Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-03-09 11:23:26 Może (na pewno) mechanik coś spartolił.
sprawdź czy masz pozakładane wszystkie rurki od podciśnienia. Jak będzie zasysał "lewe" powietrze to mogą byś takie wysokie obroty. |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-03-09 11:59:51 tu masz foto
silnik sprawdź: 9,15,10,a,b,c,przy 14 przepustnicy też są 2 przewody. Może któryś spadł lub jest pęknięty. Jak mechanior zdejmował przepustnice lub cały kolektor dolotowy to uszczelki puszczają. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-03-09 12:14:10 jak silnik nie wie jaka jest temperatura chłodziwa to wchodzi w tryb awaryjny i podwyższa obroty do wysokiego poziomu (powyżej 2000)
Podobnie reaguje gdy odepnie się wężyk podciśnienia MAP (nr 16 na fotce) |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-03-09 12:15:58
Miccelo pisze o błędach : 14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie sprawdzenie połączenia kabelków też nie zaszkodzi [ wiadomość edytowana przez: tomtu dnia 2007-03-09 12:20:58 ] [ wiadomość edytowana przez: tomtu dnia 2007-03-09 12:21:33 ] |
![]() Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2007-03-10 12:23:43 ja mialem wysokie obr. biegu jalowego i check engine sie swiecil ![]() |
Miccelo ESPERO 1,5 DOHC Białogard | 2007-03-10 20:01:50 dzieki za wszelkie odp
a czy mozliwe jest zeby komp fiksowal bo tak se powmyslalem jezdze dalej z tym checkeim juz coraz czesciej obroty spadaj do takiej normy powiedzmy ale nie utrzymuja sie tam za dlugo i czy mozliwe jest ze komp pokazuje dwa bledy 14 i 21 a tylko czujnik temp cieczy jest walniety i potem komp pkazuje ze cos z podcinieniem?? bo patrzylem na wezyki i wszystko ok przepustnca dziala jak nalezy czekam na czujni bo nie mieli w sklepie ![]() pozdro |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2007-03-10 20:44:17
Mój błąd. ![]() Miało być: nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia przepustnicy TPS. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-03-10 21:48:49
wypnij wtyczkę z CTS, zewrzyj jej styki opornikiem 500 omów. W ten sposób oszukasz komputer i będzie on myślał, że temperatura silnika wynosi około 70 stopni. Pojeździj trochę - nie za długo, uważaj przy tym by nie zagotować silnika (wentylator chłodnicy się nie uruchomi, bo steruje nim komputer, a ten myśli że temp. jest ok) więc obserwuj wskaźnik tempeatury. jeśli poprzednie objawy nie wystapią - masz winowajcę, czyli CTS. |
Miccelo ESPERO 1,5 DOHC Białogard | 2007-03-10 22:13:52 dzieki
ale mozesz mi podpowiedziec skad mam wziac taki opornik?? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-03-10 22:19:24
hmmm skoro nie wiesz, skąd wziąć opornik, to lepiej nic sam nie kombinuj, tylko pojedź do serwisu. Podepną ci auto do skanera a tam będzie widać jaką temperaturę odczytuje komputer. Wg mnie winowajcą jest właśnie CTS. Może po prostu kup nowy i wymień koszt czujnika - około 15-30 zł, więc taniej niż podpięcie do skanera. Nr katalogowy: 96181508 taki sam jak do lanosa, nexii, matiza... kupić możesz np. tutaj [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-03-10 22:29:31 ] |
Miccelo ESPERO 1,5 DOHC Białogard | 2007-03-10 22:27:22 az tak tepy nie jkestem w sklepi zwyklym elektr dostane taki??
nie znam sie na wartosciach co do czeo 500Omow ? czujnik kosztuje 50 opornik pewnie zeta |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-03-10 22:31:03 wyedytowałem poprzedniego posta, tam masz namiar na nowy czujnik. 15 zł netto, z przesyłką i vat będzie pewnie z 35zł |
Miccelo ESPERO 1,5 DOHC Białogard | 2007-03-10 22:39:35 a to nie jest ten czujnik Fota czujnik |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-03-10 23:18:20
wygląda na to, że to ten sam czujnik (ten sam nr katalogowy, więc musi pasować) |
Miccelo ESPERO 1,5 DOHC Białogard | 2007-03-11 17:33:52 kurde ...
mozliwe jest ze ten czujnik sie sam naorawil czy byl zabrudzony gdzies tam czy jak bo silink coraz czesciej trzyma obroty 900 az czasem jak staje na skrzyzowaniu to mam wrazenie jakby nie chodzil bo tak cicho ![]() tak czy owak zamowilem czujnik najwyzej polezy ale zastanawia mnie to i dziwi pozdro i dzia |
![]() MareczekR espero Zabno | 2007-03-11 18:41:49
kolego mnie tez kiedys te obroty tak chulaly i zmienilem termostat bo byl ciagle otwarty temp nie utrzymywal i czyscilem silniczek krokowy bol ustapil i wszystko jest teraz ok nie mowie ze to akurat to bo to jest jak z czlowiekiem zrob badania i postaw diagnoze |