Instalacja lpg do volvo440turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc! Jestem w Gliwic, chcialbym zagazowac swoj nowy nabytek, a jest to volvo 440 turbo. Jakas instalacje byscie mi polecili, czy wystarczy II gen? Czy turbo nie jest przeszkoda?
Jezeli znacie jakis dobry zaklad ktory zagazowal juz takie volvo to poprosze o namiary.
Jak narazie obdzwonilem kilka zakladow i wszyscy chetnie tego sie podejma, proponuja III gen - ponoc bedzie chodzic bezproblemowo w silniku z turbo. Czytalem na forach ze roznie jest z dzialaniem instalek w silnikach z turbo, dlatego wole zapytac Was, co byscie mi poradzili, jakis cen sie spodziewac, czego sie wystrzegac, a moze ktos z Gliwic tutaj jest kto montuje i moze mi cos zaproponowac. Dodam ze auto ma kolektor aluminiowy.

pozdrawiam
Krzysztof

ps. autko ma pojemnosc 1,7 wtrysk sterowany komputerem, osiaga 122km

[ wiadomość edytowana przez: asthor dnia 2007-03-11 23:59:08 ]
  
 
jaki to typ wtrysku?(mechaniczny, elektroniczny?)

pojemność 1721? Ile to ma koni?
  
 
Mowa tu o 1,7i TURBO (motor B18FT 88kW), jest to LH-Jetronic
  
 
Ja jak zwykle proponuję sekwencję.

Zwróć uwagę, żeby wtryskiwacze były wystarczająco szybkie,

np. Matrix, Magic Jet ewentualnie Rail,Valtek 1 Om ( choć nie bardzo chylę czoła nad ich kocepcją.
  
 
Cytat:
2007-03-12 21:08:04, Gustaw6666 pisze:
Ja jak zwykle proponuję sekwencję. Zwróć uwagę, żeby wtryskiwacze były wystarczająco szybkie, np. Matrix, Magic Jet ewentualnie Rail,Valtek 1 Om ( choć nie bardzo chylę czoła nad ich kocepcją.


czy wystarczy sekwencja III gen? mam jeszcze kilka pytan:
1. jaki komp. najlepiej wybrac, aby ewentualnie samemu pobawic sie w testowanie z laptopem na siedzeniu?
2. czy w ogole jest to mozliwe, aby w sekwencyjnej instalacji samemu decydowac kiedy ma sie przelaczyc na gaz np. od razu, po zapaleniu bez czekania na nagrzanie do 20, 30 czy tez 40C?
3. czy gaz ma jakies szkodliwe oddzialywanie na turbo sprezarke?
  
 
Cytat:
2007-03-13 23:26:55, asthor pisze:
czy wystarczy sekwencja III gen? mam jeszcze kilka pytan: 1. jaki komp. najlepiej wybrac, aby ewentualnie samemu pobawic sie w testowanie z laptopem na siedzeniu? 2. czy w ogole jest to mozliwe, aby w sekwencyjnej instalacji samemu decydowac kiedy ma sie przelaczyc na gaz np. od razu, po zapaleniu bez czekania na nagrzanie do 20, 30 czy tez 40C? 3. czy gaz ma jakies szkodliwe oddzialywanie na turbo sprezarke?



Nie ma czegoś takiego jak sekwencja III generacji, jeśli wgłębiasz się w temat to dla przyzwoitości mógłbyś zapoznać się z generacjami układów LPG. Zwłaszcza, że chcesz w późniejszym czasie sam stroić instalację.

1. Diego, Stag, Zenit
2. Zimny silnik zawsze uruchamia się na benzynie, można ustawiać temperaturę przełączenia, większość układów na ciepłym silniku zawsze uruchamia na benzynie i po chwili przełącza na gaz
3. Jeśli układ bedzie źle zestrojony i wzrośnie temperatura spalin - na pewno źle to wpłynie na turbosprężarkę. Więc nie tylko dobrze wybierz zakład montujący ale sam się podkształć ze strojenia zanim coś się zepsuje....
  
 
kolego Gustaw... masz racje - chodzilo mi o rodzaj instalacji III gen. Z tym zapalaniem czy natychmiastowa jazda na lpg to raczej pytalem z ciekawosci, czy np. w razie awarii pompy benzyny bede mogl uruchomic i jechac autem na lpg - czy jest takie cos w ogole mozliwe? W tej chwili jezdze tylko na lpg, ale mam inne auto i tutaj czesci sa tak tanie, ze specialnie mi nie zalezy, chociaz przyznam sie ze przejechalem kupe kilometrow i silnik jest w swietnym stanie, podobnie jak reduktor, ktory dalej chodzi jak nalezy..

pozdrawiam
  
 
Możliwość uruchomienia na gazie w przypadku instalacji sekwencyjnej posiada Stag 300. Przyznam, że próbowałem raz zapalić na gazie i o dziwo odpala ale nie radził bym tego robić np. przy niskich temp. lub zbyt często bo można uszkodzić elementy instalacji i dla silnika też nie będzie to za dobre. Ale jak najbardziej w tej instalce jest opcja awaryjnego zapalania na gazie.
  
 
Dokładnie, ta funkcja działa pod warunkiem, że gaz zdoła odparować...
Diego dopiero wiosną uzyska tę funkcję, Zenit już ją posiada
  
 
Cytat:
2007-03-14 12:45:17, orfeusz pisze:
Możliwość uruchomienia na gazie w przypadku instalacji sekwencyjnej posiada Stag 300. Przyznam, że próbowałem raz zapalić na gazie i o dziwo odpala ale nie radził bym tego robić np. przy niskich temp. lub zbyt często bo można uszkodzić elementy instalacji i dla silnika też nie będzie to za dobre. Ale jak najbardziej w tej instalce jest opcja awaryjnego zapalania na gazie.



TAK???? A jak to zrobić, ja to mam i nigdy mi się nie udało.

Co do Volviaka, to o ile dobrze pamiętam zwykła sekwencja nie bardzo sobie radzi z turbinką. Sam mam zamiar zmienić samochód na Passata 1.8T i mocno zastanawiam się, czy jest jakaś dobra i rozsądna cenowo instalacja gazowa. Wiem, że całkiem dobrze sprawuje sie ciekły wtrysk gazu, ale to juz zupełnie inna bajka cenowo... ;(

Pozdrowienia
  
 
Cytat:
2007-03-17 14:27:12, GraPys pisze:
TAK???? A jak to zrobić, ja to mam i nigdy mi się nie udało. Co do Volviaka, to o ile dobrze pamiętam zwykła sekwencja nie bardzo sobie radzi z turbinką. Sam mam zamiar zmienić samochód na Passata 1.8T i mocno zastanawiam się, czy jest jakaś dobra i rozsądna cenowo instalacja gazowa. Wiem, że całkiem dobrze sprawuje sie ciekły wtrysk gazu, ale to juz zupełnie inna bajka cenowo... ;( Pozdrowienia



A trza sie nauczyć wszystko pisze na stronie AC Aciekły wtrysk to nie tylko inna bajka cenowa bo to akurat najmniejszy problem