[126 swap] Problem z silnikiem (elektryka?)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prośba o konkrety. Będę się powtarzał ale sprawa jest dość pilna bo za tydzień tychy a z silnikiem kupa
Nie reaguje na gaz, zaraz po odpaleniu wkręca się może do 4tys, po czym obr spadają do jakichś 400 może 600, ogólnie motor zaczyna gasnąć, jak uchyli się przepustnice jest tylko slyszalny sikacz a auto nijak się nie wkręca (efekt zalewania). Co mu jest
Edit: silnik z uno 1108 na monojetronicu boscha


[ wiadomość edytowana przez: DAWCY dnia 2007-03-18 21:21:07 ]
  
 
Mapsenor?
  
 
Tam nie ma mapsensor'a, wersja z aparatem zapłonowym.
  
 
zdejmnij kopułke i zobacz czy nie jest czasem wilgotna
  
 
Zimno panowie, dalej nic
  
 
Pętla się zacieśnia wokół przyczyny. A więc wykluczyłem brak iskry bo takowa jest na wszystkich garkach, zalewanie też odpada bo świece suchutkie. Mam taką teorie że czy możliwe jest aby ten potencjometr który informuje o położeniu przepustnicy mógł się posypać bo silnik gaśnie kiedy uchyli się przepustnice. Mogłoby byc np tak że pompa się wyłącza pod wpływem złych danych z tego potencjometru?
  
 
Można by podmienić przepustnicę, to jest bardzo prawdopodobne uszkodzenie (potencjometr).
Co do pompy to wyłączy sie ona dopiero silnik stanie, jak ECU dostaje sygnał z Halotrona to pompa będzie pompować.
Z tego co testowałem to jest tak w kilku układach wtrysku jak nie we wszystkich ( z elektronicznym sterowaniem).
Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopisze
Pozdr
  
 
potencjometr na przepustnicy to przełącznik 0/1 jak uchylisz przepustnice ok 1mm to on juz się przełącza, silnik jeszcze nie dostanie większych obrotów a on już przełącza, może się tak dziać że na sucho iskra jest a pod obciążeniem czyli przy sprężu się traci, druga sprawa mówiłeś że jak dajesz gaz to silnik spada z obrotów a słychać wtryskiwacz, zdejmij kopułę wtrysku wsadz tam głowe na pracującym silniku i zobacz faktycznie czy jak mu cisniesz na gaz a on spada z obrotów czy wtryskiwacz dawkuje, w ten sposób wykluczysz zasilanie beną, a potwierdzisz przyczyne w zapłonie...
  
 
No i tutaj sie nie zgodze w mono-jetronicu jest normalny potencjometr w przepustnicy mierzący jej uchylenie.
Przepustnica typu 0/1 jest np w Motronicu, gdzie jest już przepływomierz.
W mono-jetronicu nie ma map-sensora ani przepływomierza tak więc mamy czujnik (potenclometr) położenia przepustnicy - bo jakoś ECU misi dostawać informacje ile silnik dostaje powietrza.
Miejmy nadzieje że nie poszeł komputer.
Jak masz od kogo pożyczyć po sprubój podmienić ECU.
  
 
Cytat:
2007-03-20 19:50:04, Owca126 pisze:
No i tutaj sie nie zgodze w mono-jetronicu jest normalny potencjometr w przepustnicy mierzący jej uchylenie. Przepustnica typu 0/1 jest np w Motronicu, gdzie jest już przepływomierz. W mono-jetronicu nie ma map-sensora ani przepływomierza tak więc mamy czujnik (potenclometr) położenia przepustnicy - bo jakoś ECU misi dostawać informacje ile silnik dostaje powietrza. Miejmy nadzieje że nie poszeł komputer. Jak masz od kogo pożyczyć po sprubój podmienić ECU.


No dokładnie. NIe mam od kogo wziąść kompa
  
 
Moze czujnik polozenia walu ?
  
 
Nie ma w tym silniku czujnika położenia wału (podobnie jak czujnika MAP)
  
 
to jak nie czujnik położenia to na pewno nanoplex
  
 
Cytat:
2007-03-20 19:50:04, Owca126 pisze:
No i tutaj sie nie zgodze w mono-jetronicu jest normalny potencjometr w przepustnicy mierzący jej uchylenie. Przepustnica typu 0/1 jest np w Motronicu, gdzie jest już przepływomierz. W mono-jetronicu nie ma map-sensora ani przepływomierza tak więc mamy czujnik (potenclometr) położenia przepustnicy - bo jakoś ECU misi dostawać informacje ile silnik dostaje powietrza. Miejmy nadzieje że nie poszeł komputer. Jak masz od kogo pożyczyć po sprubój podmienić ECU.



O popatrz a to wynalazek, to poza tym co wspomnialem o potencjometrze podtrzymuję reszte dalej