K A L I N A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
FIRMA " D O W M A X ' ZAPRASZA NA ZLOCIE W MRÓWKACH
W S O B O T Ę W S Z Y S T K I C H U C Z E S T N I K Ó W
Z L O T U D O O D B Y C I A J A Z D T E S T O W Y C H
S A M O C H O D E M " Ł A D A K A L I N A " S E D A N.
  
 
Ale Super! Już żałuję, że nie będę mógł być na zlocie...
  
 
Można testować V max??

DEx
  
 
V-max to racej nie ale chce zobaczyć jak tym nowym wynalazkiem się jeździ zawieszenie itd.
  
 
Podobnie jak 110tka i Samara....

DEx
  
 
No właśnie podobnie ale to zawsze nowy model i to się liczy Zax jesteś zorientowany kiedy będzie jazda Kalinką??
  
 
uwierze jak zobacze
  
 
Cytat:
2007-09-13 20:28:30, adasco pisze:
uwierze jak zobacze



Wystarczy nie pić tak szybko wtedy sięwolniej sciemnia i możesz coś zobaczyć
A tak swoją drogą - ja tez chętnie sie przejadę Kaliną
Fajnie
  
 
testy przeprowadzone... wraz z Dexem i Adasiem zrobiliśmy rodzimego TopGear'a...
postaramy się zamieścić film z tego wydarzenia
  
 
Krotko - KALINA ma nieco wad, ale jest niezla.
Rzeklbym - calkiem dobra. Za 35000 to dobra oferta, na pewno lepsza od fiata pandy, a porownywalna z dacia.
Sluchajcie - montaz plastikow na piatke! Uwierzycie? Jakby nie boczki i nieoslonieta wajcha recznego, to i za jakocs materialow bylaby piatka!
Doskonala jako II auto w rodzinie, idealna dla osob nieslyszacych. Jedyne wady, jakie zauwazylem, to brak glosnikow fabryczbnych, male inieprezyzyjne pedaly, nerwowy hamulec oraz dlugi skok i kiepska precyzja lewarka skrzyni. No i brak recznego. Kalina ma du8zo miejsca wewnatrz, wobez wymiarow zewnetrznych oraz dobre, neutralne zawieszenie. Kierowanie precycyjne, wspomaganie takze.
Niestety, beznadziejny dzwiek silnika i drgania przenoszace sie na lewarek biegow.
Sumarycznie czworka w skali 1-6.
Moja subiektywna ocena w ww skali:
zawieszenie: 5
ukl. kierowniczy: 6
silnik 4-
hamulce 3
wygoda 5-
jakosc wykonania 4+
stosunek jakosc/cena 5
dostepnosc, gwarancja i serwis - niestety 1- (w sumie nic nie wiem, ale gdyby istanilo wiele serwisow, sklepo czy normalna siec dealerksa - cos bym o nich wiedzial. Jako, ze nie wiem, znaczy, ze nie jest dobrze....)

Stylizacja i wyglad - ocena niewymierna. Auto pozbawione wlasnego charakteru. Troche z fiata, troche z opla.... ale w sumie autko niebrzydkie, a w kazdym razie ladniejsze od logana czy thalii. Rzeklbym - spojne stylistycznie, bez jakis razacych wpadek. Mogloby miec wiecej cech charakteryrtycznych, troche za mocno kojarzy mi sie z corsa. W kazdym razie - male sedany sa fajne, bo sa male i fajne. Jesli musze kupic NOWE auto do 40.000 - Kalina jest faworytem. Niesety, osobiscie wole UZYWANE.... A za 40 tysi to kupie 159 w dobrym stanie niestety.... Ale powtorze - wsrod nowych aut to ciekawa propozycja, gdyby tak jeszcze ludzie o niej wiedzieli.........


  
 
Cytat:
2007-09-16 20:10:43, Góral pisze:
testy przeprowadzone... wraz z Dexem i Adasiem zrobiliśmy rodzimego TopGear'a...


taaaak. Goral prowadzil prawie jak Jeremy
  
 
To skoro był Jeremy to ja kim byłem??

DEx
  
 
Cytat:
2007-09-16 21:42:23, mwarchalowski pisze:
To skoro był Jeremy to ja kim byłem?? DEx


Raczej nie Stigiem
  
 
no wlasnie.

aj em de stig
  
 
Cytat:
2007-09-16 21:44:48, adasco pisze:
no wlasnie. aj em de stig


Ty to ten Mega Stig, z tego odcinka co kręcili w USA
  
 
nie. Nie lubie hamburgerow....
aczkolwiek postura istotnie zblizona
  
 
KALINA - zrobiła na mnie pozytywne wrażenie autka, które można polubić. MOim zdaniem to dobra propozycja na rynku tańszych samochodow. Wyposażenie, poduszki, regulowana kierownica, dosćduży bagaznik i prosta obsługa autka to napewno zalety. Do wad- oczywiście jak zwykle można zaliczyć jakosć plastików wewnatrz auta i ten nieszczęsny pedał gazu - ale to chyba byłą wina linki ,że tak cięzko chodzil i myslę,że normalnie chodzi leciutko
Ja jechałem z Marta jako pasażer, seidziałem z tyłu i wnętrze jest dośc obszerne. Wrażenia odsłuchowe - naprawdę niezłe- silniczek jest zdziorny i na drogach Kalina napewno nie będzie zawalidrogą.

Ja wystawiam jej pozytywną ocenę - bo nie ma co porównywac łady do aut o wiele droższych a podobnej wielkości (myslęo nowych oplach, VW czy nawet skodzie Fabii)

Pozdrawiam i dziękuję za możliwośc krótkiej przejażdżki tym sympatycznym samochodem.
  
 
Moim zdaniem Kalina jest naprawdę super. Mam dość „długodystansowe” porównanie w stosunku do 110 i od paru tygodni poruszam się po mieście Samarą. Nie wiem czy komuś będzie się chciało to czytać, ale pisze.

Hamulce

Bardzo dobre hamulce, z tego co pamiętam z tego katalogu od pana inż to są hamulce rodem ze 110tki (przód) czyli wentylowane tarcze a na tyle bębny rodem z 2108. Ich wadą jest narowistość i przez to obawiałbym bym się zimy.

Wnętrze.

Bardzo schludne o delikatnej i przyjemnej stylistyce. W samarze i 110 jak się wsiada to się ginie w tanich czarnych plastikach. Naprawdę w tej dziedzinie poczynione milowe kroki i Lada nie różni się już od konkurencji, a takich konkurentów jak Logan miażdży. Tapicerka na siedzeniach ma przyjemny deseń nie przypominający, w końcu PRLowskiego tapczanu. Co do boczków mam ambiwalentne odczucia. Zdecydowanie za małe schowki, lipa totalna!!! Nie rozumiem

Karoseria

Tutaj również widać giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigantyczny postęp w stosunku do poprzedników. Po prostu normalnie spasowany samochód w przeciwieństwie do 110tki. Podobał też mi się odcień lakieru.

Układ kierowniczy.

No i tu jestem niezdecydowany. To jest pierwsza Lada z seryjnym wspomaganiem, które naprawdę ładnie działa i zapewne świetnie się sprawdza na parkingu, ale nie wiem jak się zachowuje przy dużych prędkościach, jak dla mnie w każdym aucie z elektrycznym wspomaganiem powinien być taki wielki guzik OFF i tak abym sam decydował kiedy ma się kręcić lekko a kiedy „normalnie”. Pierwsza od lat normalna kierownica w Ladzie.

Zawieszenie.

No cóż nowe....też kiedyś takie miałem Auto zdecydowanie za wysokie i czuć duże przechyły a z wiekiem zacznie się prowadzić jak amerykańskie auto, czyli podobnie jak 110tka. Tu można by dużo zmienić nie wielkim kosztem, ale wiadomo jakie są Rosyjskie drogi, wiec tu jeszcze lata nie będzie Europy. Moim zdaniem ma gorsze właściwości niż samara, ale według mnie przyczyna jest prosta, to auto jest za wysokie i ma zbyt wysoki środek ciężkości.

Silnik i skrzynia biegów.

No właśnie najbardziej się napaliłem, że się przejadę 1,6 16V a tu nie dość że 8 zaworów to jeszcze
a ja mam nieodparte wrażanie, że to auto jest słabsze od mojego 1,5 O ile dobrze pamiętam w kalinie miałem 100km na 3 biegu przy 5tyśiacach a w u mnie mam 120km (na gazie). Silnik jakoś nieładnie się kręcił. Coś mi to nie podoba i nie wiem czy ten egzemplarz nie ma jakiegoś felera. Skrzynia jest identyczna jak w 110tce jednak w aucie testowym ewidentnie haczyła się dwójka a w miejsca i Ladzie bez mocnej dwójki nie da się żyć. Czy ktoś z was się zastanawiał jak można wyjąc bagnet olejowy ze skrzyni?? Paranoja jak tam jest ciasno. Jednostka jest chyba lepiej wyciszona niż 110tka. Nie wypodwiadam się o pedale gazu bo uznaję, że to usterka

Werdykt
Auto jest naprawdę lepsze niż jakiś tam Loga i na pewno może śmiało konkurować z Pandą czy Chevi Aveo, Renault Thalia. Chętnie bym kupił taki samochód.

P.S

Paweł masz racje Fabia to mocny konkurent, ale on z kolei ma zdecydowanie słabsze silniki w podstawowych wersjach chyba 1,2 i 1,4 bo potem jest 1,9TDi ale za taka kasę ze szkoda gadać.
  
 
Cytat:
Adaś naskrobał:
hamulce 3



to nie tak:
ręczny 1
skuteczność hamulców -5 (nie sprawdzone po dobrym rozgrzaniu)
ten minus to za to że w zasadzie każde dotknięcie pedału hamulca kończyło się ugryzieniem kierownicy, brakowało takiego położenia na delikatne dohamowanie...