| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
matadorRS Opel Omega Wrocław | 2007-02-12 13:39:32 Na 90% zapchana nagrzewnica. |
Jedrek13 dziura | 2007-02-12 21:27:12 mam LPG.....zobaczymy ...wstawie ta redukcje na poczatek )). |
pit-ilawa iława | 2007-02-12 22:14:43 niby tak, ale jak byś miał piźniety termostat to zauważyłbyś to na wsakzówce ( liczniku ), bardzo słabo by się podnosiła |
jerzy1961 LOB SYMPATYK omega B 2.0 - CARAWAN Warszawa | 2007-02-12 22:17:01
hm...ja jeszcze szybko swoją w taaakie mrozy nie jeżdziłem...choć narazie jest nieżle to zapewne też coś takiego zmodernizuję ,,ale tak nawiasem mówiąc to chyba gazownicy powinni wymyślić już trójnik ze zwężką , który montują rozdzielając węża...no i metalowy tylko i wyłącznie, a nie plastik który się odkształca i dziwią się że im płyn podcieka bo zaciskiem nie da się doszczelnić.... |
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2007-02-14 23:50:26 Witam.
Ja to przerabialem w swoim aucie. 2,5 V6 i posiadam gaz sekwencyjny. Szczerze mowia co to zabierania ciepla przez reduktor to daje na to 5-10 % ze to jest to. Jesli jest wszystko dobrze wpiete to powinno byc ok. Srednice wezy do reduktora sa takie same jak do nagrzewnicy. Pierwsza sprawa do termostat ktory raczej sie nie domyka i przy takich mrozach nie dogrzewa plynu chlodnicze. Jesli silnik V6 to termostach jest z przodu a czujniki ciepla z tylu wiec na konsoli moze pokazywac ze jest nagrzany choc i te czujniki ciepla sa dwa od tablicy rozdzielczej i do sterownia wtrysku. U mnie wymiana termostatu nic nie dala choc byl caly czas nie domkniety. Dopiero jak wymienilem nagrzewnice. zrobilem w tamtym roku 500 km w cimnych samochodzie w zime to przechodzi ludzie pojecie ale innego wyjscia nie mialem. na postoju na jedynke lecialo letnie powietrze po przekreceniu na wieksze obroty nawiewu albo podczas jazdy bylo zimno jak w lodowce. |
lolek334 Opel Omega Bolszewo | 2007-02-15 00:50:42 Na początek chciałbym się przywitać Nazywam się Mateusz, mieszkam w Wejherowie w woj. pomorskim Jeżdżę Omegą 2.0 16v Caravan z 23 grudnia (!!) 1997r.
Do tematu. Również mam problem z ogrzewaniem, silnik 95stopni, ale jak włączę na HI (climatronic) to powietrze nie jest nawet ciepłe, jest letnie, ale u nie jest o tyle ciekawiej, że mam Webasto. Gdy je włączę na rozgrzanym silniku to nie podgrzewa bardziej, chodzi sama pompka, ale skutkuje to tym, że na HI leci gorąc! Również na postoju, gdy grzeję się Webastem, leci powietrze tak gorące, że aż parzy. Mam gaz, dzisiaj popatrzyłem jak jest podłączony parownik, wyniki moich oględzin widać na rysunku:
Na tym forum przeczytałem, że to właśnie parownik może zabierać tyle ciepła i ja się z tym zgadzam, więc planuję przerobić powyższy układ na taki:
Co Wy na to? Według mnie jest to logiczne, a parownikowi nie powinno zabraknąć ciepełka... Czekam na opinie i sugestie
Pozdrawiam |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-02-15 14:29:21 jest tylko jeden problem, nagrzewnica ma zawór zamykający.
Wydaje mi się że zamyka się on jeśli masz temp na LO. Jeśli zamknie sie ten zawór to wg rys 2 również przez parownik nie poleci płyn. Latem będzie kicha |
lolek334 Opel Omega Bolszewo | 2007-02-15 15:07:59 Faktycznie, nie pomyślałem o tym...
Czyli pozostaje tylko ta zwężka, dzisiaj spróbuję to zrobić. Mam nadzieję, że to coś da
Pozdrawiam |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-02-15 15:23:26 Lolek, ja u siebie mam podłączony parownik tak jak ty i jest normalnie ciepło, może to jest coś innego nie tak u Ciebie niż podłączenie.
P.s. Webasto nie mam ale mam tą pompkę jak na twoim rysunku. Sprawdź podłączenia, bo przy ciepłym silniku ta pompka powinna sie załączać. Może spece od webasta podłączyli pompie zasilanie tylko przez sterownik webasta i nie włącza się ona niezaleźnie... To takie moje przemyślenia |
lolek334 Opel Omega Bolszewo | 2007-02-15 18:22:53 Ilku, w Omegach z silnikami 2.5 i 3.0 są dodatkowe elektryczne pompki cieczy chłodzącej, bodajże w 2.0 tego niestety nie ma. Ta pompa którą mogę włączyć razem z Webasto jest zintegrowana z piecem, więc nie było jej fabrycznie... Ale zastanawiam się teraz, czy by nie założyć takiej dodatkowej pompy od 2.5 lub 3.0 - kupić gdzieś na szrocie i podłączyć. Teraz kolejne pytanie - pod co podłączyć taką pompę do prądu?
To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie, bo zwężka nic nie dała
Pozdrawiam PS A może ktoś z Klubowiczów ma na zbyciu taką pompę? |
homer171 LOB SYMPATYK Esesman Wrocław | 2007-02-15 21:57:33 dodatkowe pompki bylo w wyzszych rocznikach ja np widzialem w roczniku 97 bodajze ale nie mam zielonego pojecia do czego ona jest podpieta zeby sie wlaczala...moze poprostu po odpaleniu silnika to mozesz sobie podlaczyc na plus po zaplonie...
Kazdy kto ma gaz ma wpiety w ten sposob ja na pierwszym rysunku logicznie nie da sie tego zrobic inaczej. wiec postawil bym na nagrzewnice jesli jest zimno w samochodzie. ja kupilem nowa za 280 zl to nie taki duzy wydatek. |
lolek334 Opel Omega Bolszewo | 2007-02-15 23:18:07 Nagrzewnica mówisz. Możliwe, ale jak wytłumaczyć fakt, że po włączeniu pompki od Webasto (samej pompki) zaczyna natychmiast lecieć naprawdę gorące powietrze, i to niezależnie od prędkości dmuchawy? Jutro pokombinuję z możliwościami podłączenia i raczej zamontuję taką pompkę, jak to zrobię napiszę, czy się poprawiło
Pozdrawiam |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-02-16 08:48:52 Wg schematów ta dodatkowa pompa załącza się razem z 1 stopniem wentylatora chłodnicy poprzez czujnik wkręcony w chłodnice i przekaźnik.
Moge zeskanować schemat elektryczny i ci podesłać jak chcesz |