Obroty skaczą, gaśnie, wysokie obroty dlaczego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam po przejechaniu 100km (około) i wiecej samochód mi gaśnie jak daje na luz, nawet na światłach nie wiem czemu, zdarza się rownierz inaczej! że po rpzejechaniu takiej trasy potrafi trzymac 2tys obrotów nie wiem czemu jak puszcze gaz! Co moze byc przyczyną? Mam instalacje LPG II generacji. essi 16 16V 93r.
  
 
Radze zacząć od silnika krokowego
  
 
Od dwoch dni mam DOKLADNIE ten sam problem z moim essim91. Dzisiaj ide do warsztatu i zobacze czego sie dowiem.
  
 
nio słucham pomysłów, bo u mnie już nie gasnie jak mu gaz wyregulowałem ale z a to potrafi ustawic sobie 2 tys. obrotów i tak trzymac na wolnych obrotach. zaleą tego jest dodatkowa moc jak się jedzie, samochód dostaje tzw. KOPA
  
 
Panowie,
mialem podobnie choc nei w esim... oczywiscie mowie tu o jezdzie na LPG. Samochod gas albo dostawal wyskich obrotow. Generalnie szalal. Jezdzilem do gaziarzy, mieli tysiace teorii... az trafilem na jednego sprytnego mlodego kolesia, ktory zrobl rzecz nastepujaca: wyjał nóż, obciał kabel zasilajacy LPG przy akumulatorze, założył nowa koncowke, przykrecil do klemy i.... samochodzik smiga jak ta lala. Przyczyna byla wilgoc, kabelek zasniedzial, kontaktowal jak chcial i samochod szalal. Dwa lata pozniej mialem ta sama akcje.. wykonalem naprawe we wlasnym zakresie i samochodzik jezdzi do dzis. Ostatnio zrobilem to takze w essim bo tez zaszala. Teraz jest mokro, wilgotno... a akumulator w essim nei jest zabezpieczony i woda sie leje. Zajrzyjcie czy wam kabelki nie zasniedzialy. Maly wysilek a moze pomoc.

oby...




  
 
Mała szansa że to jakiś przewód. Dzis na gazie po przejechaniu ok 5 KM zaczoł szalec i trzymał ok 1800 obrotów, przełączyłem go na benzynę to złapał ok. 2000-2100 obrotów. Krokowy wyczyszczony i to niedawno. Zastanawiam się nad odpowietreniem skrzyni korbowej
  
 
na 99% albo silniczek krokowy albo czujnik VSS albo cos z instalacją gazową... silniczek odpowiada za wolne obroty ale raczej na postoju a w czasie jazdy to własnie VSS jest odpowiedzialny za podtrzymywanie odpowiednich obrotów, zależnie od prędkości, obciążenia (wspomaganie, inst. elektryczna, pompa hamulcowa) i np. u mnie po odpieciu VSS problem z obrotami rzędu 2000-2500 podczas miedzybiegów zniknął natomiast zdarza mi sie teraz ze samochód zgasnie przy hamowaniu ...
  
 
Jak można dokładniej co to jest VSS, gdzie szuakć.
Krokowy nie dział na gazie, tylko na PB a np. u mnie essi głupieje i na tym i na tym.
Przy zmianeie biegów wyraźnie czuć że obroty nie spadaja do ok 1000 tylko utrzymują się na poziomie 1800-2000. Nawet autko jadąc jedynka bez gazu strasznie szybko idzie
  
 
Ależ krokowy działa na gazie jak najbardziej. symptomy jakby charakterystycznie dla uszkodzenia właśnie krokowego. Niestety czyszczenie nie zawsze daje radę - tak było w moim przypadku. A jeżeli zakup, to (z uwagi na usterkowość i kiepskie wykonanie zamienników) tylko oryginał. Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej i rurki idące od niego do kolektora ssącego.
  
 
ja kupilem ostatnio escorta 1.8 zeteca 92r (rqb) i tez sie tak dzieje
przy zmianie biegow obroty zostaja w miejscu i nie chca spasc-na gazie i benzynie.jak przygazuje w miejscu to podobnie -ale po dluzszej chwili dopiero spadaja.
do tej pory jezdzilem 1,4 cfi i na razie ten zetec to dla mnie czarna magia jak pod maske zajrzalem
i zauwazylem ze sonda lambda jest odpieta.
moge ja wpiac bez konsekwencji na wylaczonym silniku?
  
 
wymienilem swiece i przewody i wszytko ustapilo oczywiscie na oryginaly
  
 
Tez mialem ten problem tylko ze u mnie co widac sie zadko zdaza padl komputer z deka... i biedak jak zimny byl iskre gubil a jak cieplutki to idzie jak burza. W pon bede mial nowy komputer i powinno byc juz wszytsko dobrze. Pozdrawaim.
  
 
mam jedno pytanko tak czarna "bańka" z której wychodzą trzy wężyki jeden z nich to odma, drugi odzie do kolektora ssącego a trzeci do pokrywy- co to jest bo nie moge znaleźć dokłądneij nazwy tego ustrojswa.

Spróbuję dziś go podpiąc pod tester i zobaczymy co on pokaże może coś znajdę.
  
 
up
  
 
u mnie było podobnie, popsikaj WD40 czujnuk przepustnicy i kabelki które do niego dochodzą. Mi pomogło, aczkolwiek teraz mam problem z wolnymi obrotami :/ nie mam pojecia co tam jeszcze szukać
  
 
wczoraj rozebrałem kanał dolotowy, wyczyściłem przepustnicę, zdjełem czujnik położenia przepustnicy przeczyściłem styki, prysnełem wd40 po nich, sprawdziłem świece.
Efekt taki żę po zapaleniu złapał 2000 obr. i nie spadał. Dopiero po dłuzszym czasie coś się zaczeło dziać i doszedł do 1200 i tak został.
Rano ojczulek odpioł krokowy i obroty na PB ustawił się na ok 1000 (nie jest źle da sie jechać) na LPG znów trzyma ok 1200.
Dziś jeszcze rozbiorę krokowy, zajżę do lambdy i podepnę pod tester.
Podsumowując zaczynam się wkur... bo kończą mi się pomysły
  
 
Nio dobra po małych testach. Pokazał się kod 60- sprawdzić i ustawić bieg jałowy. Rozebrałem czujnik położenia przepustnicy i zobaczymy co z tego wyjdzie, ale na 99% to ten czujnik się zawiesz