Silnik TDI Volkswagena

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik o pojemnosci 1,9l ma moce 90, 110 i 130 PS
Ciekawi mnie czy to jest ten sam silnik tylko 110 i 130 osiaga sie po fabrycznym chiptuningi z tych bazowych 90 PS ?
  
 
z tego co wiem ( moge sie mylić)
to w golfach był najwiekszy "burdel" jesli chodzi o znaczek tdi
a moce sa uzaleznioe w dyzym stopniu od turbiny - niektore wersje mialy tzw zmienna geometrie łopatek ztad też zmiany mocy
a niekiedy chiptuning tez mogl miec miejsce
wiem jedno to najoszczedniejsze diesle i do tego raczej najzywotniejsze (czyt najmniej im własnie szkodzi chrzczone paliwo)
  
 
a to czasem kolor literki I nie oznacza wersji (czerwona, niebieska ??) pozatym watpie aby 90ps i 130ps byly identyczne, to jest roznica 40ps wiec pewnie mocniejsze korbowody, walek, tloki itp....
  
 
a czasem w skodach nie jest tak ze ten sam silnik a w zaleznosci od tego czy w fabii octavi czy superb ma 90- 120 i 130km ? wydaje mi sie ze tak slyszalem ale moge sie calkowicie mylic ..
albo tylko fabia i octavia ten sam silnik ...
  
 
Są to inne silniki ogladałem kiedyś program na ten temat i gość, się wypowiadał, zę mocniejsze silniki sa robione z wytrzymalszych elementów, i że często chipowanie 90KM na 130KM kończy się awariami
  
 
Dokładnie, te silniki różnią się i z 90 nie zrobimy raczej 130, pewne podzespoły są po prostu zmienione i są bardziej wytrzymałe, turbina ma chyba większe sprężanie.
Podobnie ma się sprawa z 2.0, gdzie najmocniejsze wersje mają bodajże zmienione wtryski (o ile się nie mylę) z Boscha na Siemensa.
Fordowskie (innych producentów zapewne też) silniki cechuje zresztą to samo.

Pozdrawiam.
  
 
Nie zapominajcie o mocniejszych odmianach jeszcze, jak 150KM.

Te najsłabsze niewiele się między sobą różniły, w wyższych mocach zachodzą większe zmiany. Ale na tym to ja się za bardzo nie znam, pewnie Bugz by tu coś napisał.
  
 
Interesuja mnie te silnik bo w przyszłosci planuje zakup auta z takim silnikiem tyle ze nie wiedziałem czy kupowac 90 PS i zrobic chiptunning czy kupowac np od razu 130 PS lepiej. Ogolnie mi to bardziej na reke by było 90PS a poznije chipa bo zalezy mi zeby kupic auto jak najtaniej a na chipa poznije pieniadze sie znajda

Czytałem ostatnio w "motorze" artykół dotycznaczy chiptuningu to z TDI 110PS bez problemu mozna zrobic 150PS, bez zadnej szkody dla silnika i srodowiska (spaliny) co o tym sadzicie ???
  
 
Nie kumam. Chcesz diesla czy auto do wyścigów?? Jak to drugie to kup benzynę. Jak chcesz oszczędnego i niezawodnego diesla to kup takiego jak fabryka każe. Zwiększysz moc to ci noga przytyje i zajeździsz go w pół roku Nie zapominajcie że to wciąż są "klekociki"
  
 
Oj Podola, miałem sporo do czynienia z 2 egzemplarzami A4 1.9 TDI 130KM, jedna ośka, druga quattro, i to sformułowanie, którego użyłeś, było odpowiednie kilkanaście lat temu

Auta przeżyły (quattro nadal przeżywa) lata pod baaardzo ciężką nogą kumpla, mimo ciągłych wariactw silniczki niezawodne, o może słabej kulturze pracy, ale chodzi to przepięknie Nie jedna mocna benzynka się zdziwiła Osobiście, gdyby tylko było mnie stać... Nie te czasy, kiedy klekot lądował tylko jako wersja dla oszczędnych leniwych staruszków...

PS. A przykładowo wersja Leona Top Sport - 1.9 TDI 150KM Wolałbym niż 1.8T


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2007-03-22 11:09:21 ]
  
 
Wojo znam potencjał nowych dieselków Jeżdżę czasem 1.9TDI 100KM i to idzie jak pocisk. W V mam 2.5TDI 140KM i tym można pole orać ale chyba nie po to są one tak skonstruowane. Składane są z bardzo mocnych komponentów, są droższe od benzyniaków i maja robić setki tys km - to ich główne zadanie ale wykonalne tylko gdy traktuje się je jak diesle
  
 
1. zapomnij ze dostaniesz w dobrych pieniadzach TDI 130 PS niezajechane, bedzie okazja cenowa, w ciemno bedzie auto po przejsciach...

2. chcesz kupic diesla TDI bo malo pali? 90 rzeczywiscie malo pali ale juz przy 130 cudow nie oczekuj, 7-8 łyknie.

Pytanie jakiego VW szukasz Golfa, Passata w ktorych rocznikach?
  
 
Jak nowe diesle. Oczywiście. Nie zmienia to jednak faktu, że można kupując, zwracać uwagę na moc, bo podczas codziennej jazdy, jeśli ktoś lubi sobie depnąć, to będzie miał czym i da mu to frajdę. Są to mimo wszystko silniki do szybkiego przemieszczania się, nie byle jakie 1.4 A szacunek trzeba mieć dla każdego silnika, każdego turbo.

Miło mieć co depnąć w każdej sytuacji, a potem stanąć na stacji przy benzynowym 2.0 On jak będzie oszczędzał spali tyle co TDI przy żwawszej jeździe
  
 
Cytat:
2007-03-22 11:33:34, BUGZ pisze:
...ale juz przy 130 cudow nie oczekuj, 7-8 łyknie...



Bugz, proszę Cię...
  
 
Cytat:
2007-03-22 11:38:14, Wojo pisze:
Jak nowe diesle. Oczywiście. Nie zmienia to jednak faktu, że można kupując, zwracać uwagę na moc, bo podczas codziennej jazdy, jeśli ktoś lubi sobie depnąć, to będzie miał czym i da mu to frajdę. Są to mimo wszystko silniki do szybkiego przemieszczania się, nie byle jakie 1.4 A szacunek trzeba mieć dla każdego silnika, każdego turbo. Miło mieć co depnąć w każdej sytuacji, a potem stanąć na stacji przy benzynowym 2.0 On jak będzie oszczędzał spali tyle co TDI przy żwawszej jeździe



tys prowda
  
 
Cytat:
2007-03-22 11:40:06, Wojo pisze:
Bugz, proszę Cię...



no przeca...szydze...
  
 
to obczajcie tego diesla
octavia rs
2.0 TDI DPF - 170KM
  
 
Witam wszystkich mam dwa autka Escorcika i Audi A 4 TDi 90 koni mocyI te silniki 110 i 130 roznia sie tylko Układem wtryskowym i popa wtryskowa!!!Te nowsze sa na pompowtryskiwaczach.Audi moje zostało zachipowane na 120 koni mocy,jestem mechanikiem z zawodu wiec wiem co mozna z tym zrobicSilnik troszke zaczał głosniej pracowac i zaczał palic trzy setki wiecej ropki na 100km!!!Ale idzie jak burza!!!Oczywsice wszystko jest zgrane z rozsadkiem!!!Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-22 12:27:30, mafia pisze:
Witam wszystkich mam dwa autka Escorcika i Audi A 4 TDi 90 koni mocyI te silniki 110 i 130 roznia sie tylko Układem wtryskowym i popa wtryskowa!!!Te nowsze sa na pompowtryskiwaczach.Audi moje zostało zachipowane na 120 koni mocy,jestem mechanikiem z zawodu wiec wiem co mozna z tym zrobicSilnik troszke zaczał głosniej pracowac i zaczał palic trzy setki wiecej ropki na 100km!!!Ale idzie jak burza!!!Oczywsice wszystko jest zgrane z rozsadkiem!!!Pozdrawiam



tak czytam czytam, patrze w profil i zastanawiam sie jak to mozliwe aby mechanik kupił escorta z silnikiem 1.4 ??
  
 
Cytat:
2007-03-22 15:27:21, ToFastMKIV pisze:
tak czytam czytam, patrze w profil i zastanawiam sie jak to mozliwe aby mechanik kupił escorta z silnikiem 1.4 ??




hahaha, dobrze prawisz kumie