Wycieraczki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie. Wymieniłem ostatnio mechanizm wycieraczek. wszystko chodzi dobrze oprócz małej rzeczy. Gdy mam właczone wycieraczki na prace przerywana to po zakończeniu każdego cyklu pracy (gdy są w połozeniu dolnym) wykonują minimalny ruch do góry o pare milimetrów. Co to moze być? W wyszukiwarce nie znalazłem tego problemu.


pozdrawiam
markus
  
 
U mnie jest podobnie, chociaż wymieniałem mechanizm już dość dawno - myślałem, że tak ma być
Może to coś przy wymianie źle poskładane ?
  
 
I co ciekawe gdy włączę wycieraczki tylko raz to nie ma tego milimetrowego podskoku. A gdy właczę na prace przerywana ciągłą wtedy jest podskok. Poskładałem zgodnie ze starym oryginałem. Silnik przeczyściłem. Przeciściłem styki.
  
 
Najprawdopodobniej wyłącznik ustalający silnika - czy jakoś tak

Było opisywane w każdym topicu dotyczącym wycieraczek

Trza rozebrać i wyregulować
  
 
Cytat:
2007-03-09 10:37:06, krzychu_ch pisze:
Najprawdopodobniej wyłącznik ustalający silnika - czy jakoś tak Było opisywane w każdym topicu dotyczącym wycieraczek Trza rozebrać i wyregulować


Albo olać .
  
 
Gdzie sie ten wyłącznik ustalający silnika wycieraczek znajduje?
  
 
Cytat:
2007-03-09 11:37:39, markus pisze:
Gdzie sie ten wyłącznik ustalający silnika wycieraczek znajduje?


to są takie styki w przekładni silnika wycieraczek.
  
 
W przypadku Markusa to rozumiem - czyścił silniczek i styki więc mógł coś źle pomontować (?)
Ja wymieniłem tylko sam mechanizm na nowy i też mam te dziwne ruchy
A może źle nałożyłem nowy mechanizm na oś silnika, czyli jednym słowem zrobiłem tzw. jeden ząbek za daleko lub za blisko ?
  
 
Nie rozbierałem przekładni silnika tylko z zewnatrz go przeczyściłem oraz dałem nowy smar tam gdzie widać na zewnatrz łozysko. Stary smar był juz zabrudzony. Silnik chodzi bez problemy nie ma zgrzytów ani innych odgłosów. Moze tak jak pisze HenBas troche jst przestawiona na wieloklinie ta blaszka która łaczy mechanizm z silnikiem wycieraczek.
  
 
Cytat:
2007-03-09 11:55:19, HenBas pisze:
A może źle nałożyłem nowy mechanizm na oś silnika, czyli jednym słowem zrobiłem tzw. jeden ząbek za daleko lub za blisko ?



  
 
Cytat:
2007-03-09 11:55:19, HenBas pisze:
W przypadku Markusa to rozumiem - czyścił silniczek i styki więc mógł coś źle pomontować (?) Ja wymieniłem tylko sam mechanizm na nowy i też mam te dziwne ruchy A może źle nałożyłem nowy mechanizm na oś silnika, czyli jednym słowem zrobiłem tzw. jeden ząbek za daleko lub za blisko ?



Tak jest, silnik pracuje lewo-prawo i obraca ramionami, pomylenie sie o 1 zabek to juz 2-4cm pracy wycieraczek. Ja tez sie ostatnio z tym meczylem, zrobilem na "prawie dobrze" i dupce to, wazne ze dziala
  
 
Cytat:
2007-03-10 08:06:01, Cwikus pisze:
Tak jest, silnik pracuje lewo-prawo i obraca ramionami, pomylenie sie o 1 zabek to juz 2-4cm pracy wycieraczek. Ja tez sie ostatnio z tym meczylem, zrobilem na "prawie dobrze" i dupce to, wazne ze dziala



Zgadza się-problem jest w nałożeniu tego metalowego ramienia na sworzen silniczka wycieraczek-wystarczy załóżyc mechanizm źle o 1 ząbek i juz pojawiają się takie kwiatki.
  
 
Cytat:
2007-03-10 08:06:01, Cwikus pisze:
" i dupce to, wazne ze dziala



Ćwikus - extra !!! Mamy takie samo podejście do tematu


Ps. No tak nie całkiem do konca to dupce - nowe ramiona i piórka wycieraczek już czekają na cieplejsze dni, więc wykonam korektę ustawienia mechanizmu

[ wiadomość edytowana przez: HenBas dnia 2007-03-10 11:17:18 ]
  
 
Cytat:
2007-03-10 08:06:01, Cwikus pisze:
Tak jest, silnik pracuje lewo-prawo i obraca ramionami, pomylenie sie o 1 zabek to juz 2-4cm pracy wycieraczek. Ja tez sie ostatnio z tym meczylem, zrobilem na "prawie dobrze" i dupce to, wazne ze dziala


Silnik kręci się w jedną stronę (po to jest mechanizm aby zamienić ruch obrotowy na lewo-prawo)
Po złożeniu mechanizmu powinno się (bez zakładania ramion) włączyć wycieraczki niech sobie poruszają się i staną w pozycji wyłączonej i wtedy założyć ramiona z wycieraczkami.

p.s.
Jakie macie długości piór ?

[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2007-03-10 11:19:09 ]
  
 
Zgadzam sie. Ale dlaczego wykonują po złożeniu (połozenie spoczynkowe) ruch powrotny o parę milimetrów do góry.
  
 
Cytat:
2007-03-10 11:17:12, rysiu1 pisze:
p.s. Jakie macie długości piór ?




51 cm



Cytat:
2007-03-10 18:05:22, markus pisze:
Ale dlaczego wykonują po złożeniu (połozenie spoczynkowe) ruch powrotny o parę milimetrów do góry.



Po to, aby Ci się gumki wycierałek nie odkształcały od plastikowej kratki podszybia
  
 
a nie 48?
  
 
48 powinno być wg fabryki...

w praktyce 51 wchodzi bez problemu
  
 
Dokładnie... silnik w Espero, jak i w większości starszych aut pracuje wyłącznie w jedną stronę a za ruch wycieraczek, i zmianę kierunku obrotowego odpowiada przekładnia (mechanizm), czyli ów metalowe "ramiona".

W tej chwili, w zaawansowanych konstrukcyjnie, a więc nowych autach do napędu wycieraczek wykorzystuje się tzw. silniki rewersyjne, które nie posiadają klasycznego mechanizmu, który bezsensownie zajmował miejsce w okolicach podszybia.
Poza tym, zastosowanie wspomnianych silników rewersyjnych wymusiła technologia "ułożenia" ramion wycieraczek, jak np. w Seacie Altea, gdzie ów ramiona miejsca spoczynkowe mają "w pionie" a konkretnie w specjalnych zagłębieniach słupka A.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Witam
Dzisiaj sie uporałem z wycieraczkami które w pozycji spoczynkowej wracały do góry o ok. 1cm. Zdemontowałem raz jeszcze nowy mechanizm i przesunął o ok. 2mm blaszke (uprzednie luzując śrubę) która łaczy mechanizm z przekładna silnika i po złożeniu wycieraczki w pozycji spoczynkowej nie wracają do góry. Przesunął go w lewą stronę patrząc na mechanizm w płaszczyźnie poziomej mając przekładnie z lewe strony.

pozdrawiam
markus