Zimno w aucie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc ....
Temat na czasie ..już wielkorotnie maglowany ...ale jednak
W mojej Omedze 2.0 16 (klimatronik) ...objawy sa tego typu ,ze przy uruchomonym ogrzewaniu na HI i przy ustawieniu nawiemu na 0 , 1-2 ...saczy sie miłe ciepełko .....ale niestety przy podkreceniu na wiekszy nadmuch ciepło znika i dmucha zimne powietrze..
Przy tej pogodzie mozna sie wykonczyc ...Jesli macie jakis pomysł co mozebyc powodem bede wdzieczny za podpowiedzi .
Pozdrawiam
  
 
Na 90% zapchana nagrzewnica.
  
 
Witam, na moje to też nagrzewnica. Może komuś było szkoda na płyn i lał H2O, nagrzewnica zapchała sie kamieniem i lipa sie zrobiła, ma za małą przepustowoś i ta ilość płynu która jest w nagrzewnicy szybko traci temperature gdy bardziej nawiew podkręcisz, nie jestem pewien bo nie przerabiałem tego tematu w swojej omedze ale często słyszałem o wymianach nagrzewnic.
  
 
Mialem tak samo ze slabo grzalo. Ten sam silnik 2.0 16 V

Czy masz gaz????? Jak masz to moze byc to przyczyna slabego grzania w aucie !!!!
Ja mialem sekwencje i woda szla przez reduktor, ktory zabieral duzo ciepla i z nawiewow lecialo w miare gorace powietrze tylko na 1. na pozostalych predkosciach bylo zaledwie cieple lub nawet letnie. Przy mrozach -15, -20 stopni bylo mi zimno w aucie na trasie.

Plukalem nagrzewnice i efekt prawie zerowy, a nie byla zatkana!!!
Mailem porownanie w takiej samej omie prawie wrzatek lecial.

A jak nie masz gazu to moje wypociny sa nic nie warte.
Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2007-02-12 21:14:35 ]
  
 
Lendino ma racje, ja zwalczyłem ten problem zanim się pojawił bo słyszałem o tym przed zamontowaniem gazu i podczas zagazowywania zmniejszyli mi średnice węża który nagrzewa reduktor przez co wiecej ciepła idzie na nagrzewnice a to co leci na reduktor i tak wystarcza?? włóż jakąs tulejke w wąż przed reduktorem i zeciśnij opską bo ja tak chyba mam zrobione ale nie jestem pewien
Pozdro
  
 
mam LPG.....zobaczymy ...wstawie ta redukcje na poczatek )).
  
 
Niestety mam ten sam kłopot w 3.0 V6. Auto zagazowane jest. Jutro pomyśle sposobem który podsunęliście. Mam nadzieje, że da to jakiś rezultat. Ale sugerowałbym jeszcze zerknąć na termostat. Akurat byłem u mechanika dzisiaj i powiedział, że jest to prawdopodobne.
  
 
niby tak, ale jak byś miał piźniety termostat to zauważyłbyś to na wsakzówce ( liczniku ), bardzo słabo by się podnosiła
  
 
Cytat:
2007-02-12 21:27:12, Jedrek13 pisze:
mam LPG.....zobaczymy ...wstawie ta redukcje na poczatek )).


hm...ja jeszcze szybko swoją w taaakie mrozy nie jeżdziłem...choć narazie jest nieżle to zapewne też coś takiego zmodernizuję ,,ale tak nawiasem mówiąc to chyba gazownicy powinni wymyślić już trójnik ze zwężką , który montują rozdzielając węża...no i metalowy tylko i wyłącznie, a nie plastik który się odkształca i dziwią się że im płyn podcieka bo zaciskiem nie da się doszczelnić....
  
 
pit-ilawa: fakt, tylko z drugiej strony ciężko wyczuć. Mi temp nigdy nie weszła powyżej 92 stopni. Po około 3-4 minutach pracy silnika w takich temperaturach jak mamy obecnie (około -8 w nocy i -4 do -5 w dzień) silnik nie nagrzewa się tak szybko i nie mam jak sprawdzić czy to termostat czy coś innego. Spróbuje pierw z tą redukcją a potem ewentualnie nagrzewnica. Podsuwa mi się jeszcze jeden pomysł, ale raczej to nie będzie to. Moim zdaniem może być też coś z elektryki. Na klimatyzacji jest efekt ten sam, a w tym wypadku powinno to raczej być sterowane przez komputer tak by leciało takie powietrze jakie chcemy. Nie wiem jak jest w przypadku nawiewu ale ... No nic, jutro poszperam ewentualnie do mechanika skocze. Jak się uda to też coś skrobnę.
  
 
Cytat:
2007-02-12 22:58:15, Falco pisze:
... silnik nie nagrzewa się tak szybko i nie mam jak sprawdzić czy to termostat czy coś innego.


uważam, że termostat powinno się wymieniać co ok 3-4 lata, tak samo jak wszelkie paski, płyny itp. Od pewnego czasu profilaktycznie wymieniam termostaty w każdym nowym-używanym aucie i wiecie co? Różnica zawsze jest kolosalna
  
 
Witam.
Ja to przerabialem w swoim aucie.
2,5 V6 i posiadam gaz sekwencyjny. Szczerze mowia co to zabierania ciepla przez reduktor to daje na to 5-10 % ze to jest to. Jesli jest wszystko dobrze wpiete to powinno byc ok. Srednice wezy do reduktora sa takie same jak do nagrzewnicy. Pierwsza sprawa do termostat ktory raczej sie nie domyka i przy takich mrozach nie dogrzewa plynu chlodnicze. Jesli silnik V6 to termostach jest z przodu a czujniki ciepla z tylu wiec na konsoli moze pokazywac ze jest nagrzany choc i te czujniki ciepla sa dwa od tablicy rozdzielczej i do sterownia wtrysku. U mnie wymiana termostatu nic nie dala choc byl caly czas nie domkniety. Dopiero jak wymienilem nagrzewnice. zrobilem w tamtym roku 500 km w cimnych samochodzie w zime to przechodzi ludzie pojecie ale innego wyjscia nie mialem. na postoju na jedynke lecialo letnie powietrze po przekreceniu na wieksze obroty nawiewu albo podczas jazdy bylo zimno jak w lodowce.
  
 
Na początek chciałbym się przywitać Nazywam się Mateusz, mieszkam w Wejherowie w woj. pomorskim Jeżdżę Omegą 2.0 16v Caravan z 23 grudnia (!!) 1997r.

Do tematu.
Również mam problem z ogrzewaniem, silnik 95stopni, ale jak włączę na HI (climatronic) to powietrze nie jest nawet ciepłe, jest letnie, ale u nie jest o tyle ciekawiej, że mam Webasto. Gdy je włączę na rozgrzanym silniku to nie podgrzewa bardziej, chodzi sama pompka, ale skutkuje to tym, że na HI leci gorąc! Również na postoju, gdy grzeję się Webastem, leci powietrze tak gorące, że aż parzy. Mam gaz, dzisiaj popatrzyłem jak jest podłączony parownik, wyniki moich oględzin widać na rysunku:



Na tym forum przeczytałem, że to właśnie parownik może zabierać tyle ciepła i ja się z tym zgadzam, więc planuję przerobić powyższy układ na taki:



Co Wy na to? Według mnie jest to logiczne, a parownikowi nie powinno zabraknąć ciepełka... Czekam na opinie i sugestie

Pozdrawiam
  
 
jest tylko jeden problem, nagrzewnica ma zawór zamykający.
Wydaje mi się że zamyka się on jeśli masz temp na LO.
Jeśli zamknie sie ten zawór to wg rys 2 również przez parownik nie poleci płyn. Latem będzie kicha
  
 
Faktycznie, nie pomyślałem o tym...
Czyli pozostaje tylko ta zwężka, dzisiaj spróbuję to zrobić. Mam nadzieję, że to coś da

Pozdrawiam
  
 
Lolek, ja u siebie mam podłączony parownik tak jak ty i jest normalnie ciepło, może to jest coś innego nie tak u Ciebie niż podłączenie.
P.s. Webasto nie mam ale mam tą pompkę jak na twoim rysunku.
Sprawdź podłączenia, bo przy ciepłym silniku ta pompka powinna sie załączać.
Może spece od webasta podłączyli pompie zasilanie tylko przez sterownik webasta i nie włącza się ona niezaleźnie...
To takie moje przemyślenia
  
 
Ilku, w Omegach z silnikami 2.5 i 3.0 są dodatkowe elektryczne pompki cieczy chłodzącej, bodajże w 2.0 tego niestety nie ma. Ta pompa którą mogę włączyć razem z Webasto jest zintegrowana z piecem, więc nie było jej fabrycznie... Ale zastanawiam się teraz, czy by nie założyć takiej dodatkowej pompy od 2.5 lub 3.0 - kupić gdzieś na szrocie i podłączyć. Teraz kolejne pytanie - pod co podłączyć taką pompę do prądu?
To byłoby chyba najlepsze rozwiązanie, bo zwężka nic nie dała

Pozdrawiam

PS
A może ktoś z Klubowiczów ma na zbyciu taką pompę?
  
 
dodatkowe pompki bylo w wyzszych rocznikach ja np widzialem w roczniku 97 bodajze ale nie mam zielonego pojecia do czego ona jest podpieta zeby sie wlaczala...moze poprostu po odpaleniu silnika to mozesz sobie podlaczyc na plus po zaplonie...
Kazdy kto ma gaz ma wpiety w ten sposob ja na pierwszym rysunku logicznie nie da sie tego zrobic inaczej. wiec postawil bym na nagrzewnice jesli jest zimno w samochodzie. ja kupilem nowa za 280 zl to nie taki duzy wydatek.
  
 
Nagrzewnica mówisz. Możliwe, ale jak wytłumaczyć fakt, że po włączeniu pompki od Webasto (samej pompki) zaczyna natychmiast lecieć naprawdę gorące powietrze, i to niezależnie od prędkości dmuchawy? Jutro pokombinuję z możliwościami podłączenia i raczej zamontuję taką pompkę, jak to zrobię napiszę, czy się poprawiło

Pozdrawiam
  
 
Wg schematów ta dodatkowa pompa załącza się razem z 1 stopniem wentylatora chłodnicy poprzez czujnik wkręcony w chłodnice i przekaźnik.
Moge zeskanować schemat elektryczny i ci podesłać jak chcesz