Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-03 11:41:23
jedź na skaner do aso lub podłącz interfejs z laptopem i programem aldlmonitor - sprawdź jakątemperaturę odczytuje komputer sprawdź też czy rezystor wentylatora (taka duża, biała ceramiczna kostka poniżej obudowy filtra powietrza) nie jest spalony. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-03 19:04:11
jeśli rano po odpaleniu zimnego silnika obroty są wyższe niż 1000/min to z czujnikiem raczej wszystko w porządku. Ten porcelanowy element to radiator opornika, więc po uszkodzeniu możliwe że rezystor się przegrzał i spalił - w konsekwencji masz tylko wysokie obroty wentylatorów. Wyjmij ze skrzynki za akumulatorem przekaźnik wolnych obrotów wentylatora (chyba oznaczenie FAN LOW SPEED) i przy włączonym kluczyku zewrzyj ze sobą złącza odpowiadające stykom roboczym przekaźnika. Tylko uważaj, bo jak pomylisz styki możesz skopcić komputer. Wiatrak musi ruszyć. Jeśli nie - trzeba szukać dalej. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-03 20:50:27
przekaźnik jest zwykły... normalny... ale zanim się zabierzesz za dalsze działania sprawdźten rezystor. Weź kawałek grubego kabla. jeden koniec podłącz do + akumulatora drugi koniec podłącz do jednego ze złączy rezystora (ostrożnie, bo jak dotkniesz masy to sfajczysz przewód i się poparzysz potem do drugiego ze złączy Wiatrak powinien wystartować w obu sytuacjach, przy czym w jednym przypadku na wolnych obrotach. jeśli masz klimę sprawdzenie będzie prostsze |
xpert Daewoo Espero 1,5 DOHC Łomianki | 2007-02-03 21:17:58 Robert prawie bingo bo ruszył tylko z jednego końca i to na wysokich obrotach. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-03 23:26:27
rezystor kaputt |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-04 16:10:10
wysokie obroty mają osobny obwód, więc powinny działać. Zresztą pisałeś że w trybie diagnostycznym wiatrakrusza, więc jest ok. edit: co to znaczy ze ci sie plyn gotuje w korkach? Jakie masz objawy? [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2007-02-04 16:16:26 ] |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-04 19:02:20
sprawdź dokładnie bezpiecznik F6 wg mnie najlepiej jak podjedziesz do aso i podłączysz pod auto skaner. Lepsza wersja skanera pozwala 'ręcznie' włączyć wentylator i sprawdzić przy jakiej temp się włącza Poza tym sprawdź oporność czujnika temperatury chłodziwa ostatnio podawałem wartości dla różnych temperatur... dla +10 powinno być 5,67 k oma dla +90 0,24 k oma A przede wszystkim - wymień ten rezystor! Wówczas odzyskasz wolne obroty wentylatorów które uruchamiają się gdy temperatura jest niższa - Niskie obroty wystarczają do schłodzenia silnika u mnie chyba nigdy nie włączyły się wysokie obroty, nawet w największych korkach i upałach |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-04 20:09:39 na szrocie dostaniesz bez problemu. Wersje z klimą mają dwa rezystory obok siebie, wszystkie one są identyczne.
jak dobrze zagadasz to nie zapłacisz więcej niż 5 zł a jak nie znajdziesz do daj znać, może coś wykombinuję Napisz jak się uporasz z usterką |
xpert Daewoo Espero 1,5 DOHC Łomianki | 2007-02-09 20:07:37 Kolego Asterix nic się nie stało każdy czasem niedowidzi. Spalanie w normie .prawdopodobnie komputer nie dostaje informacji z czujnika lub przekażnik nie dostaje impulsu z komputera.Narazie zrobiłem sterowanie wiatrakiem na krótko a jak będę miał trochę czasu to prześwietlę kostki i przewody. Myślę że usterka jest trywialna tylko najtrudniej ją zlokalizować. ![]() |
![]() mukaso PEUGEOT 406 Kielce | 2007-02-14 17:14:11
Mógłbyś Robert_S to zdanie rozwinąć. I czemu są dwa rezystory w aucie z klimą? |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-02-14 17:19:12
w aucie z klimą są dwa wentylatory i dwa rezystory połączone w szereg (chyba w szereg) Bez klimy - jeden went. i jeden rezystor. sprawdzenie wentylatora przy aucie z klimą jest o tyle proste, że po włączeniu klimy powinny one ruszyć. (choć przy niskich temperaturach klima nie zawsze się uruchamia - mnie przy około +2 stopni już nie startuje, choć po rozgrzaniu się silnika gdy temperatura czynnika nieco wzrośnie - rusza) |