Działa sprężarka klimy??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Postanowiłem ostatnio sprawdzić czy działa mi tak naprawdę sprężarka klimy( omcia C klimatronic). Temp. zewnętrzna była +6 stopni. Samochód rozgrzany po trasie, temperaturę żądaną ustawiłem na LOW, ECO - nie włączone. Czyli przy takim parametrach pracy sprężarka powinna się załączyć.
Koło po którym porusza się pasek wieloklinowy obraca się a cała zawartość znajdująca sie przed tym kołem stoi. Czy mam coś nie halo??Po temp. nawiewanego powietrza trudno określić czy działa czy nie.
Dla ułatwienia zdjęcie
Proszę o pomoc.
  
 
Koło od sprężarki się nie kręci, więc chyba masz zapieczoną sprężarkę, jeśli przez cały okres zimowy jej nie włączałeś. Nie wiem, czy przy tym kole jest jakieś łożysko, może tylko ono się zapiekło i blokuje, ale nie mam pewności. Przeważnie jednak sprężarki się zapiekają od nie włączania dłuższego.
  
 
Wręcz przeciwnie rzadko używałem przycisku ECO. Cały czas miałem na AUTO.
  
 
Instrukcja nie mówi jasno na temat ustawienia AUTO, czy zawsze jest z załączoną klimą, czy nie, ale skoro mówisz że miałeś tak załączone, to nie sądzę, aby przez okres zimowy, kiedy była temp. do +5, zdążyła się zapiec sprężarka. W końcu czasami mieliśmy temp. powyżej +5, a sama zima nie była zbyt sroga w tym roku.
Rozumiem, że pasek się ślizga po tym kole??
Czy masz pewność, że to koło wogóle się kręciło w momencie kupna samochodu?? Może już kupiłeś z zapieczoną sprężarką??
Luźny pasek nie wchodzi w grę, bo inne rzeczy by Ci nie działały.


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-03-17 22:41:09 ]
  
 
Przyjrzyj się jeszcze raz tylko uważnie i pewnie zauważysz ze się obraca co widać nawet na fotce, w przeciwnym wypadku zmieniał byś pasek jak …. I zakładał stopery od pisku. Zorientuj się czy masz jeszcze jakikolwiek czynnik w układzie ponieważ to jest pierwsza dolegliwość przy klimie a sprężarka tez się psuje oczywiście ale rzadziej niż nabijanie klimy co jest normalną czynnością serwisową. Pzdr.
  
 
Koło po którym biega pasek wieloklinowy obraca się z pełną prędkością. Na zdjęciu widać wyraźną szczelinę między częścią, która się obraca i tą częścią z przodu, która stoi nieruchomo. Czy ta cześć, która u mnie na zdjęciu stoi nieruchomo przy pracującej sprężarce powinna obracać się a może to normalne, że ta cześć się nie obraca??

Jeśli chodzi o kupno samochodu to klimę sprawdzałem po spadku obrotów silnika po
ustawieniu na LOW podczas zakupu. Uznałem wtedy, że działa. Samej sprężarce się nie przyglądałem także dokładnie nie wiem jaki stan nabyłem.

zdjęcie
  
 

Ta czesc w srodku nigdy nie obraca sie non-stop, zalacza ja elektromagnes. Jesli nie masz lub masz za malo czynnika w ukladnie to sprezarka nie bedzie sie zalaczala bo by sie zatarla.
Wiec w pierwszej kolejnosci sprawdz poziom czynnika.

Powodzonka.
  
 
omega B kimatronic. po wycisnięciu ECO ten właśnie środek sie kręci, przd chwilą sprawdzałem a temp. na zewnatrz 7 na plusie. także jak Szymek_J pisze saprawdź czynnik w układzie. jedno pytanko, jak włącze klime to z spreżarki klimy słychać tykanie to podobno jakieś sprzęgiełko. jest to do naprawy czy trzeba całą spreżarke wywalić miał juz ktoś taki przypadek, z jakimi kosztami musze sie liczyć??
  
 
jak sprężarka pracuje i głośno słyszysz takie tykanie to juz niedługo powie ci ddobranoc, moja tak popracowała 2 miechy i sie skończyła , diagnoza to padnięte uszczelniacze i luz na łożysku , koszt naprawy we wrocławiu to 400 pln więc lepiej kupić dobrą używke z młodego rocznika za 200
  
 
Witam,

według mnie najprościej sprawdzić w chłodne dni czy klima działa czy nie bez zbędnego przyglądania sie obrotom ,kręceniu paska itp. poprzez sprawdzenie czyt. złapanie ręka przewodów od klimy tych aluminiowych czy metalowych po jakieś minucie pracy klimy na low powinny być ostro zmrożone a nie tylko chłodne od temp powietrza.
Sam tego nie wiedziałem jak kupowałem omege i miałem dodatkowe wydatki bo sprawdzenie klimy po temperaturze nawiewu w takich jak obecnie temperaturach jest dość trudne