[126]g³owica z wiekszymi zaworami co z tlokami

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
posiadam g³owice 126p z wiekszymi zaworami dolotowymi, czy przy zak³adaniu jest konieczna jakas obróbka t³oków, g³owica planowana 0k 2.5mm
  
 
ma³e OT

co daja wieksze zawory dolotowe jezeli wydechowe zostaja seryjne

z tego co wiem w nowoczesnych samohodach wszyskie firmy daza do powiekszania zaworow wydechowych ( tech. 3zaworowa w MB 1 dolotowy 2 wydechowe) 5 zaworowa i tym podobne wynalazki.

probowa³ ktos wsadzic do malucha kiedys wieksze zawory ale tylko wydechowe???


wkoncu co z tego ze do cylindra wpadnie duzo mieszanki paliwowej jezeli po wybuchu i rozprezeniu jej wydostanie hamuje jeden ma³y zawor wydechowy
  
 
Cytat:
2006-07-11 07:17:30, jozekrj pisze:
z tego co wiem w nowoczesnych samohodach wszyskie firmy daza do powiekszania zaworow wydechowych ( tech. 3zaworowa w MB 1 dolotowy 2 wydechowe) 5 zaworowa i tym podobne wynalazki. probowa³ ktos wsadzic do malucha kiedys wieksze zawory ale tylko wydechowe???


Najdelikatniej mówi±c ma³o wiesz
  
 
nie nie nie ja nie twierdze ze ja cos wiem

dlatego sie pytam zeby sie dowiedziec bo mnie to toche zastanawia³o
  
 
jest dok³adnie na odwrót.
Wiêcej na ssaniu,
mniej na wydechu - du¿o wiêksza energia i ³atwie siê to przeci¶nie
na mêski rozum: ³atwiej wydmuchasz )) ni¿ zassiesz ))))))))))))))
no chyba ¿e inna orientacja - no to przepraszam
  
 
no ale co z tymi tlokami!!!
  
 
a jaki masz wa³ek?

z³ó¿ to wszystko do kupy, ale nie przykrêcaj g³owicy na fest. Za³ó¿ klawiaturkê i zakrêæ ko³em pasowym - je¶li wa³ wykona pe³en obrót to znaczy ¿e nie trzeba.
Je¶li natomiast dokrêcisz do momentu w którym t³oki bêd± w górnym po³ozeniu i nie da siê dalej zakrêciæ, to znaczy ¿e t³oki i zawory wymieniaj± siê w³a¶nie energi± i trzeba zrobiæ podebrania w t³okach.
  
 
a ja bym uwa¿a³ z tym ze jak sie przekreci to nie stykaja sie...
moga sie dotykac i nawet tego nie poczujesz, a jak zdejmiesz glowice nastepnym razem to bedziesz mial dziury w tlokach porobione...
a to z tego ze zawor ma pewna bezwladnosc i przy duzych predkosciach obrotowychmoze walic o tloki chociaz przy wolnym kreceniu silnika rêk± nic nie czuc

sprawdzone na fryzjerowym silniku hehe
  
 
Ja mialem g³owice - 3mm na wiêkszych ss±cych i zadnego styku nie by³o !!
  
 
mam 555 ka³u¿y!
  
 
Ludzie tu nie chodzi o fizyczne zetkniecie sie t³oków z zaworami w uk³adzie kiedy silnik nie pracuje. Nie zapominajcie o dynamice uk³adu rozrz±du silnika jak i samych zaworów;/ Mozesz mieæ nawet 1mm luzu pomiêdzy zaworami a t³okami ale jesli sprzezyny bede zdech³e to tez na obrotach nastapi kolizja. Jedyna metoda to doswiadczenia. Wsadzic plastelinê na t³ok, przykrêciæ g³owicê, klawiaturê z luzem zaworowym na "zero". Nast±pnie powolotku krêcic. Powstana odciski na plastelinie. Potem porozbieraæ to i wszystko jasne bêdzie ile jest miejsca;]

  
 
Cytat:
2006-07-15 00:38:12, simon_pg pisze:
Ludzie tu nie chodzi o fizyczne zetkniecie sie t³oków z zaworami w uk³adzie kiedy silnik nie pracuje. Nie zapominajcie o dynamice uk³adu rozrz±du silnika jak i samych zaworów;/ Mozesz mieæ nawet 1mm luzu pomiêdzy zaworami a t³okami ale jesli sprzezyny bede zdech³e to tez na obrotach nastapi kolizja. Jedyna metoda to doswiadczenia. Wsadzic plastelinê na t³ok, przykrêciæ g³owicê, klawiaturê z luzem zaworowym na "zero". Nast±pnie powolotku krêcic. Powstana odciski na plastelinie. Potem porozbieraæ to i wszystko jasne bêdzie ile jest miejsca;]



  
 
no dokladnie o tym mowilem
tylko pamietajcie ze to musi byc dobra plastelina ktora sie nie odksztalca spowrotem... ciastolina playdoo odpada
  
 
krauzerek dobrze gada...u mnie byla z tym niezla masakra :/ ja juz chce do polski i skladac silniczek nowy ((
  
 
odkopujemy

mam glowice na zaworach z cc, planowana 5 mm + miedz czyli wychodzi okolo 5,5 planowania, walek 555. Moje pytnie brzmi ile zrobic wyciecia w tlokach pod zawory? Wczesniej mialem 3 mm planowane z walkiem ireco 7 i na seryjnych zaworach bylo ok, ale na tych z cc juz minimalny slad zostawilo na tlokach. W tym momencie nasuwa mi sie drugie pytanie, czy te slady po zaworach z glowicy ktora byla planowana 3 mm, mozna przeniesc na nowe tloki w celu zrobienia frezow ??
 
 
Ja robilem tak ze zakaldalem zawory regulowalem luz i powoli krecilem silnikiem do czasu jak sie tlok spotka z zaworem, zdejmowalem glowice mierzylem ile brakuje dodwalaem 0,5 dla bezpieczenstwa i na taka glebokosc robilem i wszystko jest git
  
 
tylko ja nie mam tego jak robic na 2 razy skladajac/sciagajac chyba ze po zlozeniu kompletnym przy probie krecenia walem wyskoczy error.
 
 
Cytat:
2007-02-18 17:23:55, comar pisze:
odkopujemy mam glowice na zaworach z cc, planowana 5 mm + miedz czyli wychodzi okolo 5,5 planowania, walek 555. Moje pytnie brzmi ile zrobic wyciecia w tlokach pod zawory? Wczesniej mialem 3 mm planowane z walkiem ireco 7 i na seryjnych zaworach bylo ok, ale na tych z cc juz minimalny slad zostawilo na tlokach. W tym momencie nasuwa mi sie drugie pytanie, czy te slady po zaworach z glowicy ktora byla planowana 3 mm, mozna przeniesc na nowe tloki w celu zrobienia frezow ??



U mnie ssaki od CC glowica 4.2mm + seria uszczelka + 555 = podciecia na tlokach dla ssakow ~2mm, dla wydechu >1mm. Nic nie stuka(³o) bo zostawilem spory zapas.

Pamietaj ze glowica glowicy nie rowna i gniazda moga byc osadzone na roznych glebokosciach. Zawsze najpewniej sprawdzic czy nic sie nie stanie niz potem wszystko skladac od nowa.

Pozdro


-----------------
FIAT -> Fix It Again Tony

[ wiadomo¶æ edytowana przez: lukaszc dnia 2007-02-19 07:33:39 ]
  
 
dzieki,

a ma moze ktos foto tlokow z frezami, bo te co sa ponizej jakos dziwnie wygladaja.