnie jzu gdzie s poruszano ten temat ale nei moge sie doszkac
mialem remont silnika i teraz mam problem z ciaglymi wysokimi obrotami kolo 2000 nawet wiecej a nigdy ponizej 1500 ba jalowym
check engne wskazuje blod 14 i 21 mechanik mowi ze czujnik temp dobry ale czuje ze cos spierd....i nie przyzna sie
pomozcie prosze co mam zrobic
mam zmienic te dwa czujniki??
od rzu wyrzucic 150 zl
  
 
Poproś mechanika o przywrócenie stanu poprzedniego, czyli 750 obrotów na jałowym, albo jedź do ASO tam znajda przyczynę.
Sprawdź wcześniej silniczek krokowy.
  
 
dzieki
ale cos mi ten mechanik nie pasi bo nie wie jak przywrocic
linka sa obnizone na maxa, to jakos z kompa idzeie czytalem ze jak cos jest z czujnikem temp to wtryski szwankuja
czy w aso mi cos wiecej powiedzaa niz to ze sam odczytalem kody powiedza co konktretnie z czujnikami??
  
 
Może (na pewno) mechanik coś spartolił.
sprawdź czy masz pozakładane wszystkie rurki od podciśnienia.
Jak będzie zasysał "lewe" powietrze to mogą byś takie wysokie obroty.
  
 
tu masz foto
silnik

sprawdź: 9,15,10,a,b,c,przy 14 przepustnicy też są 2 przewody.
Może któryś spadł lub jest pęknięty.
Jak mechanior zdejmował przepustnice lub cały kolektor dolotowy to uszczelki puszczają.
  
 
jak silnik nie wie jaka jest temperatura chłodziwa to wchodzi w tryb awaryjny i podwyższa obroty do wysokiego poziomu (powyżej 2000)

Podobnie reaguje gdy odepnie się wężyk podciśnienia MAP (nr 16 na fotce)
  
 
Cytat:
2007-03-09 12:14:10, Robert_S pisze:
jak silnik nie wie jaka jest temperatura chłodziwa to wchodzi w tryb awaryjny i podwyższa obroty do wysokiego poziomu (powyżej 2000) Podobnie reaguje gdy odepnie się wężyk podciśnienia MAP (nr 16 na fotce)



Miccelo pisze o błędach :
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie

sprawdzenie połączenia kabelków też nie zaszkodzi

[ wiadomość edytowana przez: tomtu dnia 2007-03-09 12:20:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: tomtu dnia 2007-03-09 12:21:33 ]
  
 
Cytat:
2007-03-09 12:15:58, tomtu pisze:
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie



Cos chyba zle zinterpretowano ten blad. Jakie cisnienie mierzy TPS . Zdejmij dolot odpal motor i zatkaj reka dolot, jak zgasnie tj. dobrze jak nie to bierze lewe powietrze, ewentualnie odma sie tak bardzo pozywia co tez jest zle. Dlaczego odbieracie niesprawne samochody od mechanikow Ja bym nie odebral, niech naprawia i jak bedzie okej to zabieram.
  
 
ja mialem wysokie obr. biegu jalowego i check engine sie swiecil blad czujnika VSS, czujnik wymieniono i po problemie
  
 
dzieki za wszelkie odp
a czy mozliwe jest zeby komp fiksowal
bo tak se powmyslalem jezdze dalej z tym checkeim
juz coraz czesciej obroty spadaj do takiej normy powiedzmy ale nie utrzymuja sie tam za dlugo i czy mozliwe jest ze komp pokazuje dwa bledy 14 i 21 a tylko czujnik temp cieczy jest walniety i potem komp pkazuje ze cos z podcinieniem??
bo patrzylem na wezyki i wszystko ok
przepustnca dziala jak nalezy
czekam na czujni bo nie mieli w sklepie
pozdro
  
 
Cytat:
2007-03-10 11:27:48, maskekk pisze:
Cos chyba zle zinterpretowano ten blad. Jakie cisnienie mierzy TPS ...



Mój błąd.
Miało być: nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia przepustnicy TPS.
  
 
Cytat:
2007-03-10 20:01:50, Miccelo pisze:
dzieki za wszelkie odp a czy mozliwe jest zeby komp fiksowal bo tak se powmyslalem jezdze dalej z tym checkeim juz coraz czesciej obroty spadaj do takiej normy powiedzmy ale nie utrzymuja sie tam za dlugo i czy mozliwe jest ze komp pokazuje dwa bledy 14 i 21 a tylko czujnik temp cieczy jest walniety i potem komp pkazuje ze cos z podcinieniem?? bo patrzylem na wezyki i wszystko ok przepustnca dziala jak nalezy czekam na czujni bo nie mieli w sklepie pozdro



wypnij wtyczkę z CTS, zewrzyj jej styki opornikiem 500 omów. W ten sposób oszukasz komputer i będzie on myślał, że temperatura silnika wynosi około 70 stopni.
Pojeździj trochę - nie za długo, uważaj przy tym by nie zagotować silnika (wentylator chłodnicy się nie uruchomi, bo steruje nim komputer, a ten myśli że temp. jest ok) więc obserwuj wskaźnik tempeatury.
jeśli poprzednie objawy nie wystapią - masz winowajcę, czyli CTS.
  
 
dzieki
ale mozesz mi podpowiedziec skad mam wziac taki opornik??
  
 
Cytat:
2007-03-10 22:13:52, Miccelo pisze:
dzieki ale mozesz mi podpowiedziec skad mam wziac taki opornik??



hmmm skoro nie wiesz, skąd wziąć opornik, to lepiej nic sam nie kombinuj, tylko pojedź do serwisu. Podepną ci auto do skanera a tam będzie widać jaką temperaturę odczytuje komputer.
Wg mnie winowajcą jest właśnie CTS. Może po prostu kup nowy i wymień
koszt czujnika - około 15-30 zł, więc taniej niż podpięcie do skanera.
Nr katalogowy:
96181508

taki sam jak do lanosa, nexii, matiza...
kupić możesz np. tutaj

[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-03-10 22:29:31 ]
  
 
az tak tepy nie jkestem w sklepi zwyklym elektr dostane taki??
nie znam sie na wartosciach co do czeo 500Omow ?
czujnik kosztuje 50 opornik pewnie zeta
  
 
wyedytowałem poprzedniego posta, tam masz namiar na nowy czujnik. 15 zł netto, z przesyłką i vat będzie pewnie z 35zł
  
 
a to nie jest ten czujnik Fota czujnik
  
 
Cytat:
2007-03-10 22:39:35, Miccelo pisze:
a to nie jest ten czujnik Fota czujnik



wygląda na to, że to ten sam czujnik (ten sam nr katalogowy, więc musi pasować)
  
 
kurde ...
mozliwe jest ze ten czujnik sie sam naorawil czy byl zabrudzony gdzies tam czy jak bo silink coraz czesciej trzyma obroty 900 az czasem jak staje na skrzyzowaniu to mam wrazenie jakby nie chodzil bo tak cicho)
tak czy owak zamowilem czujnik najwyzej polezy ale zastanawia mnie to i dziwi
pozdro i dzia
  
 
Cytat:
2007-03-11 17:33:52, Miccelo pisze:
kurde ... mozliwe jest ze ten czujnik sie sam naorawil czy byl zabrudzony gdzies tam czy jak bo silink coraz czesciej trzyma obroty 900 az czasem jak staje na skrzyzowaniu to mam wrazenie jakby nie chodzil bo tak cicho) tak czy owak zamowilem czujnik najwyzej polezy ale zastanawia mnie to i dziwi pozdro i dzia



kolego mnie tez kiedys te obroty tak chulaly i zmienilem termostat bo byl ciagle otwarty temp nie utrzymywal i czyscilem silniczek krokowy bol ustapil i wszystko jest teraz ok nie mowie ze to akurat to bo to jest jak z czlowiekiem zrob badania i postaw diagnoze