Escort MK7 1,8 16V - koszty naprawy + kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A więc tak... Silnik zetec 1.8, 16-to zaworowy, 115konny.
Poszła uszczelka pod głowicą wiec trzeba będzie to zrobić. I tu zaczynają sie moje pytania.

Ile kosztuje:
- uszczelka pod głowicę
- komplet pierścienie (na 4 gary)
- uszczelniacze zaworowe
- termostat

Do tego... jaki jest kosz wymiany uszczelki pod głowicą + planowanie + jej ewentualna obróbka (gniazda i przylgnia zaworów) ? No i możliwe ze koszt wymiany pierścieni. Na jaką sumę trzeba sie przygotować ?



[ wiadomość edytowana przez: martita182 dnia 2007-03-27 20:34:44 ]
  
 
w 1000zł. sie zmiescisz
robocizna ok 400/500zl

[ wiadomość edytowana przez: RysiekLBN dnia 2007-03-27 20:42:19 ]
  
 
dlaczego chcesz zmieniać pierścienie ,pali olej, niskie sprężanie ...mechanik tak Ci doradził ?
  
 
Nastawiam sie na wymianę tak na wszelki wypadek, bo nie pali na wszystkie gary, a myślę, ze od wody (woda była lana zamiast płynu bo uciekał) mogły pójść pierscienie. Lepiej dmuchać na zimno. Jeszcze nic nie wiadomo. Do 2 tygodni samochód pójdzie do mechanika wtedy sie dokładnie okaże.
  
 
A brał olej? jesli tak to ile, dymil na niebiesko, na cieplym a moze i na zimnym silniku?
  
 
nie rozumiem co ma woda w chłodnicy do kondycji pierścieni w Twoim aucie ja bym nie ruszał orginalnych pierścieni skoro nie pali oleju i sprężanie jest dobre
  
 
Cytat:
nie rozumiem co ma woda w chłodnicy do kondycji pierścieni w Twoim aucie ja bym nie ruszał orginalnych pierścieni skoro nie pali oleju i sprężanie jest dobre



Ja tez bym nie ruszal, jesli nie ma ww objawow. No i nie wierz w ocenianie stanu pierscieni "na oko". Jak juz zdejmiesz glowice, to raczej nic tam ciekawego nie zobaczysz.

A jak juz zdecydujesz sie na pierscienie, to od razu dolicz cene panewek korbowodowych, uszczelki miski olejowej.
  
 
pewnie, po co chcesz sie w to wszystko pchac, jesli poszla tylko uszczelka.......
no chyba ze jestes przy kasie i z nudow nie masz co z nia zrobic
  
 
jesli nie bierze oleju hektolitrami...to zmien sama uszczelke pod glowicą i starczy...koszt ok500zl MAX
a woda na bank ucieka do oleju? Dymi bardzo auto?

[ wiadomość edytowana przez: RysiekLBN dnia 2007-03-27 21:37:57 ]
  
 
Cytat:
2007-03-27 20:31:58, martita182 pisze:
A więc tak... Silnik zetec 1.8, 16-to zaworowy, 115konny. Poszła uszczelka pod głowicą wiec trzeba będzie to zrobić.
/ciach/
Na jaką sumę trzeba sie przygotować ?



Właśnie dziś długo rozmawiałem z mechanikiem na ten temat. U mnie jest tak, że jak jadę, to silnik niedogrzany, jak stoję w korku - to temperatura momentalnie leci na czerwone pole, pali mi około 1 l. płynu chłodniczego na 300km. do tego z rury biały dym (podobny do pary). Wymieniona chłodnica i sprawdzone wszystkie rurki - nic nie wycieka, poza tym zawsze sucho po nocy pod autem.
Mechanik stwierdził, że wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Koszt robocizny, wraz z planowaniem to niecałe 600PLN. Do tego uszczelki (głowiczna, pod pokrywę zaworów i przy okazji inne, koszt polecam u Slawas1). Mechanik robi z gwarancją i nie jest to warsztat typu "garaż".

Żeby być100% pewnym, że to uszczelka mogę zrobić jakiś test na szczelność (o ile dobrze zrozumiałem), którego koszt wynosi około 100PLN. Kwota ta będzie wzięta pod uwagę, jak okaże si, że będzie trzeba robić uszczelkę. Przy okazji można wymienić rozrząd - jedna robota za free.

Reasumując całkowity koszt to około 1KPLN. Załamka.

Slawas1