MotoNews.pl
  

Silniczek krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wyczyscilem krokowca w 1.8 i teraz wolnych obrotów nie ma wogole-jak jest zimny to chodzi ładnie -na podwyzszonych obrotach a jak schodza na 900 to na benzynie chwile walczy(smierdza przy tym strasznie spaliny) a na lpg gasnie od razu.
przed czyszczeniem obroty spadały bardzo wolno albo wogole a jak spadlo na wolne to zostawaly na 1100-1300 i nierowno pracowal.juz nie wiem co lepsze
odkrecilem tylko ta czesc na dwie srubki na krzyzaka-korpusu-tego przykreconego do kolektora nie ruszalem
  
 
zobacz przeplywke, przeczysc
zobacz zawor odpowietrzenia skrzyni, przeczysc
krokowy, powiadasz, ze czysciles, a napisz jak...
  
 
1odkrecilem dwie srubki na krzyzak
2zdjalem ta czesc z prowadnicą dla bolca i umylem benzynką w srodku
3bolec przemylem pedzelkiem i pare razy go wcisnąłem
4zlozylem ,zapiąlem akumulator,pojezdzilem juz ze 40km i caly czas lipa

od razu pytanie:
jak prawidłowo wyczyscic przepływke i przepustnice?
  
 
a było kupic odemnie essiego to by takich problemow nie bylo
  
 
bałem sie wypaść przez podłoge
  
 
progi/podloga sa ok nie wypadniesz tylko podluznice z tylu troche zardzewialy
  
 
krokowy czyscimy tak:
"Środki - czysta benzyna lakowa,WD40,ewentualnie olej silnikowy.
narzędzia-pędzelek,patyczki do uszu,penseta.
Jak?-
Ja to robię tak-wlewam benzynę w te dwie dziury(otwory) i dokładnie płuczę z syfu,następnie pędzelkiem a póżniej patyczkami do czyszczenia uszu w miarę dokładnie czyszczę w środku przez te dwa otwory tak aby w środku było jak nowe,następnie wlewam do srodka benzynę i pensetą łapię za grzybek i go ruszam w lewo i prawo(grzybek jest osadzony na metalowej rurce która wczodzi w drugą rurkę na której jest sprężyna widoczna przez drugi otwór).jest to miejsce zacierania się zaworu(najczęsciej).
powyższe czynności wykonuję parę razy tak aby było czyste.
UWAGA! grzybkiem trzeba ruszać tak długo aż będzie słuchać charaktrystyczne świszczenie przepływającego powietrza(w niewidocznej części jest gumowa membrana za którą dostaje się benzyna i trzeba ją wydmuchać(nie mylić z innym rodzajem dmu....).
Póżniej pryskam wd 40 iteż ruszam tym grzybkiem aby nasmarować te dwie rurki.

I teraz bardzo ważne (o tym pewnie wszyscy zapominają) ,oś na której jest grzybek wchodzi do środka w stronę elektrozaworu przez łożysko ślizgowe lub uszczelninie na bazie filcu trzeba naoliwić olejem silnikowym (bez tego ciężko chodzi i są dziwne reakcję silnika) ,jak to zrobić? -trzymać pionowo krorkowca na tą oś puścić parę kropli oleju.On sam wsiąknie do środka. Na koniec jeszcze raz poruszać tym grzybkiem wewnątrz żeby rozprowadzić olej.

Po wyczyszczeniu krokowca efekt powinien być taki że przesunięcie grzybka w jedną lub drugą stronę i puszczeniu jego powinien wrócić na swoje miejsce i powinien chodzić lekko bez oporu. "
autor: Slawko, forum FCP


przeplywomierz


[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-03-12 19:59:39 ]
  
 
bardzo wazne jest nasmarowanie krokowca po czyczczeniu, bo ten caly zabieg nie bedzie mial sensu, co z tego ze go wyczyscisz z brudu jak i tak bedzie sie przycinal, jak go wysuszysz benzyna.
  
 
wielkie dzieki
czyli mam odkrecic wszystko od kolektora dolotowego(cały korpus na 3śruby 7)?
  
 
up
  
 
u mnie jest inny krokowy wiec nie chce cie wprowadzac w blad u mnie sie trzyma na 2 srubach 8,
niech osoby, ktore maja twoj krokowy sie lepiej wypowiedza
  
 
aleodkrecasz calosc od kolektora -cały korpus z uszczelką?
  
 
ja odkrecam z dwoch srob i sam odchodzi caly krokowy, a uszczelka zostaje przy kolekrorze
  
 
ok-
ide zaraz to wyjąc i sprobuje wyczyscic wedlug opisu
wielkie dzieki!
  
 
i lipa-dalej to samo-powymieniam kable,swiece,filtry,płyny,pojade na komputer i wtedy wymienie co trzeba bo z tym czyszczeniem to są rózne sprzeczne opinie..
dzieki za pomoc